Is de kans (veel) groter dat producten er niet zijn op de 31ste vs. de 28ste?

Heb besteld maar weet nu niet zeker of ik het voor de 31ste kan ophalen, is het nog slim om het de 31ste op te halen?
Zou zelf eerder aanraden om de 28e af te halen of eventueel de 30e gezien veel de 29e extra zullen herbevoorraden. Over het algemeen komt het amper (bij mij) voor dat er iets echt niet is tenzij deze algeheel niet leverbaar is vanuit de leverancier.

Ligt er aan per winkel, veel kleinere winkels hebben geen capaciteit om honderden orders klaar te leggen. Zij zullen op elke dag heen en weer rijden met vrachtwagens om de voorraden aan de vullen. Dit zul je bij veel shops zien op het forum die alle tijdsblokken voor een enkele dag er al doorheen hebben.

Normaal gesproken, als de dealer z’n logistiek op orde heeft, is jouw order op voorraad op het moment dat je afhaalt, of dit nu 28 of 31 is.

Factor is wel dat er items zijn die rond de kerst binnenkomen. Het kan dan zijn dat de dealer deze pas de 29e of 30e geleverd krijgt. In dat geval maak je 30 of 31 december iets meer kans.

Normaal gesproken, als de dealer z’n logistiek op orde heeft, is jouw order op voorraad op het moment dat je afhaalt, of dit nu 28 of 31 is.

Factor is wel dat er items zijn die rond de kerst binnenkomen. Het kan dan zijn dat de dealer deze pas de 29e of 30e geleverd krijgt. In dat geval maak je 30 of 31 december iets meer kans.
Good to know! Helaas zelf alles ingepland op de 28ste, zullen het zien en neem ik zeker mee naar het volgende seizoen! Dank.

Als de winkel netjes zijn werk doet en je bestelling verzamelt,die apart zet en er dan verder vanaf blijft,dan kan het zijn dat iets wat de 28ste nog b.v. in de haven staat,er de dag/dagen erna wel is.
Maar dan spreek je over enkele artikelen,waarvan er dan wellicht/hooguit 1 is die op jouw lijstje staat.

Wat kwalijker is,is iets wat mezelf is overkomen.
Je bestelling is geplaatst,je krijgt geen berichtje dat er iets niet is van je lijst,dus je gaat er vanuit dat je alles krijgt van je lijst.
Vervolgens ga je het 30/31dec halen,kom je bij de balie en komt er iemand naar je toe met het bericht,er zijn bepaalde artikelen niet meer.
Terwijl dat word gezegd kijk je opzij,zie je iemand een grote bestelling doen ter plekke,en daarin zitten dingen die jij besteld had,maar de buurman loopt ermee weg.
Ofwel ze hebben eerder geplaatste en verzamelde bestellingen geroofd,om grotere spelers tevreden te houden :mad:

Het kan dus blijkbaar meerdere kanten op zoals je leest,welke voor jouw van toepassing zal zijn is helaas niet te voorspellen.
Wat IK wel weet,ik bestel dingen en haal ze als t lukt dag 1 gelijk op,dan kan zoiets als beschreven me in elk geval NIET meer overkomen.

Overigens is er een topic hier dat zich bezig houd met dingen die zowiezo niet zullen komen:
dit topic ;)

Laatst bewerkt:
Kan ook omgekeerd werken. Zoals bv de geruchten over Cairo dat er maar 40% van binnenkomt. Dan grijp je gewoon mis de 31e met zulke artikelen. Maarja gewoon afwachten altijd

Wij hebben een systeem die kijkt naar wat er per dag binnenkomt. Als je iets in je winkelwagen hebt zitten wat pas de 30e weer in de bunkers ligt, kun je de 28e bv niet als ophaaldag kiezen. Dat gaat sinds vorig jaar automatisch (nieuw systeem). Echt een verademing ivm de maximale capaciteit qua kilos in een bunker

Ik speel zelf altijd op safe. Gewoon de 28e altijd zo vroeg mogelijk op pad. Meestal heb ik voor 10uur sochtends alles in huis.

Ik heb juist de ervaring dat door de chaos van de eerste dag nog wel eens iets mis kan gaan of levering te laat binnenkomen. Ik ga tegenwoordig dan ook juist niet meer voor de eerste dag.

1e dag proberen alles op te halen. Is het er niet dan baal ik, maar heb ik nog 2 dagen om het ergens anders te scoren.

Laatst bewerkt:
Mja, andersom heb ik slechte ervaringen met laat op de 28e halen of de dagen erop. Logistieke foutjes op de 1e dag, waardoor spullen die je in f*ing januari of februari al besteld had, er niet meer zijn..

Foutje bedankt...

Back
Bovenaan