Jongen (10) met nitraatbommen opgepakt

ylke

VWC lid
LEEUWARDEN - De politie heeft zaterdagmiddag in een woning aan het Leckplein, 153 nitraatbommen in beslag genomen van een 10-jarige inwoner van Leeuwarden.

De buurt klaagde over vuurwerkoverlast waarna de politie een onderzoek instelde. Tijdens het onderzoek kwamen zij de jonge verdachte op het spoor. In de woning van zijn oma bleek hij het vuurwerk te hebben verstopt. Het vuurwerk werd in beslag genomen. Tegen hem werd geen proces-verbaal opgemaakt in verband met zijn jeugdige leeftijd. Hij kreeg een reprimande.

Bron

Het moet ook niet gekker worden: een jochie van 10 met nitraten. En natuurlijk klopt de foto en de benaming weer niet in de mediabron...

Ik weet nog een keer dat mijn vader zo'n soort bericht las op teletekst en aan mij vroeg:
Hoe kunnen er nou 40 bommen in een jaszak passen?

Inderdaad wijs de vinger maar de ouders ipv die jongen, als die jongen geen normen is bijgebracht weet hij ook niet beter.:bonk:

Ik moest hard lachen om de titel omdat er nitraatbommen stond, zet overal maar bom achter ik heb vanmiddag zelf nog een koffiebom gehad nou die sloeg in

Back
Bovenaan