Jongen raakt gewond door vuurwerk

Was het broertje van een maat van me. Hij heeft even in het ziekenhuis gelegen voor de behandeling van de brandwonden die redelijk mee zijn gevallen. Het ergste zijn zijn ogen, zijn zicht is flink afgenomen. De vraag is of het nog hersteld maar waarschijnlijk gaat het om blijvende beschadigingen..

Snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt zoiets te doen!

Echt triest om dit nieuws te vernemen dat hij er waarschijnlijk blijvende oog beschadiging aan over blijft houden. Ik wens die jongen heel veel sterkte toe en hopelijk geneest hij wel helemaal.
Hopelijk krijgen ze de dader snel te pakken en dat hij zijn straf niet mild zal zijn.

Gelukkig vallen de brand wonden opzich mee.
Maar dat het zien slecht is geworden is natuurlijk verschrikkelijk.
Is er al enig iedee over een eventuele dader?

Nee ze hebben voorlopig nog geen flauw id. Vooral ook omdat er niks van een ontsteking is gevonden op de plek. Het is allemaal een beetje vaag en de politie twijfelt ook over het verhaal. Wat natuurlijk wel een beetje logisch is want het is ook een bizar verhaal.

Tja, wie zijn wij om te oordelen, maar wat mij vooral bezighoud in deze kwestie is het feit dat deze jongen daar met zijn ouders en oma liep. Als ik een stuk vuurwerk zou willen testen dan zou ik dat graag alleen en op een rustig moment doen, even hypothetisch gesproken. Echt een bizarre situatie dus dat zijn ouders erbij waren EN het op een druk moment van de dag plaatsvond.

Overigens bestaan er wel degelijk ontstekingen die geen (of zeer minimale) sporen achterlaten (denk aan Mercury-kruit). Maar dat is wel een erg vergezochte theorie en daar zal de politie het in dit geval ook niet snel zoeken, denk ik.

Hopelijk komt de ware toedracht snel aan het licht. Ik wens het slachtoffer in elk geval sterkte.

Cameo

Heb nog maar eens gevraagd hoe het gaat en de artsen hebben verder onderzoek gedaan en de beschadigingen aan zijn oog genezen sneller dan ze dachten en ze gaan er nu vanuit dat hij er vrij weinig tot niets aan over zal houden.

Back
Bovenaan