Jongetje zet café Hulst op stelten

dennis-pyro

VWC lid
Maandag 26 november 2007 - HULST - Een twaalfjarige jongen uit de gemeente Hulst zette zaterdagnacht een café in de Steenstraat in Hulst deels onder water. De politie heeft hem om 1.40 uur aangehouden.

De jongen, die alcohol had gedronken, had in het horecapand de leiding van de spoelbak van het herentoilet op de eerste verdieping vernield. Het vrijkomende water uit het toilet liep via de verdiepingsvloer in de verlichting. Voor de veiligheid werd de elektriciteit afgesloten en ging de zaak dicht.

De jongen had bij zijn aanhouding een mes en vuurwerk op zak. Hij is overgebracht naar penitentiaire inrichting Torentijd in Middelburg.

het moet niet gekker worden toch...

bron: bn de stem

Daar klopt toch iets niet he:frusty:.
Mes, vuurwerk half 2 'snachts en alcohol.
Op die leeftijd mocht ik met uitzondering op een verjaardag een pilsje nuttigen.

Najah ik zal wel gek worden.

Ik ben het helemaal met je eens Guy.
Het word steeds gekker hier in Nederland, de daden worden steeds erger en heftiger.

Maar jij zegt op die leeftijd mocht ik een pilsje drinken, maar ik kan uit het bericht niet op maken hoe oud deze jongen was?

Ik ben het helemaal met je eens Guy.
Het word steeds gekker hier in Nederland, de daden worden steeds erger en heftiger.

Maar jij zegt op die leeftijd mocht ik een pilsje drinken, maar ik kan uit het bericht niet op maken hoe oud deze jongen was?

Eerste zin, twaalfjarige jongetje. :wink:

Slaat weer nergens op dit hoor, waar gaat het heen tegenwoordig... :frusty:

Volgens mij heb ik een bril nodig, heb ik helemaal over het hoofd gezien. :frusty:
En heb het nog wel twee keer na gelezen.
Maar nogmaals, bedankt

Ze moeten voortaan ook al controleren!
En dan een 12 jarige jongen in een cafe...

Ik mocht toen ik 13 was niet eens om 10 uur naar binnen bij een cafe om voetbal te kijken op een beamer!

Kerels dit is toch niet normaal meer...
12 jaar uberhaupt zeg die jongen moet gewoon om 10uur max in zijn bed liggen!!!
Echt debiel dit geen andere woorden voor...
Hoe losgeslagen moet deze jongen wel niet zijn...
Maar neem het zijn ouders ook wel kwalijk want dit komt niet zomaar uit de lucht vallen....

vind ik serieus ***lig voor hem, nou kon die vandaag niet eens mee doen aan de stakingen voor de extra school uren :p he wat zou ie balen nou he had ie dit geintje beter deze avond kunnen doen en niet afgelopen nacht..

ik zeg alle schade laten terug betalen, en een paar jaar naar een h*f*er kampje sturen,africhten dit beest,tzou je kind/monster maar zijn

ik zeg alle schade laten terug betalen, en een paar jaar naar een h*f*er kampje sturen,africhten dit beest,tzou je kind/monster maar zijn

Dan zal je zelf negen van de 10 keer een grote factor gespeelt hebben als ouder:wink:. :p

Dan zal je zelf negen van de 10 keer een grote factor gespeelt hebben als ouder:wink:. :p

Dat klopt, als je 12 jaar bent, een mes en vuurwerk op zak hebt, en je bevind je in een café, zegt dat volgens mij wel iets over de afkomst van deze knaap.
En dan verbaasd het me niets meer.:wink:
:bye:

Dat klopt, als je 12 jaar bent, een mes en vuurwerk op zak hebt, en je bevind je in een café, zegt dat volgens mij wel iets over de afkomst van deze knaap.
En dan verbaasd het me niets meer.:wink:

Nou, afkomst zegt niet alles hoor............

12 jaar....

Het is helaas tegenwoordig niet anders dat een gemiddelde kroeg meer op een naschoolse opvang voor dronken kinders en jongeren lijkt dan een kroeg waar volwassen mensen horen te komen in plaats van kinderen.

De discussie die op het moment gaande is over het gebruik van alcohol houdende dranken door kinderen en jongeren is hier dus echt op van toepassing. Optrekken die grens naar 21 jaar. controleren, en handhaven die grens.

Zou een hele hoop ellende, criminaliteit, baldadigheid, en misere oplossen en voorkomen.

De discussie die op het moment gaande is over het gebruik van alcohol houdende dranken door kinderen en jongeren is hier dus echt op van toepassing. Optrekken die grens naar 21 jaar. controleren, en handhaven die grens.

Zou een hele hoop ellende, criminaliteit, baldadigheid, en misere oplossen en voorkomen.

Nou, om even offtopic te gaan.
Ik denk dat het verleggen van de grens geen optie is. Als je ziet dat 12 jarigen aan alcohol komen, terwijl de grens 16 is denk ik niet dat het veel zal helpen.
Er is een vraag in ons land, en om dan het aanbod weg te nemen (zelfde verhaal met drugs btw) zorgt eerder voor ellende.

Back
Bovenaan