Janssens wil verbod op verkoop vuurwerk

moontan

VWC lid
Nieuws Antwerpen (Belgie)

Janssens wil verbod op verkoop vuurwerk

Het afsteken van vuurwerk gebeurt allang niet meer alleen met Nieuwjaar en is vooral in Antwerpen- Noord een ware plaag geworden”, zei Hugo Coveliers (Vlott) maandagavond in de gemeenteraad.

janssens-wil-verbod-verkoop-vuurwerk_5_460x0.jpg

Coveliers wilde weten of de GAS-ambtenaren (Gemeentelijke Administratieve Sancties) optreden tegen deze vorm van overlast. Burgemeester Patrick Janssens antwoordde dat er vorig jaar veertien GAS-pv’s voor overlast door vuurwerk zijn opgesteld. In vijf gevallen leidde dat tot een boete van honderd euro, vier andere zaken zijn nog in behandeling.

“Het probleem is dat vuurwerk vaak wordt afgestoken door jongeren onder de zestien jaar en die kunnen we niet verbaliseren”, zei de burgemeester. “Maar misschien moeten we onderzoeken of we de verkoop van vuurwerk in Antwerpen helemaal kunnen verbieden. Nu geldt alleen een verbod om vuurwerk af te steken en een verbod om het te verkopen aan minderjarigen.” Jurist Hugo Coveliers zei dat dit wellicht wettelijk niet haalbaar is.

Vindt u ook dat vuurwerk verkopen verboden moet worden? Beantwoord onze poll of post een reactie!

http://www.gva.be/antwerpen/janssens-wil-verbod-verkoop-vuurwerk.aspx

hahahaha zou je bijna zeggen he
maar dat verbod geld dan niet voor heel belgie .
dus het valt nog mee . ik heb het vermoeden dat dit soort dingen vasses zijn .

Maar dan is het toch nog 1 stad te veel!
Vuurwerk moet gewoon verkocht kunnen worden overal in Belgie en niet in Antwerpen niet en dan ergens anders wel.

tja daar heb je een punt .
dan blijft het voor die jansens dweilen met de kraan open :p
alhoewel je moet daar eerst een stook verguning hebben als je daar in belgie stoken wilt .

In heel Belgie moet je een afsteekvergunning hebben. Het is de gemeenteraad die het, op advies van brandweer en ordedienst, aflevert.
In Antwerpen Stad hoef je niet te proberen een vergunning aan te vragen als particulier, het wordt sowieso geweigert!

Ze kunnen zelf de regels niet handhaven dus dan maar meteen alles verbieden?
Lijkt Nederland wel pfff

is toch al lang zo dat je in bepaalde grote belgische steden geen vuurwerk mag afsteken? ook niet tijden O&N

Er waren afgelopen O&N slechts drie of vier steden waar het afsteken van vuurwerk verboden was, als ik me niet vergis. Dus zo erg is het nog niet in Belgie. Als er echter meer Janssensen en/of Coveliersen komen zou het wel eens moeilijk kunnen worden. Bedenk dat Janssens al jaren lang burgemeester is van Antwerpen en op Vlaams gebied best wel eens invloed zou kunnen hebben.
We hopen natuurlijk van niet, maar ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor!

Wordt toch eens tijd dat het Vlaams belang écht doorbreekt in de Antwerpse politiek om deel te kunnen nemen in het College van Burgemeester en Schepenen (wethouders). Ondanks dat ze al een grote partij zijn in Antwerpen.

immers Vlaams Belang is Pró vuurwerk. In hun verkiezingsprogramma kun je onder andere dit terug vinden dat het Vlaams belang maar wat graag een vuurwerkfestival op de schelde in Antwerpen zou willen hebben.

10. STAD AAN ’T WATER

De Schelde is een uniek decor en betekent een grote troef voor de stad. Niet enkel economisch, maar de Schelde biedt ook mogelijkheden inzake stadsinrichting, recreatie en toerisme. Het kartel Vlaams Belang-VLOTT wil de komende jaren onderzoeken hoe Antwerpen nog meer dan nu een ‘stad aan ’t water’ kan zijn. Hierboven vermelden we reeds de heraanleg van de Scheldekaaien tot een groene wandelkade. In het luik ‘cultuur’ stellen we voor om jaarlijks een vuurwerkfestival te houden met de Schelde als decor. We denken uiteraard ook onmiddellijk aan de Tall Ships Race die elke keer dat het Antwerpen aandoet een massa volk op de been brengt. Hier willen we nog enkele voorstellen aanstippen: meer mogelijkheden voor watersport en waterrecreatie, de aanleg van nieuwe dokken aan de Vlaamse en Waalse Kaai, de aanleg van een nieuw strand op rechteroever.

Laatst bewerkt:
Als ik dit lees denk ik echt van hun zijn vroeger ook jong geweest en hebben ook wel vuurwerk afgestoken en ze hebben ook wel dingen gedaan wat niet mag.Ik vind dit gewoon bullshit Een jaarlijke traditie mag je niet zo maar afschaffen en Als ze hun zin krijgen dan houden WIJ er ons toch niet aan. Gr Mike

Back
Bovenaan