Jongen (12) raakt hand kwijt door vuurwerk

Ja ik doe dat ook altijd, meteen weg met die dingen.
Zo zag ik dat mijn buurman een 100K afstak waarvan de eindbom niet af was gegaan, hij zag het ook maar liet het ding gewoon liggen. Aangezien er bij ons in de straat veel kleine kinderen spelen is het onverantwoord om deze te laten liggen. Dus heb ik hem weg gehaald.

KRIMPEN AAN DE LEK - Een 12-jarige jongen uit Krimpen aan de Lek is dinsdagmiddag zwaargewond geraakt door vuurwerk.
Volgens de politie moet hij zijn hand missen.
De jongen had samen met een leeftijdsgenootje vuurwerk op straat gevonden en mee naar huis genomen.
Het vuurwerk ontplofte daar door nog onbekende oorzaak, waardoor de jongen gewond raakte.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2706725/jongen-12-raakt-hand-kwijt-vuurwerk.html

tja degene die dat vuurwerk heeft laten liggen is een moordenaar dat jochie kan zijn hand er niet afblazen met een piraatje:mad::mad:

het is inderdaad hard, maar waarschijnlijk hebben zijn ouders het hem 1000keer verteld dat hij blindgangers niet moet oprapen. natuurlijk is het heel zielig heb ook medelijden maar het is ook een beetje zijn eigen schuld.

tja degene die dat vuurwerk heeft laten liggen is een moordenaar dat jochie kan zijn hand er niet afblazen met een piraatje:mad::mad:

Hou je ff in.... er wordt zovaak voorlichting gegeven over het niet oprapen van vuurwerk.

Ik vind het zeer spijtig voor dit jochie, maar hoe hard het ook klinken mag, is het toch zijn eigen schuld.

Ik kan me herinneren dat ik vroeger ook altijd de straten afliep opzoek naar vuurwerk dat niet af was gegaan, totdat ik eens een rotje afstak die meteen na het aansteken afging. (was van een mat)
Ben er toen zo van geschrokken dat ik er niet eens meer aan gedacht heb om ooit nog blindgangers op te rapen.
Helaas heeft deze jongen de pech gehad dat hij wat illegaals vasthad...
Ik geloof overigens niet dat het vuurwerk uit zichzelf nog is ontploft, als je naar blindgangers gaat zoeken, dan is het ook het plan om ze af te gaan steken!

Hou je ff in.... er wordt zovaak voorlichting gegeven over het niet oprapen van vuurwerk.

Ik vind het zeer spijtig voor dit jochie, maar hoe hard het ook klinken mag, is het toch zijn eigen schuld.

jaja we weten het allemaal weer beter we zijn weer vergeten hoe het is om 12 te zijn en dan komen we weer met vingerjes te wijzen.we deden dat vroeger ook allemaal het is nou eenmaal spannend vuurwerk, het is de taak nou eenmaal van de volwassene om kinderen tegen zichzelf te beschermen.in dit geval is wat mij betreft degene die met cobras of delovas loopt te smijten fout en moet zijn tyfuszooi opruimen:mad:

wie niet horen wil moet maar voelen

Deze reactie slaat dus nergens op! Het gaat om een kindje van 12 en die weten vaak niet wat de consequenties zijn als ze dit soort dingen uit vreten ook denken ze er gewoon niet bij na! Waarschijnlijk heb jij vroeger zelf ook wel eens wat gedaan wat achteraf toch niet zo slim was.

Kom op jongens, het jochie is 12.
Deden wij toen niets wat gevaarlijk was, luisterden wij altijd naar onze ouders?
Gewoon een fout van de gene die zijn spullen niet op ruimd met verschrikkelijke gevolgen.
Heel veel sterkte voor de jongen en zijn famillie verschrikkelijk.

Deze reactie slaat dus nergens op! Het gaat om een kindje van 12 en die weten vaak niet wat de consequenties zijn als ze dit soort dingen uit vreten ook denken ze er gewoon niet bij na! Waarschijnlijk heb jij vroeger zelf ook wel eens wat gedaan wat achteraf toch niet zo slim was.

ik weet niet hoor, maar tot mijn 12de ben ik bijna doodgegooid met spotjes en hebben me ouders me zovaak verteld dat ik dit niet moest doen.lijkt me sterk dat hem in z'n 12jaar nooit zoiets is verteld

Ik geloof er helemaal niets van dat hij vuurwerk heeft opgeraapt.

Het heeft alleen maar geregend vandaag.

Alles is nat.

Het is wel heel vervelend voor hem, maar volgens mij heeft hij gewoon vuurwerk afgestoken !!!!

Hij heeft volgens mij stieken illigaal vuurwerk afgestoken.

Wat hij tegen zijn moeder zegt is volgens mij niet de waarheid!!!!

ja ach de site zit weer vol met mensen die geen begrip kunnen tonen voor kinderen die bezig zijn met opgroeien en fouten kunnen maken.er zijn nou eenmaal mensen die het leuk vinden om andere uit te lachen of om betweter te spelen.ook zijn er mensen die niet het vermogen hebben of willen hebben om zich te verplaatsen in de gedachtengang van een 12 jarige en dat alleen om zich beter te voelen ten opzichte van de ander door net te doen of ze altijd luisterde naar pappie en mammie.en dan zijn er ook mensen die met een soort van genoegdoening kijken naar dit kereltje en dan zeggen;dat zou ik nou nooit doen schijnheilen bah

Ik geloof er helemaal niets van dat hij vuurwerk heeft opgeraapt.

Het heeft alleen maar geregend vandaag.

Alles is nat.

Het is wel heel vervelend voor hem, maar volgens mij heeft hij gewoon vuurwerk afgestoken !!!!

Hij heeft volgens mij stieken illigaal vuurwerk afgestoken.

Wat hij tegen zijn moeder zegt is volgens mij niet de waarheid!!!!

Dat was ook het eerste wat er bij mij op kwam, het heeft overal heftig geregend, of hij heeft het op oudjaarsavond opgeraapt... dat zou nog kunnen.

In het bericht staat nergens wanneer het opgeraapt is. Kan ook gewoon op oudjaarsdag geweest zijn en tijdje later door hem zijn afgestoken. Heel vervelend voor die jongen. :sad:

En ik was nog wel zo blij dat het had geregend en alles nat was.
Maar natuurlijk moet je de straat wel gewoon opruimen.

Kan ook onder een viaduct of tunneltje ofzo hebben gelegen.

En vuurwerk dat eerst nat is geweest en vervolgens weer droogt dat is uiterst instabiel, dus het kan makkelijk kloppen.

Back
Bovenaan