Jouw top-lijstje van Fallas-shows

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Ik ben weleens benieuwd naar jullie top 3/4/5/10 etc. is van Fallas 2010.
We merkten dat de meningen flink verdeeld waren, dat maakt het juist leuk, dus ben eens benieuwd! :D

Castillo:
1.
2.
3.
4.

Mascletà:
1.
2.
3.
4.
5.
...

Ik zal het spits eens afbijten kwa avondshows.

Mijn top 4.

1. Ricasa
2. Valenciana
3. Vicente
4. Turis

Vicente staat bij mij bijna onderaan omdat ik zijn show totaal niet Nit del Foc waardig vond. Turis vond ik weer een stuk beter doen dan vorig jaar, eigelijk voor mij gevoel verdiend hij geen laatste plaats.

Voor de mascleta's ben ik er nog niet aan uit dus ik laat dat eve voor wat is het.

Castillos
1.Vincente
2.Turis
2.Ricasa
3.Valenciana

Ricasa en turis een gedeelde plaats. De show van valenciana vond ik eentonig met alleen maar goud en rood. Mascletas kan ik geen lijste van maken omdat ik maar 2 keer naar het plein geweest ben.

Mijn top 4.

1. Ricasa
2. Valenciana
3. Vicente
4. Turis

Vicente staat bij mij bijna onderaan omdat ik zijn show totaal niet Nit del Foc waardig vond. Turis vond ik weer een stuk beter doen dan vorig jaar, eigelijk voor mij gevoel verdiend hij geen laatste plaats.

Voor de mascleta's ben ik er nog niet aan uit dus ik laat dat eve voor wat is het.

Ik sluit mij bij deze volledig aan bij Bart. Ricasa stak er voor mij weer met kop en schouders bovenuit, mede doordat de show gewoon goed strak in elkaar gezet was. Goede tempoversnellingen en leuke thema's.

Valenciana was misschien qua show niet veel beter dan Vicente maar zoals Bart ook aangeeft was het gewoon niet Nit de Foc waardig. Finale zag er misschien allemaal leuk en aardig uit maar dit kwam op mij meer als rommelig over.

Eigenlijk natuurlijk raar dat we bij dit soort shows nog kritisch zijn natuurlijk want je ziet gewoon fantastische bommen bij elke show maar toch zijn er echt duidelijke verschillen te zien.

Mascleta kan ik niet zomaar een top 5 maken of iets dergelijks.
Vond alleen wel die van Europla echt super! Liep gewoon super en het digitale gedeelte was subliem. Daarnaast gaan alle mascleta's gewoon super hard maar zag je bijv. bij Turis dat het begin totaal verkeerd ging voor mn gevoel.

Daarnaast waren de Mascleta Nocturna van Ricasa in Los Centelles(uit mn hoofd) en de Mascleta van Falla 99 echt overweldigend.

Eigenlijk was alles wel indrukwekkend aangezien dit mijn eerste Fallas was!
Iedereen bedankt voor de top week!

Gr.

Phoe.. vind het lastig om nu al een lijstje te maken.
Ik wil het meeste eerst even terugkijken, omdat je ter plaatse toch een andere indruk hebt.
Maargoed, vanuit mijn herinnering wordt het dit voorlopige lijstje:

Castillo's
1. Ricasa - geweldige timingen, uitstekende opbouw, mooie bommen
2. Valenciana - fantastische shells geschoten! opbouw en tempo niet 100% maar wel genoten
3. Turis/Vicente - ben er nog niet over uit... beide goed, maar niet overweldigend

Mascleta's
1. Vicente - de ultima was verreweg het hardst, en zat goed in elkaar
2. Europla - geweldig weer die digitale stukken, en oerendharde saluutjes, topper!
3. Ricasa - ging weer volle bak, met een finale die maar bleef pompen

Verder was Falla99 weer kneiterhard de 19e.
Ook de nocturna van Pirofantasia op Mercado Colon de 19e was zéér vet.
We hebben ook de 15e 's avonds nog een bizar goede nocturna gezien, ik weet alleen niet meer zo goed waar en van wie. Ik zal het betreffende filmpje z.s.m. posten, misschien dat iemand het dan herkent.

Castillo:
1. Ricasa ( perfecte timing en super beelden, helaas niet al te bijzondere bommen ) hebben op zeker zelf wat geld bij het budget wat ze kregen neergelegd !

2. Vicente ( timing wat minder en slordig/anders geschoten zoals vicente wel meer doet maar wel prachtige bommen erbij, en een mega finale ! )
Nit de Foc waardig ? Ik vind van wel, timing is ook niet alles

3. Valenciana/ Turis ( hebben wel het minste budget maar Turis schoot een zeer goede castillo en vele malen beter dan vorige jaren )

Mascletà:
1. Vicente ( hoewel ik er niet bij was en hem op film heb gezien )
2. Europla
3. Ricasa/Valenciana

Moet erbij zeggen dat de laatste 5 mascletas allemaal van uitzonderlijke qualiteit waren dus moeilijk te kiezen.

Castillo's

1. Ricasa
2. Valenciana
3. Vincente
4. Turis

Turis welliswaar onderaan maar zeker een super showtje van hun gezien, hoop nieuwe combi's van effecten en natuurlijk ook nieuw bij hun de hoeveelheid single shots, zelfs op 5 hoogwerkers dit jaar haha.

Vincente had ik veel meer van verwacht, totale wirwar van effecten af en toe, geen samenhang van thema's, dan weer een mooi rustig thema, en vervolgens weer een zooi 10'' en 12'' losse bommen er achter aan, begreep er helemaal niks meer van op een gegeven moment.

Wel een hoop hele mooie nieuwe bommen en single shots, maar jammer dat die single shots dan weer op 1 tempo blijven schieten, het is totaal niet opbouwend.

Ik blijf erbij, laat Valenciana volgend jaar maar nit de foc schieten.

Valenciana en Ricasa allebij topshows, jammer bij Ricasa weer thema's die ze altijd gebruiken, weinig tot niks nieuws, maar wel een perfecte show.

Valenciana weer goed ook, hele zooi nieuwe thema's en hele dikke finale, zelfs zonder salute finale nog totale oorlog, ze blijven verrassen.

Mascleta's

1. Europla
2. Vincente
3. Ricasa
4. Turis/Valenciana

Mascleta's kan ik kort over zijn, ze waren bijna allemaal top, maar Europla sprong er toch echt boven uit, denk wel 1 van de beste mascleta's die ook ooit heb gezien.

Laatst bewerkt:
Castillo´s
2li9bf8.jpg

1. Ricasa
2. Vincente Caballer
3. Valenciana

Mascletà´s
24lri3c.jpg

1. Europlá
2. Vicente Caballer
3. Ricasa

Mijn top 4.

1. Ricasa
2. Valenciana
3. Vicente
4. Turis

IDEM!:bonk:

Op het plein Europla het beste, en de crema het minst goed van alle shows.
die show hier boven was ook masterlijk met die mines!! Ricasa was dat ook geloof ik

Heb alles eens terug gekeken en dit is mijn lijstje;

Castillo:
1. Vicente Caballer - hier had ik toch de meeste kippenvel-momenten! :D
2. Ricasa, een show waarvan ik absoluut begrijp dat ie door velen als beste gezien wordt. :wink:
3. Valenciana - gewoon heerlijk geschoten en nét even dat beetje leuker dan Turis. :wink:
4. Turis - een compleet andere show geschoten waarmee ze mijn diepe respect weer hebben terug gewonnen, qua verrassend zeker de eerste prijs. :p

Mascletà:
1. Vicente - ja, daar kunnen we gewoon niet omheen, oorlog, genot, chronisch kippenvel, machtig!!!
2. Europlà - een ontzettend goede mascletà, zo mooi als deze zie je ze weinig!
3. Ricasa - weet er absoluut iets moois van te maken, zeker één van de beste!
4. Turis - gewoon hard en na vorig jaar ook hier weer een stuk beter gepresteerd!
5. Valenciana - ook deze beter dan vorig jaar, maar zal de anderen nooit overtreffen denk ik, ook nu niet de beste.

:bye:

Hierbij mijn lijstje:

Castillo:
1.Ricasa mooi opgebouwde show met mooie beelden en erg goede timing
2.Vicente erg mooie bommen erbij,alleen onsamenhangende show.wel heftige finale.
3.Valenciana was ook zeker een goede show alleen net wat minder dan vicente,al heeft dat ook met budget te maken waarschijnlijk.
4.Turis ondanks dat ik begrijp dat het de beste show van ze in jaren was,vond ik deze toch net wat minder dan de rest.Iets minder WOW gevoel.

Tjsa ik vond ze allemaal erg goed,maar als ik moet kiezen dan wordt het:

Mascletà:
1.Vicente Deze mascletà ging compleet los van begin tot eind en mag met recht een ultima genoemd worden.
2.Europla deze staat toch zeker op nummer 2.Ontzettend goed opgebouwd en een prachtig digitaal stuk.Ik twijfel of hij niet op 1 hoort te staan.
3.Ricasa Gewoon ook zeker een van de beste.
4.Turis op 4 gezet omdat ik de terremoto angstaanjagend hard vond gaan.

Back
Bovenaan