Interview met Tjark!

dahustla

VWC lid
Hoi

Naar aanleiding van Tjark zijn avonturen in china, wil ik binnenkort een interview doen met hem. Ik heb inmiddels al een aantal leuke interessante gesprekken met hem gehad, en het lijkt mij leuk om zijn ervaringen met iedereen te delen. Deze jongen heeft een heel interessante baan, en hij heeft er veel voor moeten doen om op die positie te komen.

Ook is er een mogelijkheid voor leden om vragen aan hem te stellen. Van alle vragen maak ik een selectie die verwerkt wordt in het uiteindelijke interview. Deze vragen moeten natuurlijk wel inhoudelijk zijn en volwassen. iedereen begrijpt wel wat ik daarmee bedoel.

Je kunt je vragen hier in het forum droppen! Ik kies uiteindelijk 5 goede vragen uit!

Grtz

Dahustla

namens Tjark!

Kijk hier voor de blog van Tjark in China:

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=10024

kantoor.77479.jpg

Laatst bewerkt:
Vaak als ik de foto's zie van de omstandigheden in de Chinese vuurwerkfabriekjes schrik ik er een beetje van. Nu zijn het maar foto's en denk ik "Ach ik zit hier wel goed en zij zijn het gewend..". Maar hoe ervaar je dat nou als je deze 'rommel' allemaal in het echt ziet, schrik je dan niet nog veel erger? Ga je er niet bij stil staan, jouw luxe positie tegenover de soort van armoede die daar is?

niels dit is echt een mooi idee en een goed initatief!
en de vraag van jeko is zo goed!
die moet gewoon gesteld worden!
ben zeer benieuwd naar jou ervaringen als je zelf na china gaat volgendjaar!

dank je dat jullie het een goed initatief vinden! Dus laat de vragen maar komen!

@ 3xh... volgend jaar komt dat vanzelf ;)

Vaak als ik de foto's zie van de omstandigheden in de Chinese vuurwerkfabriekjes schrik ik er een beetje van. Nu zijn het maar foto's en denk ik "Ach ik zit hier wel goed en zij zijn het gewend..". Maar hoe ervaar je dat nou als je deze 'rommel' allemaal in het echt ziet, schrik je dan niet nog veel erger? Ga je er niet bij stil staan, jouw luxe positie tegenover de soort van armoede die daar is?

Hoi,

Je schrikt er een beetje van, bedenk wel dat als de mensen daar de zelfde regels zouden hebben mbt arbeid als hier in nederland. De prijzen van het vuurwerk flink zullen stijgen. Sta daar ook eens bij stil.

De mensen daar zijn blij dat ze kunnen werken, dat ze een baan hebben. Tuurlijk is het armoe maar zo lang de mensen zelf kunnen kiezen of ze dit werk doen zie ik er geen probleem in.

Groetjus

Een aantal vragen:

"Wie pakt de meeste winst van het vuurwerk, de Nederlandse/Belgische Importeurs, de Chinese exporteurs/makers, misschien de overheid:)?"

"Is er ook iets dat de Nederlandse overheid kan leren van de Chinese overheid, m.b.t. de regels t.o.v. het gebruik/opslaan/vervoeren etc. van vuurwerk?"

"Hoe zie jij de toekomst van het consumentenvuurwerk tegemoet? Wat verwacht jij van de vuurwerkindustrie in Europa en in China, na de nieuwe Europese wetten?"

"Is het raadzaam om als vuurwerkfreak een keertje naar China te gaan? Ben je als toerist welkom bij de vuurwerkfabrieken of gelden er daar strenge regels voor?"

"Komt het door de groeiende welvaart van China of door het "Westen" (of allebei) dat de techniek en innovatie in het vuurwerk de laatste jaren enorm is gestegen?"

"Wat vind jij Tjark van de vuurwerk wetgeving in Nederland? Het liefst met argumenten."

Back
Bovenaan