Jongetje zwaargewond na afsteken vuurwerk

iloveit

VWC lid
Twee jongens zijn gewond geraakt bij het afsteken van zwaar vuurwerk.

Amsterdam - Op de Tugelaweg in Oost was een 11-jarig jongetje met zijn vriendje vuurwerk aan het afsteken op een basketbalveldje. Het vuurwerk ontplofte in zijn hand. Hij is met een ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd. Het leeftijdsgenootje kon ter plekke behandeld worden. Hij had last van zijn rug, laat de politie aan AT5 weten.

Een ooggetuige meldt dat de weg voor korte tijd afgesloten was. De politie onderzoekt de zaak.

Bron: AT5

Welk vuurwerk interesseert me ook niet. 2 minderjarige die waarschijnlijk zware knallers hadden of wie weet zelf geknutseld hebben. Zal echt niet t laatste bericht zijn dit jaar.

Zijn er dan handelaren die helemaal geen geweten hebben? Waarbij de euri boven het welzijn van kinderen staat? Zelf als ze dit via broer neef of buurjongen verkregen hebben moeten die zich diep diep schamen de grafbakken.:angry:

Maar joh, zelfs de 11/12jarige jochies in de straat vragen me of ik nog winkels weet die vuurwerk verkopen en dan krijg ik de opmerking 'ja maar daar kan ik geen nitraten kopen'. Nee duh! Zo'n ukkie als jij moet sowieso niet met die zooi leuren! :frusty:

Zijn er dan handelaren die helemaal geen geweten hebben? Waarbij de euri boven het welzijn van kinderen staat? Zelf als ze dit via broer neef of buurjongen verkregen hebben moeten die zich diep diep schamen de grafbakken.:angry:

Of het was zelfmaak van sterretjes of of of...

Dit bericht zegt helemaal niets en de vraag is ook maar de waarheid naar boven komt. We waren er niet bij. Het is in elk geval zeer triest voor zo'n jongen

Maar joh, zelfs de 11/12jarige jochies in de straat vragen me of ik nog winkels weet die vuurwerk verkopen en dan krijg ik de opmerking 'ja maar daar kan ik geen nitraten kopen'. Nee duh! Zo'n ukkie als jij moet sowieso niet met die zooi leuren! :frusty:

Heb ik ook haha! Meestal komen ze dan bij mij kijken en laat ik ze veilig afstand nemen e.d. Beter dat ze dit soort vuurwerk bij mij zien dan dat ze het zelf gaan afsteken. Loop wel de hele dag met nieuwsgierige jochies maar dat neem ik maar op de koop toe :D

Back
Bovenaan