Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Vorige verbod verliep op 2 januari 2021.Volgens mij had het kabinet de wet daarvoor moeten wijzigen. Dit zou op 2 januari 2021 verlopen. Hoe kan er dan toch een verbod komen? Moet de tweede kamer hierover nog beslissen?
Ik heb toch weer het idee dat het vuurwerkverbod is gebruikt als "handje klap" in Den Haag.
Net als vorig jaar. Want zo werkt onze politiek.
"Wij willen dit, jullie willen dat, zullen we dan ruilen dan hebben wij een meerderheid en jullie kunnen aan de achterban vertellen dat je weer één van jullie politieke doelen hebt behaald en wij verkopen het dan wel aan het volk onder het mom van de zorg ontlasten."
[email protected]Hey Bruls! Was dit wat je wilde met je vuurwerkverbod? Die rellen zijn puur daardoor getriggerd. De steden van je burgemeesters overhoop, je politie onder vuur, steden onder lockdown...euh, "noodbevel".
Kick je erop, of ben je gewoon zo dom dat je de consequenties van je daden en woorden niet kunt voorzien?
Om even je dreigement van gister van je winterse lockdown terug te geven (rub it in; wij weten ook wel dat dat aanstaande is dankzij het gepruts van je Haagse maatjes), en positief om te draaien:
Als het vuurwerkverbod ingetrokken wordt, zijn de steden subiet rustig en je agenten veilig.
Ik en vrijwel geen liefhebber hier is voorstander van de rellen, fel tegenstander zelfs.
Maar met jaren van coronarepressie is je vuurwerkverbod voor deze gekken de lont in het kruitvat.
En dat voor geprojecteerde 114 SEH en 13 ziekenhuisopnames door legaal vuurwerk...daarvoor ontneem je een land hun moment van vrijheidsgevoel en vreugdevolle ontlading, maar stort je hen in avonden vol stadse angst en geweld. En jaag je brave vaders het illegale vuurwerkcircuit in.
Bedankt!