Ja, hoor ook het Astmafonds is door Groen Links gelobbyed

moontan

VWC lid
Ja, hoor ook het Astmafonds is door Groen Links gelobbyed:

Meer plezier met minder vuurwerk
Veel mensen met een chronische longziekte hebben tijdens oudjaar erg veel last van de overlast door vuurwerk, aldus het Nederlands Astma Fonds.

Voor mensen die last hebben van het vuurwerk is een petitie georganiseerd. De organisatoren van de petitie ‘Meer plezier met minder vuurwerk’ stellen voor om met oudjaar het afsteken van vuurwerk alleen toe te staan aan professionals die een vergunning hebben voor een vuurwerkshow. Zij willen dat gemeenten centrale vuurwerkshows organiseren ter vervanging van het vuurwerk dat ieder voor zich afsteekt.
Van de landelijke overheid vragen ze een verbod op het afsteken van vuurwerk door niet-professionals.
Deze petitie wordt waarschijnlijk op 1 mei aan de Tweede Kamer aangeboden. Inmiddels heeft de petitie voldoende steunbetuigingen verzameld om in de Tweede Kamer behandeld te worden. Iedere extra ondertekening geeft de petitie meer gewicht.

Bron: astmafonds.nl

12/01/2009

http://www.goededoelen.nl/archief/nieuw5064.php

haalt toch allemaal niks uit. dat verbod gaat er gewoon niet komen. weet ik 100% zeker. Groenlinks kan doen en laten wat ze willen. allemaal verspilde moeite :bye:

Ik ga een brief schrijven aan het Astma fonds en vraag om een verklaring, een rapport
Dit is voor het eerst dat ik te horen krijg dat astma patienten last hebben van vuurwerk
Betekent ook dat als je consequent wilt zijn er dan geen shows meer gegeven kunnen worden

van mij krijgen ze ook geen stuiver meer als ze gaan zeuren.. ik ben benieuw naar je brief fred, post hem ook maar hier dan.

van mij krijgen ze ook geen stuiver meer als ze gaan zeuren.. ik ben benieuw naar je brief fred, post hem ook maar hier dan.

Van mij krijgen ze vanaf nu ook geen stuiver meer. Ik kan m'n geld wel aan wat beters besteden dan aan zo'n kinderachtige stichting. Aan.... vuurwerk bijv.

Er zijn inderdaad mensen met astma die er last van hebben.
Betekent echter niet dat ook gelijk iedereen die astma heeft tegen vuurwerk is;
http://www.astmaforum.nl/index.php?topic=4850.0

Denk eerlijk gezegd dat het gewoon door het astmafonds uit zichzelf op de website is geplaatst.
Kwam het ook al tegen bij andere fora waarvan je kan verwachten dat er een grote groep mensen zitten die vuurwerk niets vinden, zoals honden sites.

Inderdaad, niet iedereen die astma heeft is tegen het vuurwerk ofzo! Ik heb ook astma en heb er ook geen last van!!
Die kruitdampen zijn alleen maar lekker om er eens lekker in te snuiven! :p

Back
Bovenaan