Jongen (12) gewond door vuurwerk

ylke

VWC lid
Een 12-jarige jongen uit Lelystad is donderdagmiddag gewond geraakt aan zijn gezicht, vermoedelijk door vuurwerk.

De jongen fietste die middag in de Veste ter hoogte van de Zandbankbug in Lelystad toen hij een harde klap vlak naast zich hoorde. Hij voelde direct daarna een stekende pijn in zijn gezicht. Hij is in een ziekenhuis behandeld aan de brandwonden in zijn gezicht. Getuigen kunnen zich melden via 0900-8844.

Bron

Dit is een serieus nieuwsbericht. Er kan dan ook serieus op gereageerd worden. Nutteloze berichten, opmerkingen of aantijgingen zitten we niet op te wachten en vervuild het topic alleen maar.

Dus berichten gaarne ON-TOPIC!

Serieus???

Titel zegt Jongen (12) gewond door vuurwerk

Bericht zegt Een 12-jarige jongen uit Lelystad is donderdagmiddag gewond geraakt aan zijn gezicht, VERMOEDELIJK door vuurwerk.

Wat is het nu wel of niet vuurwerk?
Mij is geleerd bij twijfel niet doen!!!!!!

Dus waarom een bericht plaatsen wat onduidelijk is?

Om de eventuele dader, die dit hier misschien ook meeleest, wakker te maken dat dit zeer onverantwoord stoken is geweest?

Natuurlijk kan het ook wat anders zijn geweest, maar wat dus als het wel een stuk vuurwerk is geweest?

@firedragon!

Gaat hier niet over de dader maar over het jochie !

Als je zelf wat zeg wat wij niet mogen zeg dat zelf ook niet ;)

Jojo

Ik vind het nuttig dat dit soort berichten worden geplaatst, ik ben graag op de hoogte hoe vuurwerk in de media word belicht, positieve en negatieve berichten. Helaas heel veel negatief de laatste tijd, maar toch nuttig om te weten.

Zo kunnen we gaan kijken wat we er aan kunnen doen om dit negatieve sentiment weer om te buigen. Wellicht in samenwerking met de importeurs, wellicht een interessante vraag voor de diverse bezoekjes bij de importeurs, wat hun visie is in deze en waarom we daar niets over horen in de media.

Ik vind het nuttig dat dit soort berichten worden geplaatst, ik ben graag op de hoogte hoe vuurwerk in de media word belicht, positieve en negatieve berichten. Helaas heel veel negatief de laatste tijd, maar toch nuttig om te weten.

Zo kunnen we gaan kijken wat we er aan kunnen doen om dit negatieve sentiment weer om te buigen. Wellicht in samenwerking met de importeurs, wellicht een interessante vraag voor de diverse bezoekjes bij de importeurs, wat hun visie is in deze en waarom we daar niets over horen in de media.

Volgensmij heb je het verkeerd gelezen, ze bedoelde meer dat er geen bewijs is dat het met vuurwerk is gebeurd.

Er staat vermoedelijk met vuurwerk. Terwijl dit niet echt gezien is.

Zullen we even alle autobranden op vwc zetten, misschien is het wel met vuurwerk gebeurd en snuffelt de dader hier rond op vwc!

Is een idee

Ach ben die nieuwsberichten onderhand ook wel zat.

Met dergelijke berichten toon je aan dat wangedrag veelal niet te maken heeft met vuurwerk, maar met de mentaliteit van de persoon in kwestie. Hiermee toon je de onredelijkheid van een vuurwerkverbod aan.

Tevens toon je aan dat in tradionele media berichten met een hoog gehalte van sensatie de voorkeur krijgen ten opzichte objectieve berichtgeving. Dit komt de discussie ook ten goede aan de discussie, omdat onzuivere motieven op deze manier ook aangetoond kunnen worden.

Ik zou nog vele argumenten aan kunnen voeren, maar hiermee zou ik te veel offtopic gaan. Ik denk dat het goed is je niet te laten leiden door negatieve gevoelens betreffende de berichtgeving en op het oordeel van de moderators in deze situatie te vertrouwen. De moderatoren hebben namelijk net als jij en ik een doel: blijven genieten van de vuurwerktraditie.

Laatst bewerkt:
De waarheid komt toch altijd wel boven:

Verwondingen jongen niet door vuurwerk

Laatste update: 19-01-2013 | 11:37
Lelystad - Donderdag 17 januari raakte een 12-jarige jongen gewond in zijn gezicht. In eerste instantie verklaarde hij een harde klap gehoord te hebben en het vermoeden was dat er vuurwerk was afgestoken. Nu blijkt dat bij een vuurtje stoken een steekvlam is ontstaan.

De 12-jarige jongen die gewond was geraakt in het gezicht bleek donderdagochtend rond 08.00 uur met een vriendje een vuurtje gestookt te hebben in de Veste ter hoogte van de Zandbankbrug. Doordat ze nagellakremover op het vuur gooiden, ontstond er een steekvlam. Hierdoor raakte de jongen gewond in zijn gezicht. Hij werd behandeld in het ziekenhuis voor de tweedegraads brandwonden. Met de jongen is een goed gesprek gevoerd. Hij was zelf erg ontdaan dat hij gelogen had.

Eerder gebracht bericht
Donderdagmiddag 17 januari rond 13.30 uur is een 12-jarige jongen gewond geraakt aan zijn gezicht. Hij fietste die middag op het fietspad in de Veste ter hoogte van de Zandbankbug toen hij een harde klap vlak naast zich hoorde. Gelijk daarop voelde hij een stekende pijn in zijn gezicht. Het slachtoffer is in een ziekenhuis behandeld aan de brandwonden in zijn gezicht. Recherche Lelystad vermoedt dat er vuurwerk is afgestoken en is op zoek naar getuigen.

Bron

Het is in ieder geval gelukkig niet veroorzaakt door vuurwerk. Wel zo mooi dat de politie dit dan ook netjes even zo meld op politie.nl.

Mooi zo. Zo hoort het. Gewoon ook toegeven als het niet door vuurwerk komt. Toch weer een klein beetje positieve aandacht. :)

Back
Bovenaan