Jeugd zorgt voor overlast rond het Winkelhof

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
7 november 2016

LEIDERDORP - Gistermiddag werd er een melding gemaakt van overlast op de Obool. Een groep jongeren zou hier vuurwerk afsteken achter de ABN AMRO bank.

De politie krijgt vaker overlast meldingen rond het Winkelhof en reageert hier dan ook zo snel mogelijk op.

Op de Obool aangekomen zag de politie twee jongeren vuurwerk afsteken en twee personen toekijken. Het ging om categorie 1 vuurwerk, wat mits 12 jaar of ouder, het hele jaar afgestoken mag worden. Op het plein lag veel afval en er lagen resten van vuurwerk.
Twee jongens hebben een bekeuring gekregen voor het veroorzaken van overlast voor omwonende. De andere twee jongens een waarschuwing.

Bron

overlast veroorzaken met Cat1 mag nog steeds niet.
Maar een boete geven hiervoor? Vind het apart verhaal.
greetzz

Ik wist niet dat Poolse nitraten ook onder categorie 1 vuurwerk vallen. Dan begrijp ik de overlast wel :p

(Zie foto bij het artikel)

hier kun je best een zaak van maken.....klopt van geen kant lijkt me, alhoewel de knetterlinten en fonteinen best wat geluid kunnen maken idd...

Ik wist niet dat Poolse nitraten ook onder categorie 1 vuurwerk vallen. Dan begrijp ik de overlast wel :p

(Zie foto bij het artikel)

Toch grappig dat men over categorie 1 vuurwerk spreekt en dan vervolgens dit soort plaatjes erbij doet. Dan heb je echt het verstand van een keutel.
greetzz

hier kun je best een zaak van maken.....klopt van geen kant lijkt me, alhoewel de knetterlinten en fonteinen best wat geluid kunnen maken idd...

Het gaat om het woord overlast,velen dachten hier lekker ongestoord met vuurwerk spelen omdat het om cat 1 gaat.ik heb altijd gezegd dat dat gaat tegenvallen de wet heeft voor de zeurpiet een mooie uitvlucht in de wet gelaten het woordje overlast.als je als burger overlast veroorzaakt heb je geen poot om op te staan.

Back
Bovenaan