Jongen (13) verkoopt vuurwerk op school in Doorwerth

Wat een nieuws zeg, dat gebeurt op elke school wel. :p

Maar erg best is het inderdaad niet. Lekker aanpakken dan laten ze het voortaan wel.

Idd, bij ons op school gebeurd dat zeker weten ook.
Ikzelf vind het echt het domste wat je kan doen. Hou het dan tenminste buiten school. Je kan hiermee je hele schoolcarriere verpesten.

Moet dit nu weer in het nieuws komen...
Een jongen die zijn vriend en wat bekende wat nitraatjes verkoopt.

Een oudere dealer verkoopt het ook aan jonge kinderen en stel hun verliezen hun hand of deze jongens verliezen hun hand.. Zie niet het verschil ze hebben allebei illegaal spul verkocht.

Snap niet hoezo moet dat kind dan aangepakt worden.
Waarom al die oudere dealers niet dan die waarschijnlijk nog zwaarder vuurwerk verkopen aan jongeren? Daar hoor je niks van. Dan zegt iedereen dat de politie echte boeven vangen enzo maarja haha.

Groetjes. Ben niet boos eah is mijn mening:p zo denk ik erover.

Emmm, als ze 'oudere dealers' snappen dan pakken ze die echt wel aan hoor. Komen regelmatig nieuwsberichten van voorbij. En die zitten flink wat meer in de nesten dan deze jongeman. :p

In beide gevallen is het terecht. Die jongen weet zelf ook dondersgoed dat het niet mag, en als je het doet ga vooral je gang maar wees dan niet zo dom om het op school te doen. :p

Ik weet niet beter dat dit op elke middelbare school wel gebeurd. Neemt niet weg dat het niet mag etcetera.. de jongen weet dat het verboden is en is nu gepakt. Dan moetje de consequenties onder ogen zien.

Maar dat de jonge aangepakt moet worden, vind ik maar rare uitspraak. Geef dan tenminste onderbouwde kritiek, en niet zomaar dat hij aangepakt moet worden.

13 jaar... Deze jongen weet waarschijnlijk amper hoe hij er mee om moet gaan, en heeft geen idee wat voor kracht achter bepaalde stukken vuurwerk zit.

Ik weet niet wat hier wordt gemieren neukt?
Manneke is 13 jaar, verkoopt wat knallers aan de beste matties op school, iedereen blij omdat de matties niet naar België kunnen. Ideaal die uitkomst dus dat een vriend vuurwerk heeft.
Weet niet hoor, maar volgens mij zijn er veel heilige boontjes...
Het gaat niet over 12'' kamuro shells, nee meer richting Fenix etc.
Wat is daar nou zo erg aan?
Dat het ontploft en een krater in de aula blaast? :bonk: :bonk:
En toen ik 13 was, wist ik al hoe ik knallers moest weggooien.
Geloof me, een nitraat is makkelijker weggooien dan kanonslagen.
Dat ze zo hard moeten worden aangepakt, tja, volgens mij delen we niet allemaal dezelfde mening hier. Ik vind het echt onzin namelijk!
Dat ze straf krijgen, prima, maar dat ze zo hard moeten worden aangepakt omdat ze toevallig wat vuurwerk verkopen op school aan hun beste matties. Yeah right folks!

Ik ben 13 en steek al 2 jaar vuurwerk af. (be knallers be potten etc etc) Hiermee bedoel ik dat ik vind dat hem effe naar HALT sturen meer dan voldoende is. Want het gaat tenslotte niet om cobra's dat hij verkoopt aan vreemden.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met Denjo eens en vind de reactie van vuurwerkgekkie dan ook nergens op slaan.
Misschien gaat het hier wel om een pakkie pirats, en toen ik 13 jaar was wist ik dondersgoed hoe ik een knallertje moest aansteken en weggooien.
Het is natuurlijk dom om vuurwerk te verkopen, en hij moet natuurlijk de gevolgen onder ogen zien.

We hebben het hier allemaal over dat hij/ze (jongens en miesjes van deze leeftijd) aangepakt moeten worden en dat is nog wel een verschil met "hard" aanpakken!

Ik weet niet wat hier wordt gemieren neukt?
Manneke is 13 jaar, verkoopt wat knallers aan de beste matties op school, iedereen blij omdat de matties niet naar België kunnen. Ideaal die uitkomst dus dat een vriend vuurwerk heeft.
Weet niet hoor, maar volgens mij zijn er veel heilige boontjes...
Het gaat niet over 12'' kamuro shells, nee meer richting Fenix etc.
Wat is daar nou zo erg aan?
Dat het ontploft en een krater in de aula blaast? :bonk: :bonk:
En toen ik 13 was, wist ik al hoe ik knallers moest weggooien.
Geloof me, een nitraat is makkelijker weggooien dan kanonslagen.
Dat ze zo hard moeten worden aangepakt, tja, volgens mij delen we niet allemaal dezelfde mening hier. Ik vind het echt onzin namelijk!
Dat ze straf krijgen, prima, maar dat ze zo hard moeten worden aangepakt omdat ze toevallig wat vuurwerk verkopen op school aan hun beste matties. Yeah right folks!

Snap het ook niet eerlijk gezegt.
Zal vast wel een paar chooet bangers zijn.

Anders zou het wel een stukje negatievier in het nieuws komen.

Ben stiekem benieuwd hoe ze erachter komen.

Ook denk ik dat de meeste hier het gewoon zou kopen, als iemand op school ermee kwam.

En inderdaad ze mogen ze aanpakken!

Die ! staat daar volgens mij omdat je het heel graag wil dat ze aangepakt worden.
Dus mijn interpretatie van 'hard' is volgens mij wel op zijn plek.
Anders zet je uiteraard geen ! neer. Dan sloot je wel af met een punt.

Back
Bovenaan