Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

en is gewoon nu echt door het is goed gekeurd door de eerste kamer . en je mag pas van 18:00 maar je mag nog wel 25 kilo in hius hebben .en ga er maar van uit dat dit laaste jaar woord van vuurwerk !!!!!volgend jaar is het verbod er en drukken ze al door plan is alemaal al gemaakt geniet maar gewoon van laaste jaar vuurwerk en dan is de hobby verloren :sad:het boeid ze niks al lopen ze die miljoen mis met oud nieuw krijgen we wel weer nieuwe belasting aanslag voor :mad: na ze moeten aleen nog kerst stopen en dan is de maat vol ben ik weg uit ned

ik ben wel benieuwd naar je bronnen van het totaalverbod. Het zou tof zijn als je dit kunt aangeven want op deze manier is het mogelijk dat je gewoon onnodige onrust gaat geven.
greetz

wat denk je zelf dit was stap een voor ze!! .. en ze weten dat mensen rond 10 gewoon gaan afsteken en kinderen en overlast is 1 jan gaan ze gelijk verder !! ik wil geen onrust stoken maar ga er gewoon al van uit zo werkt rutte 2 niks geen feestdagen ales verbieden en je mond houwen en betalen is mij hobby ook leef er helejaar voor dus

We zagen het toch al aankomen, en nu alleen maar hopen dat dit o&n zal meevallen kwa schade en letsel en dat deze regels blijven ipv een totaalverbod. In totaal kunnen we nog 8 uur afsteken, dus volop knallen 8 uur lang.

wat denk je zelf dit was stap een voor ze!! .. en ze weten dat mensen rond 10 gewoon gaan afsteken en kinderen en overlast is 1 jan gaan ze gelijk verder !! ik wil geen onrust stoken maar ga er gewoon al van uit zo werkt rutte 2 niks geen feestdagen ales verbieden en je mond houwen en betalen is mij hobby ook leef er helejaar voor dus

Dat is een hele lange zin.:p

Ja jongens het zat er natuurlijk al aan te komen maar nu is het bevestigd en definitief ook al had ik ergens nog wat stille hoop dat ze het tijdstip van 18.00 nog zouden veranderen naar 16.00 of iets dergelijks. Laten wij nu in ieder geval met z'n allen dit tijdstip respecteren om eventueel straks/ toekomst nog erger te voorkomen.

Let wel op dat cat 1 vuurwerk (fop en scherts) nog steeds het hele jaar door afgestoken mag worden.

Met een kanttekening erbij want volgens mij mag het namelijk weer niet overal, maar waar het wel en niet mag is nooit ergens benoemd.

pfff fijn hoor...is gewoon vragen om moeilijkheden...ben benieuwd hoe de gemeenten gaan reageren.

de minpunten:
- handhaving is onmogelijk..
- grotere kans op letsel doordat kinderen in het donker vuurwerk moeten gaan afsteken...
- overlast blijft er toch (want juist het illegale vuurwerk geeft de overlast)
- overdag stooksessies verdwijnen jammerlijk
- illegale handel lacht zich weer een ongeluk
- vaders kunnen met hun kinderen niet meer overdag samen vuurwerk afsteken (wie heeft dat nu niet vroeger gedaan?)

pluspunten:
- cat.1 stooksessies
- ????

Ben alleen bang dat het hier niet bij zal gaan blijven......overlast krijg je op deze manier alleen maar maar. En dus zal er is januari voor gepleit worden om een totaalverbod in te gaan stellen....
Laten we hopen dat het niet zo zal zijn! :bonk:

nou ik denk dat meeste vaders met kleine kinderen toch wat eerder gaan stoken met een kinderpaketje. zoals ik voor me kleine meid.
en ja, me eigen vuurwerk natuurlijk pas om 18:00 :cool: meteen dik triplexblok aan steek :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
na ik denk dat meeste vaders met kliene kinder. toch wat eerder gaan stoken met kinderpaketje. zo als ik
voor me kliene meid en je me iegen vuurwerk natuurlijk pas om 18:00:cool: meteen dik triplexblok aan steek:cool:

Heel goed en ook hier wordt meegelezen :copper:

na ik denk dat meeste vaders met kliene kinder. toch wat eerder gaan stoken met kinderpaketje. zo als ik
voor me kliene meid .en ja me iegen vuurwerk natuurlijk pas om 18:00:cool: meteen dik triplexblok aan steek:cool:
Als je puntjes neerzet, zorg dan ook dat de zin klopt.

Gegarendeerd dat overal om 18:00 de hel losbreekt. Ongelukken zullen er zekerweten zijn. Maar laten we met ons allen gewoon aan de 18:00 u tijd houden. Hoe moeilijk en frustrerend t ook is. Straks komt er een landelijk verbod op vuurwerk en dan hebben we t helemaal in orde. 1 keer aan de regels houden en vooral voor onze hobby moet toch zeker lukken.

Gegarendeerd dat overal om 18:00 de hel losbreekt. Ongelukken zullen er zekerweten zijn. Maar laten we met ons allen gewoon aan de 18:00 u tijd houden. Hoe moeilijk en frustrerend t ook is. Straks komt er een landelijk verbod op vuurwerk en dan hebben we t helemaal in orde. 1 keer aan de regels houden en vooral voor onze hobby moet toch zeker lukken.

Als Xtremerides nou ook zo denkt, dan hielp dat al een heleboel. Hij spoort juist de jeugd aan wel af te steken, maar steeds te wisselen van locatie. Er zijn dus serieus mensen die denken dat het helpt als je nu laat zien hoe slecht het te handhaven is als iedereen losgaat vanaf 10 uur.

Je kan wel raden wat er gebeurt als er niemand luistert naar de regels, dan is dit ons laatste legale o&n.

nu weet ik ook al waarom ik nooit wat zeg .
pff ben dyslect maar stop weer met posten .heb er al weer geen zin meer in de mzzl:rolleyes:

Dat maakt het natuurlijk anders hoor :D Maar men stoorde zich eraan...nu je uitlegt waarom je zinnen niet altijd kloppen lijkt me dat minder een probleem toch? Gewoon blijven posten hoor! Jij kunt er niets aan doen.

nu weet ik ook al waarom ik nooit wat zeg .
pff ben dyslect maar stop weer met posten .heb er al weer geen zin meer in de mzzl:rolleyes:

Blijf gewoon lekker posten, ik roep bij deze ook alle leden op om niet te reageren op hoe sommige leden de zinsopbouw doen ( of stuur deze persoon een pm, maar niet in het openbaar meer aub ). Niet iedereen is de Nederlands taal even goed machtig en weer anderen zijn dyslectisch.

Tja ik denk dat daar de oogkleppen beetje dicht zitten. Je kunt t ook niet tegenhouden denk ik. De meeste hier zullen verstandig zijn. Nogmaals het is moeilijk tegen te gaan. Al hou ik er voor me zelf rekening mee dat t ooit eens afgelopen kan zijn. Hoe ***lig dit ook klinkt. Dus gewoon vanaf nu zolang t duurt genieten van Oud en Nieuw.

Als Xtremerides nou ook zo denkt, dan hielp dat al een heleboel. Hij spoort juist de jeugd aan wel af te steken, maar steeds te wisselen van locatie. Er zijn dus serieus mensen die denken dat het helpt als je nu laat zien hoe slecht het te handhaven als iedereen losgaat vanaf 10 uur.

Je kan wel raden wat er gebeurt als er niemand luistert naar de regels, dan is dit ons laatste legale o&n.

@ mikeapd
Tja...
Ruben de schuld geven is wel erg gemakkeijk. Hij heeft gewoonweg dezelfde passie.
Hij maakt er alleen films van, ik durf te wedden dat sommige leden hier precies hetzelfde zijn. Dus spreek een groep aan met hetgeen wat jij denkt dat fout is, ga echter geen persoonlijke verwijten maken...

Back
Bovenaan