Jongens blazen kledingcontainer de lucht in

moontan

VWC lid
Jongens blazen kledingcontainer de lucht in

VALKENSWAARD - Agenten hebben zaterdagavond in Valkenswaard een 16-jarige bromfietser en zijn 15-jarige bijrijder aangehouden. De jongens worden ervan verdacht dat ze eerder die avond in Waalre een kledingcontainer hebben vernield met vuurwerk.
De kledingcontainer, die door vuurwerk in de lucht werd geblazen, stond op het schoolplein van een basisschool aan de Anemonelaan. De container lag uit elkaar en het dak ervan was aan de overkant van de weg beland. Het hek om het schoolterrein raakte beschadigd.

De politie kon de verdachten aanhouden op basis van signalementen die getuigen hadden doorgegeven. Bij de aanhouding vond de politie in de buddyseat van de brommer verschillende dozen met ruim vijftig kanonslagen. De twee zijn in de cel gezet.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/123172652/Jongens+blazen+kledingcontainer+de+lucht+in.aspx

Haha hier wordt dus iets zwaar overdreven want met kanonslagen ga je echt geen container opblazen en een heb beschadigen haha.

Zozo, goed nieuws voor nederlandse consumenten, de kanonslagen zijn ge-upgrade!
Nu met een enorme drukverplaatsing:)

Kennen jullie die dan niet? :o Dat zijn die mega harde nieuwe super kanonslagen!! :D

Nee grapje wat een l*l verhaal zeg :s met nederlands vuurwerk een kleding container de lucht in blazen. jaja

Even goed lezen!!! Er staat helemaal niet dat de kledingcontainer is opgeblazen met de kanonslagen. Bij aanhouding hadden ze deze in bezit. Misschien hebben ze er wel een lawinepijl in gegooid.
Maar by the way, gelukkig hebben ze deze ******tjes opgepakt laat ze nu maar eens lekker de schade vergoeden.

Even goed lezen!!! Er staat helemaal niet dat de kledingcontainer is opgeblazen met de kanonslagen. Bij aanhouding hadden ze deze in bezit. Misschien hebben ze er wel een lawinepijl in gegooid.
Maar by the way, gelukkig hebben ze deze ******tjes opgepakt laat ze nu maar eens lekker de schade vergoeden.

Zo had ik het al opgevat, maar aan de schrijfstijl weet je gewoon dat de media bedoelt dat dit de kanonslagen de daders waren. Het zinnetje 'een doos met ruim 50 kanonslagen' doet suggeren alsof het om 50 kernkoppen gaat ofzo (okee nu overdrijf ik ook:rolleyes:)

ja hoor wat een onzin weer .
met een doos van ruim 50 kanonslagen een kledingbak opgeblazen .
ik geloof er geen bal van

Politiebericht:

Politie houdt verdachten aan voor in de lucht blazen kledingcontainer
Valkenswaard, 30-08-2009

Zaterdagavond omstreeks 20.30 uur heeft de politie op de Eindhovenseweg in Valkenswaard een 16-jarige bromfietser uit Waalre en zijn 15-jarige bijrijdster uit Bergeijk aangehouden.

Een klein uur eerder was in Waalre een kledingcontainer op het schoolplein van een basisschool aan de Anemonelaan de lucht in geblazen door vuurwerk. De container lag uit elkaar en het dak van de container lag aan de overkant van de weg. Ook was het hek om het schoolterrein deels beschadigd. Aan de hand van getuigen die het een en ander zagen werd een signalement van vermoedelijk een van de daders door gegeven aan de politie. Agenten zagen na enige tijd de bromfietser met bijrijdster over de Europalaan rijden en hadden het vermoeden dat het mogelijk om de verdachten ging. Bij de staandehouding werden ze gecontroleerd. In de buddyseat van de brommer vonden agenten meerdere dozen met ruim 50 kanonslagen. Daarop zijn de twee aangehouden. Ze zijn in verzekering gesteld voor verder onderzoek.

http://www.politie.nl/brabant-zuid-...tenaanvoorindeluchtblazenkledingcontainer.asp

Hoera, het vuurwerkseizoen is weer begonnen. Typisch weer een standaard mediabericht waarin de vuurwerktermen zwaar mishandeld worden. Kanonslagen zullen het zeker niet geweest zijn, maar noem ze dan ook niet zo in de media, gewoon zwaar vuurwerk zegt meer dan genoeg. Ook hierdoor komt consumentenvuurwerk weer in een donker licht te staan om niets.

en dan zal je weer net wat ouders hebben die dit bericht lezen, en hun zoontje zou bijv dit jaar voor het eerst vuurwerk mogen kopen. Krijgt de krantjes binnen zegt tegen pappie en mammie ''ik wil kanonslagen, want die gaat me vriendje ook kopen'' en die mag die dan niet kopen, want dat is veeeel te gevaarlijk.

Politiebericht:
...De container lag uit elkaar en het dak van de container lag aan de overkant van de weg. Ook was het hek om het schoolterrein deels beschadigd....

Kanonslagen? dit lijkt me een nieuw soort vuurwerk, Mja, zelfmaak is een veel waarschijnlijkere oorzaak.

Of gewoon de verbazingwekkende gemakkelijkheid waardoor tegenwoordig aan explods/c6/a6 te komen is...

Zou je daar mee een ijzeren container uit elkaar kunnen knallen, en het dak naar de overkant dan de straat kunnen schieten? Ik ga het iig. niet uitproberen.

Zou je daar mee een ijzeren container uit elkaar kunnen knallen, en het dak naar de overkant dan de straat kunnen schieten? Ik ga het iig. niet uitproberen.

Zo'n kleding container is geen zeecontainer oid, gewoon een opgevoerde glasbak waar je textiel in dondert. Door die kleine ruimte bouwt dat echt wel een aardige druk op.

Volgens mij kopen Bonte en Rietveld de media af om explosieven aan te geven als 'kanonslagen' die gewoon verkocht worden in de verkoopdagen :bonk: Zodat ze alsnog hun zin krijgen.

Back
Bovenaan