Jullie mening over de countdown!

Torrr

VWC lid
Beste vuurwerkliefhebbers!

Het vuurwerkseizoen loopt alweer op zijn einde. De jaarwisseling is geweest en de decembersfeer is de deur uit.

Daarbij komt nu ook kijken dat een aantal topics geen waarde meer hebben.

Het is mij de bedoeling geweest om de countdown tijdelijk te houden en tussen 1 september en 1 februari te openen. Als ik zo terugkijk dan wil ik wel kwijt dat het super is geweest. In veel topics was het heel gezellig en ik hoop dat jullie dat ook vonden.

Nu wil ik graag jullie mening!
Houden we de countdown open, of sluiten?

Houd er wel rekening mee dat als hij straks dicht gaat je weer iets heb om naar uit te kijken.

Groet,

Arjan

Van mij mag hij open blijven, altijd leuke dingen om te lezen, en er kan door het jaar heen de menige informatie in gezet worden.
Ik lees zelf graag de countdown topics door! dus wat mij betreft echt open houden.
de discussies en meningen stel ik zeer op prijs.

Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met de countdown. Het idee was toen om het seizoensgerelateerd te houden; alleen in het vuurwerkseizoen van 1 september tot 1 januari. Hier blijk ik eigenlijk achter staan. Waarom? Omdat we dan de hele zomer weer naar die dagen toe gaan leven waarin de dagen korter worden en s'avonds de countdown van het forum volstroomt met nieuwe berichten.

Ik ben bang dat wanneer je dit het hele jaar open gaat houden dat er aan het eind van het jaar minder gepost gaat worden. Ook heeft bijvoorbeeld in april geen zin om te plaatsen welke producten je aan het eind van het jaar gaat bestellen aangezien het nog zo lang duurt en er nog zoveel gaat/kan veranderen.

Hou het gedeeltelijk open, heerlijk om toch dat beetje sfeer te proeven. Hou de topics zoals wat vond jij van je afgestoken vuurwerk. Alles van afgelopen jaar, nog niet voor wat komen gaat.

Maak zomertopics aan bijvoorbeeld:
- Het vakantietopic
- Vuurwerk afgestoken tijdens je vakantie in het buitenland in de zomer.
- Welke vuurwerkwinkels heb jij bezocht op je vakantie?
- Vuurwerk collectie uit het buitenland.
Maak het seizoensgebonden!

En dan 1 september alle topics in het archief gooien van 2012/2013 en de topics van 2013/2014 open houden!

Laatst bewerkt:
Van mij mag hij dicht
Vind het veel leuker om er naar uit te kijken dat hij weer open gaat.
En de topic`s die er in staat zijn meer voor de donkere dagen dan voor de zomer dagen.

Dit jaar vond ik het wat rustiger dan de twee jaar hiervoor. Ik vond persoonlijk dat er minder sfeer was, zeker in de topics met betrekking tot Sinterklaas en de kerstdagen. Net of die feestdagen niet echt leefden.

Het video-aftel-topic van de leden had wat mij betreft toegevoegd mogen worden aan de countdown.

Verder nog steeds een onderdeel dat goed loopt. Wel mag hij na januari dicht. Ik denk dat het wel goed zou zijn als er enkele topics specifiek zouden verschijnen die betrekking hebben tot het afronden van de countdown. De eerder genoemde cool-down topics.

Eventueel ergens vanaf mei/juni, in ieder geval de periode dat het betere weer aan zou moeten breken, er een themagedeelte open gaat mbt tot de zomer. Tristen draagt al enkele ideeën aan. Soort van zomerperiode gebruiken met typische zomeronderwerpen om de levendigheid op het forum erin te krijgen nog vóór de countdown in september open gaat.

van mij mag hij open blijven. de sfeer is altijd goed en er staan een aantal topics die volgens mij wel het hele jaar nut kunnen hebben.

Ik vind ook dat de countdown dicht moet maar wel leesbaar. Wel vind ik hier leuke ideeën voorbij komen voor seizoen gerelateerde topics. Tijdens onze nieuwjaars meeting worden er verschillende punten besproken. Zal dit dan ook hierin meenemen om te kijken of we hiermee iets kunnen doen.

Van mij mag hij open blijven. Ik ben er erg blij mee en lees veel in dit gedeelte. Het heeft afgelopen tijd gezorgd voor een leuke en gezellige sfeer.

Ik ben ook wel voorstander van seizoensgebonden topics. Het blijft namelijk leuk om het over vuurwerk te hebben en het lijkt me interessant om berichten van mede VWC-ers te lezen over bijv. vuurwerk op hun vakantie. Zo kunnen we ondanks dat we weer een jaartje moeten wachten, toch praten over onze hobby enzo.. :)

Van mij mag die ook dicht! Ik vindt het echt super om er naar toe te leven. Gewoon 1 September weer open!

Ik vind ook dat dicht mag ken je er weer naar uitkijken. en dan gewoon rond 1 september weer open gaat..
countdown is wel gezellig stukje van het forum waar over van als ken praten wat maar met vuurwerk te maken heeft

Is het misschien een idee om hierna een soort zomer countdown , sfeer gedeelte te starten om uit onze Januari depressie te komen?

Dicht lijkt me leuker, iets om naar uit te kijken. Misschien is alleen leesbaar inderdaad wel een optie, kan je toch nog af en toe even neuzen!

Ik zeg dicht tot 1 september. Het is een heel gezellig gedeelte van het forum. Maar er is niks speciaals meer aan als het het gehele jaar open is. Het is toch echt de start van het nieuwe seioen waar je naar uitkijkt enz.

Rond het eind van de maand januari gaan de crewleden vergaderen. Dit punt zal ik daarin meenemen. Mochten jullie voor 25/26 januari willen reageren dan nemen we deze reacties mee als aandachtspunt.

Wat mij trouwens wel bijstaat, is dat veel mensen pas in de periode september-december de kans krijgen om het te hebben over hun oudejaarshow of projecten, terwijl de meeste leden van het forum daar al veel eerder mee bezig zijn.

Is er binnen het afgeslopten countdowntopic niet mogelijk één centraal topic open te houden, zodat eventuele vragen over showtjes/projectjes voor oud en nieuw daar gesteld kunnen worden? Of dat men al tijdig kan vragen om tips, zodat men ruim op tijd kan beginnen met het verwerken van de eerte ideeën of het verzamelen van materiaal voor bv een rekje of iets?

Gedeeltelijk open zoals hierboven aangegeven. Voor de mensen die al lijstjes willen maken en hulp nodig hebben voor een show.
En zoals Tristen al aangaf; zomertopics!

Alle winter- en feestdagentopics mogen van mij dicht, maar een beetje sfeer/ leven in het forum houden moet kunnen.

Ik weet niet of het leuk is voor de sfeer, een zomer countdown. Dit is ooit puur in het leven geroepen om de zin voor de feestdagen wat te verhogen. Maar het idee word wel meegenomen. We gaan dit zeker bespreken, zoals we dat met alles doen. :)

Back
Bovenaan