Is je vuurwerk nu nog niet op?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
VOORSCHOTEN - "Straks ga ik weer naar bed; moe na een lange, warme dag. Onze ramen op zolder staan open voor wat frisse lucht. Vanavond doe ik ze echter dicht. Onze tuin grenst aan het Burgemeester Berkhoutpark en dat is jouw favoriete plek om vuurwerk af te steken."

Buurtbewoners in de omgeving van het Burgemeester Berkhoutpark in Voorschoten zijn het spuugzat. Sinds november vorig jaar wordt er bijna dagelijks vuurwerk afgestoken vanuit het park. De politie heeft de dader nog niet kunnen pakken.

Judith de Glopper doet haar verhaal op Facebook. "Straks ga ik weer naar bed; moe na een lange, warme dag. Onze ramen op zolder staan open voor wat frisse lucht. Vanavond doe ik ze echter dicht. Onze tuin grenst aan het Burgemeester Berkhoutpark en dat is jouw favoriete plek om vuurwerk af te steken. Ik vermoed dat je steeds dezelfde bent die dat doet. Al vanaf november 2016 is het bijna dagelijks raak met een of twee harde knallen of een soort zware vuurwerkbommen rond tien uur 's avonds. Dat gaat nu al maanden door. Is je vuurwerk van Oudjaar 2016 nu nog niet op?"

Overlast in het Berkhoutpark hoort er een beetje bij, dat beaamt de Glopper, maar "dat is niets vergeleken bij jouw overlast." 's Nachts wakker schrikken van keiharde knallen is verwarrend, eng en verontrustend."

http://www.unity.nu/Artikelen/voorschoten/is-je-vuurwerk-nu-nog-niet-op

Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand ruim zeven maanden lang rond 22.00 daar bijna dagelijks een paar knallers af gaat steken. Ik denk dat dat een beetje overdreven is en het misschien meer één keer per week gebeurt en zelfs dat zou ik al veel vinden. Misschien wordt er in dat bos wel gejaagd :angel:

Ik kan me echt voorstellen dat dat zwaar irritant moet zijn. Dat zou ik ook vinden namelijk. Lig je net lekker in bed en dat hoor je dat irritante geknal weer. Elke dag zal dan wel meevallen denk ik. Maar toch...door dit soort zaken gaan mensen echt een hekel krijgen aan vuurwerk. En dat is iets wat in beginsel niet zo moet zijn. Vuurwerk moet een feestje zijn en blijven.

Wiens motto is ook al weer 365 days a year a pyromaniac :p

ja ik, maar ik ben het niet!

Ik moet wel zeggen dat ik hier ook in een wijk woon waar veel afgestoken wordt hele jaar door. Komt allemaal van dezelfde plek lijkt het. Ik zie niks, ik hoor het alleen. Bewoners hoor ik er ook vaak over dat er geknald wordt maar ik hoor dan weer niemand die het hinderlijk vind. Hinderlijk of niet dat maakt verder niet uit.

Kan best begrijpen dat het een probleem kan zijn. Maar mensen zijn te ''asociaal'' of zich met een ander bezig te houden. Het is te gemakkelijk heel het jaar te verkrijgen en is er controle? Nee dat lijkt me niet. Als oom agent hier echt serieus zijn tijd in steekt het hele jaar dan zou ik dat een schande vinden. De beste man heeft volgens mij wel wat beters te doen dan vuurwerk boefjes op te pakken.

Het lijkt mij een vrij complex probleem om echt aan te pakken. Denk dat er maar één echt oplossing is en dat is opvoeding. Heb je vandaag niks aan, morgen niks aan en over morgen ook niet maar wel over 5/10 jaar.

Back
Bovenaan