Jongen (14) ernstig gewond na spelen met vuurwerk

pyromaniac

VWC lid
Een 14-jarige jongen is ernstig gewond geraakt door vuurwerk. Het slachtoffer was op de Laan Van Westmolen in Mijnsheerenland (Zuid-Holland) aan het spelen met een zogeheten Thunderking, legaal knalvuurwerk.

In een bericht op Facebook waarschuwt de politie van het korps Hoeksche Waard: "Ook legaal vuurwerk kan ernstig letsel veroorzaken als hier niet volgens de regels mee wordt om gegaan!"

Volgens de politie is de jongen met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd. Het vuurwerk explodeerde in zijn hand.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4534916/jongen-14-ernstig-gewond-door-knalvuurwerk

Benieuwd wat hij ermee gedaan heeft. Een thunder king in je hand laten exploderen? Dan doe je volgens mij alles fout wat je maar fout kunt doen.

Benieuwd wat hij ermee gedaan heeft. Een thunder king in je hand laten exploderen? Dan doe je volgens mij alles fout wat je maar fout kunt doen.

Wie weet uit het handje schieten wat je vaker onder jongeren ziet. Je zal maar net die ene hebben die meteen knalt. Heb ik wel is paar keer gehad dat die meteen op de grond knalde. Dit zal waarschijnlijk tot gevolg hebben dat ze onveilig verklaard worden en uit de handel gaan. Wat ik hoorde al vandaag van de inspectie dienst dat in de toekomst de bedoeling is dat vuurpijlen en thunderkings eruit gaan en hetgeen wat overblijft dat dat siervuurwerk zal zijn zoals cakes.

Wat hier ook is gebeurd is zullen we waarschijnlijk nooit weten. Er staat dat hij er mee gespeeld heeft, tja dat si sowieso geen slimme actie dan.
Aan de andere kant komt zo iets onze hobby zeker weer niet ten goede..

Vermoed inderdaad dat het een gevalletje uit de hand schieten geweest is. Hoewel ik als puber absoluut geen heilige was met singleshots, was uit de hand schieten toch echt uit den boze. Eén keer meegemaakt dat hij bij een vriend, waar ik al meer malen tegen gezegd had dat ie dat niet moest doen, de bombette er aan de onderzijde uit kwam zetten. Is goed afgelopen gelukkig, maar liet wel zien dat je gewoon niet moet klooien met dat soort dingen..

zo te zien heeft rtl 4 ook het kaartje aangepast en maken ze geen onderscheid meer tussen legaal en illegaal.........

is er dan niemand die bij zichzelf denkt dat een 14 jarige een singleshot helemaal niet mag afsteken? Dat is een ding van zijn ouders denk ik. Ik zou het in ieder geval zelf als ouder op zijn minst onder begeleiding laten doen.
Wat het ook is, erg jammer dit voor hem. Dat gun je niemand...

greetzzz

Rijmt ook zo lekker met elkaar, dat 'ernstig gewond' in de titel met dat 'onbekend letsel' in de laatste regel. Knap dat je niet weet wat voor letsel het is, maar vast staat dat het ernstig is. Maar goed, anders pakt de titel natuurlijk niet zo goed bij deze linkse krant.

Rijmt ook zo lekker met elkaar, dat 'ernstig gewond' in de titel met dat 'onbekend letsel' in de laatste regel. Knap dat je niet weet wat voor letsel het is, maar vast staat dat het ernstig is. Maar goed, anders pakt de titel natuurlijk niet zo goed bij deze linkse krant.

Wow! Dit! :thumbsdown:

Ik zie hier ook allemaal van die pubers die het stoer in hun handen afsteken. Zal wel groepsdruk zijn. Thunderkings zijn vaak erg goedkoop en daar door ook van slechte kwaliteit. eerder regel dan uitzondering dat er af en toe 1 in Tube tube knapt. Dus misschien maar goed dat ze eruit gaan. Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden van ik ben er zelf wel echt een liefhebber van.

Volgens de zus van de jongen, mist de jongen het topje van zijn wijsvinger, is zijn hand verbrijzeld en zal hij waarschijnlijk nooit meer kunnen voelen met drie vingers. Dat single shots hard klappen oké, maar een hand verbrijzelen...

Volgens de zus van de jongen, mist de jongen het topje van zijn wijsvinger, is zijn hand verbrijzeld en zal hij waarschijnlijk nooit meer kunnen voelen met drie vingers. Dat single shots hard klappen oké, maar een hand verbrijzelen...

Ik heb hier ook een wenkbrauw bij opgetrokken.

sja als je ook ziet hoe ze er mee omgaan :S steeds was blij met grotere want die houden ze niet in hand dus klientjes mogen weg van mij hoor ik mis ze niet

Dat kan makkelijk met een singleshot.Ben nog steeds verbaasd dat de kracht van vuurwerk zo onderschat wordt.

Back
Bovenaan