Internetconsultatie: Besluit Veilige Jaarwisseling

Opstaan in de bus voor een oudere/zwangere.
Goedendag zeggen tegen iemand op straat als je lang elkaar loopt.
Iemand een ferme hand geven ipv een box.
Mensen, ook jonger als jij, aanspreken met u.
In het verkeer opletten in plaats van op je telefoon kijken en schijt aan de wereld om je heen.
Als uitgangs punt Nederlands spreken en niet half Engels. Je weet wat ik bedoel ipv if you know you know.
Iemand aan mogen spreken op gedrag zonder gelijk uitgemaakt te worden voor kk mongool.
Een touwtje uit de brievenbus en sociale controle van buren.
Jeugd die bij opa en oma op visite gaan en zich gedragen ipv tegen je oma zeggen he ouleh.
Algemene hoffelijkheid, respect voor elkaar.

Emancipatie is ook totaal verkeerd ontwikkeld.

Ik vind het contrast tussen man en vrouw juist mooi.

Gelijke (basis) rechten tuurlijk maar zelfde salaris in een (zwaar) beroep? Nee.

Ik als man til wel die zware doos wat jou als vrouw fysiek niet lukt en daar krijg ik ietsje meer voor betaald.
Ik vul de vakken in de supermarkt en de vrouwen mogen lekker achter de kassa.

De moeder die thuis haar kinderen opvoedt en de man brood op de plank legt.

Nee er zijn zo veel dingen die verwijden dat ik hier nog wel 100 punten neer kan zetten.

Mijn Holland is allang Holland niet meer.

En dan hebben we het nog niet eens over LHBTI & de Islamitische vluchtelingen gehad.

Je hebt moeite dat de maatschappij nu eenmaal verandert. Dat snap ik ook goed, maar de maatschappij verandert altijd. Dat houdt nooit op. Ik kan wel bedenken dat als je 80 bent of zo de boel zo veranderd is, je vrienden weg en/of dood zijn en je ouwe stadje of dorp onherkenbaar is t.o.v. je jeugd je het wel best vindt en de dood met open armen binnenlaat.
Verder gaat lees ik hier vooral dat jij intolerant bent richting van alles en nog wat. Als je in 1950 had geleefd was jij typisch iemand geweest die het toenemende vuurwerk dat met "die Blauwen" opgang vond, had afgekeurd. Dan had je naar rust verlangd. Dat denk ik.

Ik denk dat heel wat Islamitische vluchtelingen een hoop van jouw kernwaarden wel delen. Vrouwen die minder zijn en thuis moeten blijven dat zie je daar ook wat meer, respect voor ouderen, ouders met u aanspreken, sociale controle galore (oh ooh). Je zou blij moeten zijn!

Je hebt moeite dat de maatschappij nu eenmaal verandert. Dat snap ik ook goed, maar de maatschappij verandert altijd. Dat houdt nooit op. Ik kan wel bedenken dat als je 80 bent of zo de boel zo veranderd is, je vrienden weg en/of dood zijn en je ouwe stadje of dorp onherkenbaar is t.o.v. je jeugd je het wel best vindt en de dood met open armen binnenlaat.
Verder gaat lees ik hier vooral dat jij intolerant bent richting van alles en nog wat. Als je in 1950 had geleefd was jij typisch iemand geweest die het toenemende vuurwerk dat met die Blauwen opgang vond, had afgekeurd. Dan had je naar rust verlangd. Dat denk ik.

Dit loopt uit de hand en andere forummers storen zich eraan dus ik laat het hierbij.

Als je verder wil discussiëren DM je me maar en dan kunnen we stevig van mening verschillen.

Maar zodra we alleen verwijten gaan maken houdt voor mij de discussie op.

Fijne avond en bedankt voor jou 'visie'.

Hier maar weer over het onderwerp verder gaan lijkt me het verstandigste.

Dit loopt uit de hand en andere forummers storen zich eraan dus ik laat het hierbij.

Als je verder wil discussiëren DM je me maar en dan kunnen we stevig van mening verschillen.

Maar zodra we alleen verwijten gaan maken houdt voor mij de discussie op.

Fijne avond en bedankt voor jou 'visie'.

Hier maar weer over het onderwerp verder gaan lijkt me het verstandigste.
Prima. Maar soms lopen meningen zo uiteen dat je beter de verschillen kunt accepteren dan een ander proberen te overtuigen. Dank voor het gesprek!

Bedankt mannen wat een vervuiling weer hier, Tata Steel is er niks bij. Op deze manier raakt het doel van dit topic volledig ondergesneeuwd. Best jammer aangezien het om een vrij belangrijke oproep gaat...

Bedankt mannen wat een vervuiling weer hier, Tata Steel is er niks bij. Op deze manier raakt het doel van dit topic volledig ondergesneeuwd. Best jammer aangezien het om een vrij belangrijke oproep gaat...

Ik snap je, maar we waren al klaar dus deze was even niet nodig. En voor wat betreft het topic: is er ooit iets dat we besproken hebben of waar inbreng konden hebben dat in ons voordeel is uitgepakt? Iets waar we wat van konden zeggen dat resultaat had? Ik weet het niet zeker, maar ik denk het niet. Ik ga niet op die consultatie die toch weer uit gaat komen op punt 2 reageren. Ik reageer wel anders, heel hoorbaar elke oud en nieuw weer als ik in het land ben. Dat is het beste wat we kunnen doen: totalitaire uitspraken die een enorme groep zonder vorm van echt inspraak onderdrukken door gedrag om zeep helpen.

Ik snap je, maar we waren al klaar dus deze was even niet nodig. En voor wat betreft het topic: is er ooit iets dat we besproken hebben of waar inbreng konden hebben dat in ons voordeel is uitgepakt? Iets waar we wat van konden zeggen dat resultaat had? Ik weet het niet zeker, maar ik denk het niet. Ik ga niet op die consultatie die toch weer uit gaat komen op punt 2 reageren. Ik reageer wel anders, heel hoorbaar elke oud en nieuw weer als ik in het land ben. Dat is het beste wat we kunnen doen: totalitaire uitspraken die een enorme groep zonder vorm van echt inspraak onderdrukken door gedrag om zeep helpen.
Doe vooral je ding, maar laat hier gewoon lekker de ruimte voor de mensen die hier wel in geloven en erop willen reageren....

Kunnen we niet gewoon vuurwerkzones aanwijzen ipv vuurwerkvrije zones? Voornamelijk op het platte land, bij of in bepaalde dorpen mag tijdens oud en nieuw WEL vuurwerk afgestoken worden. In de rest van het land niet dus daar is het makkelijker te handhaven. Hier komen dan voornamelijk de echte liefhebbers op af en zij weten wel hoe je er mee om moet gaan.

Zoals hierboven wordt aangehaald is het nogal storend dat er in zoveel verschillende topics over politiek wordt gepraat. Het begint nu echt storend te worden. We zijn een vuurwerk forum en geen politiek forum. Mocht je daar interesse in hebben zullen er vast fora voor zijn. We hebben nu vaak genoeg gevraagd om dit niet meer te doen, we zullen daar vanaf nu, helaas, harder tegenop treden. We merken ook dat het bij veel leden voor ergenis zorgt namelijk.

Zoals hierboven wordt aangehaald is het nogal storend dat er in zoveel verschillende topics over politiek wordt gepraat. Het begint nu echt storend te worden. We zijn een vuurwerk forum en geen politiek forum. Mocht je daar interesse in hebben zullen er vast fora voor hebben. We hebben nu vaak genoeg gevraagd om dit niet meer te doen, we zullen daar vanaf nu, helaas, harder tegenop treden. We merken ook dat het bij veel leden voor ergenis zorgt namelijk.
Eens en we hadden het al afgesloten dacht ik. Los daarvan is de politiek wel een heel erg belangrijke factor geworden in onze hobby helaas dus zo gek niet. Maar we proberen erop te letten het niet te laten ontsporen. Maar toch....er is toch niet voor niets een ignore knop uitgevonden?

Wie heeft de consultatie al ingevuld? Wie denkt dat dit echt effect heeft en wie vult 'm bewust niet in. Ik twijfel....Ergens voelt dit als nog meer betutteling.....Zo van "jullie mogen je zegje doen, wij vinken het af en gaan over tot de orde van de dag."

Wie heeft de consultatie al ingevuld? Wie denkt dat dit echt effect heeft en wie vult 'm bewust niet in. Ik twijfel....Ergens voelt dit als nog meer betutteling.....Zo van "jullie mogen je zegje doen, wij vinken het af en gaan over tot de orde van de dag."
Dat gevoel dat het maar een formaliteit is waar ze doorheen moeten en dat er verder geen hol mee wordt gedaan heb ik ook. Mede ingegeven door het feit dat ik het idee heb dat voorstanders van legaal consumentenvuurwerk toch niet gehoord worden, of genegeerd worden, als ze al een keer hun zegje mogen doen.

Desondanks zal ik toch mijn mening ventileren maar ik moet er nog voor gaan zitten om een goed onderbouwde reactie te geven.

Inmiddels strijd ik al meer dan 15 jaar aan "onze" kant van het vuurwerkdebat. Ik heb door de jaren alle polls ingevuld, discussies aangegaan met tegenstanders, bij vergaderingen van mijn gemeente geweest, HLVL gesteund, in de media op verkeerd geïnformeerden gereageerd met onderbouwde argumenten en feitelijke cijfers maar ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds vaker merk dat ik moe ben van de strijd. Ik voel me niet gehoord en ik loop iedere keer weer tegen diezelfde muur aan. Men wil gewoon niet luisteren of discussiëren. Ik ben er inmiddels van doordrongen dat consumentenvuurwerk coûte que coûte verboden moet worden.
Hierdoor twijfel ik dus zeer ernstig of ik nog eenmaal een betoog ga typen of bij mezelf denk "zoek het lekker uit met je zooitje, ik ga vanaf nu gewoon doen waar ik zin in heb".
Herkennen jullie dat?

Inmiddels strijd ik al meer dan 15 jaar aan "onze" kant van het vuurwerkdebat. Ik heb door de jaren alle polls ingevuld, discussies aangegaan met tegenstanders, bij vergaderingen van mijn gemeente geweest, HLVL gesteund, in de media op verkeerd geïnformeerden gereageerd met onderbouwde argumenten en feitelijke cijfers maar ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds vaker merk dat ik moe ben van de strijd. Ik voel me niet gehoord en ik loop iedere keer weer tegen diezelfde muur aan. Men wil gewoon niet luisteren of discussiëren. Ik ben er inmiddels van doordrongen dat consumentenvuurwerk coûte que coûte verboden moet worden.
Hierdoor twijfel ik dus zeer ernstig of ik nog eenmaal een betoog ga typen of bij mezelf denk "zoek het lekker uit met je zooitje, ik ga vanaf nu gewoon doen waar ik zin in heb".
Herkennen jullie dat?
Ten zeerste, ik doe nog steeds overal mijn best (zoals op NU jij) maar als ik dan weer de reactie lees op mijn onderbouwde verhaal zit ik me op te vreten. Ik heb er gewoonweg geen zin meer in, ik weet hoe het echt zit en daarmee basta. Illegaal, in het buitenland, ik zie het allemaal wel.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan