Jongen (13) uit Bosschenhoofd heeft 1163 stuks illegaal zwaar knalvuurwerk op zolder

DW2000

VWC lid
BOSSCHENHOOFD - Op een zolderkamer van een 13-jarige jongen uit Bosschenhoofd heeft de politie dinsdag 1163 stuks illegaal en zwaar knalvuurwerk gevonden.
De wijkagent kreeg lucht van de verzameling vuurwerk en nam een kijkje in het huis van de jongen.

Cobra 8
De tiener gaf toe dat hij onder meer Cobra 8, nitrietbommetjes en strijkers op zijn kamer had verstopt. Hij vertelde de agent dat hij zo af en toe ook een exemplaar afsteekt om het uit te proberen.

De 1163 knallers zijn in beslag genomen en worden vernietigd. De jongen is doorverwezen naar HALT.
bron

Cobra 8 in de handen van een 13 jarige?sorry hoor maar het is maar goed dat ze hem
dat spul hebben afgepakt.:bonk:

Cobra 8 in de handen van een 13 jarige?sorry hoor maar het is maar goed dat ze hem
dat spul hebben afgepakt.:bonk:

Dit wordt elke keer geroepen maar met een Cobra 8 is tot op heden geen ongeluk gebeurd. Ik ben benieuwd of we 1 januari dat nog zo is. In feite is de werking hetzelfde als een Nederlands rotje. Aansteken en wegwezen dus zoveel meer fout kan er eigenlijk theoretisch niet gaan dan normaal vuurwerk

Dit wordt elke keer geroepen maar met een Cobra 8 is tot op heden geen ongeluk gebeurd. Ik ben benieuwd of we 1 januari dat nog zo is. In feite is de werking hetzelfde als een Nederlands rotje. Aansteken en wegwezen dus zoveel meer fout kan er eigenlijk theoretisch niet gaan dan normaal vuurwerk

Dat mensen dat af willen steken moeten ze zelf weten,maar een snotkoker van 13 jaar met zulke zware klappers vind ik dus echt niet normaal.

Dat mensen dat af willen steken moeten ze zelf weten,maar een snotkoker van 13 jaar met zulke zware klappers vind ik dus echt niet normaal.

Die 13 jarige wil ook meedoen natuurlijk met de rage harde klappen.
hij kan beter een cobra 8 afsteken zoals het hoord dan dat er ezels zijn die het proberen te evenaren met zelf geknutsel zoals vroeger in mijn tijd .

Ja wat is normaal. Een nitraatbom is dat wel normaal? En is vuurwerk uberhaubt normaal in handen van een kind. Vuurwerk is toch geen speelgoed, of het nu een vuurpijl is, rotje of Cobra 8 of een zware cake van 2 kilo die je moet doorlonten

Ja wat is normaal. Een nitraatbom is dat wel normaal? En is vuurwerk uberhaubt normaal in handen van een kind. Vuurwerk is toch geen speelgoed, of het nu een vuurpijl is, rotje of Cobra 8 of een zware cake van 2 kilo die je moet doorlonten

Vind een knaller met 100 gram flash toch wel even iets anders dan een nitraatje,rotje of vuurpijl....
Het is te hopen dat ze op zulke jonge leeftijd weten wat ze nou precies in handen hebben....
ik vind dat je dat echt niet kan gaan bagatelliseren en nee ben geen moraalridder want vind dat knalspul ook mooi alleen niet in de handen van zulke jonge kinderen.

Vind een knaller met 100 gram flash toch wel even iets anders dan een nitraatje,rotje of vuurpijl....
Het is te hopen dat ze op zulke jonge leeftijd weten wat ze nou precies in handen hebben....
ik vind dat je dat echt niet kan gaan bagatelliseren en nee ben geen moraalridder want vind dat knalspul ook mooi alleen niet in de handen van zulke jonge kinderen.

Dat kan wel zo zijn maar in potentie is alles natuurlijk gevaarlijk.

Volgens mij hebben de ouders ook wel een flink aandeel hier in. Als tiener koop je niet zomaar even dit vuurwerk en neem je het mee naar huis. Ik had al moeite om mijn pakje "piraten" (=strijkers) te verstoppen voor mijn moeder, voor je het wist vond ze het met schoonmaken....

Volgens mij hebben de ouders ook wel een flink aandeel hier in. Als tiener koop je niet zomaar even dit vuurwerk en neem je het mee naar huis. Ik had al moeite om mijn pakje "piraten" (=strijkers) te verstoppen voor mijn moeder, voor je het wist vond ze het met schoonmaken....

Nou inderdaad. Toen ik vroeger strijkers kocht, en ze stiekem afstak, had me ma het zo in de gaten, en had ik een aardig probleem. Alleen leerde ik daar niet van dat ik ze niet meer moest kopen, maar dat ik nog voorzichtiger moest zijn :D

Ik ben het met je eens maar sommige snotkokers van 13 gaan verstandiger met vuurwerk om dan 30-jarigen. Leeftijd is geen issue, als er maar verstandig mee omgegaan wordt.

Back
Bovenaan