Jongetje (11) loopt op krukken nadat 13-jarigen hem dwingen om op nitraatbom te staan

Voodoo

VWC lid
NUNSPEET - Een 11-jarige jongen is woensdagmiddag gewond geraakt aan zijn voet, nadat hij door oudere jongens werd aangespoord om op zwaar vuurwerk te gaan staan. De politie deelt foto’s van de wond op Instagram.

Ⓒ POLITIE
Het slachtoffer was volgens de politie met een vriendje buiten aan het spelen, totdat hij ineens werd gestopt door drie jongeren van 15 jaar. Dit gebeurde woensdagmiddag tussen 15.00 en 16.00 uur. De jongen is op het vuurwerk gaan staan, ’omdat hij bang was voor de drie jongens’.

Het ging vermoedelijk om een nitraat, schrijft de politie, deze zijn in Nederland verboden. De 11-jarige loopt nu op krukken.

Volgens de politie zou een van de jongens een zwarte Nike-jas dragen en achterovergekamd haar hebben. Het incident speelde zich af in de buurt van de brandweer in Nunspeet.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/284...jarigen-hem-dwingen-om-op-nitraatbom-te-staan

----------------------
Jesus wat is er toch mis met dit soort gastjes?!
Nunspeet is nota bene waar ik zelf opgegroeid ben

Tjonge, jonge. Of het slachtoffer of de dader, het zal je zoon maar wezen.

Hoe anders had het kunnen zijn als de productie van nitraten binnen Europa (en aspirant lidstaten) verboden was en het kruidrotje in Nederland legaal was gebleven?
Dan was het een gewone woensdagmiddag geweest.

Eerlijk gezegd heb ik eerder het idee dat het hier gaat om iets als bengaals vuur o.i.d. waar op is gestaan. Of gewoon een grondbloem. De schade aan de schoen, doet mij niet direct vermoeden dat dit komt door een "nitraatbom"...Het is namelijk echt een brandplek.

Maar hoe dan ook, zowel het slachtoffer als daders zijn beide niet slim bezig geweest.

Eerlijk gezegd heb ik eerder het idee dat het hier gaat om iets als bengaals vuur o.i.d. waar op is gestaan. Of gewoon een grondbloem. De schade aan de schoen, doet mij niet direct vermoeden dat dit komt door een "nitraatbom"...Het is namelijk echt een brandplek.

Maar hoe dan ook, zowel het slachtoffer als daders zijn beide niet slim bezig geweest.

Mijn gedachte, hoewel er ook een flinke pre-burner op bepaalde nitraten zit natuurlijk! :wink:

Back
Bovenaan