Kabinet wil consumentenvuurwerk verder aan banden leggen (15.15 persconferentie!)

Wat ik me nou afvraag is, wat doe je met je rotjes die je nog van afgelopen jaar over hebt. Ik bedoel, een normaal persoon schiet ze gewoon lekker af. Maar is het zo dat de verkoop ervan verboden wordt maar het afsteken nog mag, of mag het niet meer afgestoken worden. Zelfde geldt voor de single shots etc en de vuurpijlen bv. Wordt elke pijl die ze horen een boete of wat? Echt een heel rare regeling.

Volgens mij weet 80% van de agenten niet eens wat nou precies wat is...Zolang het geen buitensporig zware dreunen zijn zal het wel meevallen lijkt me. De gemiddelde mens noemt een cake ook vuurpijlen die de lucht inschieten, dus denk het een hele lastige avond voor oom agent gaat worden omdat overal gebeld gaat worden over knallen :p:bonk:

Ik hoop heel erg dat ze in het kabinet kritisch kijken naar alle informatie.
De laatste week zijn zo veel polls en cijfertjes uit de duim gezogen dat ik dit allemaal niet meer serieus neem.

Als ik bijvoorbeeld eerst een uitgebreid betoog houd over dat er in Groenlinks enkel criminelen zitten die auto's in brand steken, of whatever. En vervolgens zet ik er een poll onder of je op GL of FvD moet stemmen. Dan kan ik wel vertellen wie er wint....

Wat ik me nou afvraag is, wat doe je met je rotjes die je nog van afgelopen jaar over hebt. Ik bedoel, een normaal persoon schiet ze gewoon lekker af. Maar is het zo dat de verkoop ervan verboden wordt maar het afsteken nog mag, of mag het niet meer afgestoken worden. Zelfde geldt voor de single shots etc en de vuurpijlen bv. Wordt elke pijl die ze horen een boete of wat? Echt een heel rare regeling.
Bij een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen neem ik aan dat het bezit en afsteken verboden is. Het bezit en afsteken zou in dat geval hetzelfde zijn als het afsteken van een cobra of nitraat.

Ik mag wel hopen dat het in de strafmaat wel verschil maakt of je gepakt wordt met een astronaut of een cobra; dat je dus een lager straf/boete krijgt.

Back
Bovenaan