Internetconsultatie: Besluit Veilige Jaarwisseling

Was dat tijdens corona ook zo. Ik voorzie in dat soort gezinnen dat ook als eerste reactie, samen met de aanschaf van F1 vuurwerk dat we denk ik veel meer aangeboden zullen zien worden. Maar als de eerste paar jaar er toch veel vuurwerk afgestoken blijft worden gaan we dit in bredere zin weer opgang zien vinden. Vermoed ik. En ik zie nogmaals geen enkele maar dan ook geen enkele reden waarom een verbod in Nederland wel lukt. Niet dat die er niet zijn....maar nogmaals: zo makkelijk te krijgen in andere landen in Europe, zoveel mensen die er gek op zijn en zo'n lage pakkans...Maar wie weet zijn Nederlanders wel extreem braaf. Voor ons maakt het niet teveel uit, wij hebben plannen om volgend jaar naar Engeland te gaan en dat alleen vanwege F3 vuurwerk dat je daar gewoon mag aanschaffen en gebruiken.
In coronatijd, heb ik destijds gepost zag ik veel vuurwerk in beslag genomen worden. Mensen zijn verlinkt door de fijne buurtjes. Dacht hier moet ik niet wezen, maar scheen bedriegd. Heb nog nooit 2 jaar op rij vuurwerk de lucht in zien gaan, nog nooit. 2de jaar ging ik zelf naar België om in te kopen wat een drukte. Maar gaan het meemaken als dat scenario B komt.

Met het verbod denk ik zelf wel dat het weer zo is. Dat mensen mixen met categorie 1 inderdaad en daar weer niet het onderscheid gemaakt kan worden met F1 en F2 fonteinen. En zo vul ik hem in, back to the 90's, koop wat F1 en F2 fonteinen en daarnaast wat vuurpijlen, siersingleshots en cakes laat ik buiten wege. Maar eerst kijken wat het word hoop nog(zie het niet zitten) op scenario A dan kan ik verder met cakes, burgermeester kan zoveel zeggen, kopen maar en knallen voor de deur.

Dat gezever komt weer te boven categorie 1 moet ook verboden worden want de politie kan weer geen onderscheid maken tussen F1 en F2 op afstand is weer niet te zien wat het was, op een aantal producten na. Denk dat met cat 1 wel veel te behalen valt en logischerwijs een mazzeltje kan wezen kwa aanbod F2 fonteinen. Maar de rest is voor mij ook even puzzelen hoe en wat. Mocht het verboden worden no problemo, komt wel goed back to the 90's maar eerst even kijken welke kant dat het opvalt.

Ah...eerste jaar corona heb ik niks afgestoken het klonk allemaal best redelijk. Er werd dat jaar hier ook duidelijk minder afgestoken. HEt tweede jaar kun je stellen dat de mensen doorhadden dat het nu echt geklets was en daarmee zijn we meteen aangeland in 2026 want wat toen gold geldt nu nog meer. Toen was er weldegelijk een hogere bezettingsgraad en zwaardere belasting door corona voor wat betreft de zorg. Nu is die reden er niet. Dus waarom zouden mensen luisteren?
Wij steken zelden af bij ons huis maar huren wat in het land of doen het bij een kennis ergens op het platteland, voordeel als je in Zeeland of elders op het platteland woont. Dus verlinken is er niet bij, mijn buren hadden alleen dit jaar wat te mekkeren verder niet hoor.
Maar afijn: volgend jaar denk ik dat we niet in NL zijn en als dat goed bevalt (we are anglophiles) dan blijven we denk ik Engeland aanhouden voor kerst en oud en nieuw. Misschien Schotland heb je inde highlands ook meer kans op een witte kerst.

@Jorginho dat dus, heb Engeland ook overwogen om daar te vieren, maar dit zie ik als laatste optie of Duitsland, Oostenrijk, Ijsland. Tja platte land is altijd beter dan een randstad maar mijn ouders wonen er ook niet meer, deze buurt was pro vuurwerk, nu jaar later ook niet meer, maar toch moesten ze elkaar verlinken. Eerste jaar corona zelf ook afgestoken restant vorige jaarwisseling, tweede jaar gekocht. Ik ga nu nog niet speculeren over 2026 want ik weet niet welke kant het opvalt en wat de bevolking gaat doen.

Ik zelf denk ook wel dat het zo gaat, eerste jaar kat uit de boom kijken en het tweede jaar gaan sommige er zich er toch weer aan gaan wagen, dat het zich opbouwt i.p.v afneemt en er een gedoogconstructie komt i.v.m niet te handhaven. Dit is mijn gevoel erbij op het moment. Dat ze zeggen ammehoela met je vereniging en papieren boekhouding of afsteekplek(meer ga ik niet speculeren, is afwachten)

Zo weinig reacties. Ook van de tegenpolen.....
Erg opvallend
Waar moet ik dan op reageren?

Ik wil niet met andere mensen afsteken.
Ik heb geen auto en kan het niet slepen naar de locatie.

Het gaat altijd goed hier in de buurt en alles word zelf opgeruimt en je word altijd gestraft er word nooit echt geluisterd.
Het boeit de tegenstanders niet, ook niet als het valse informatie of verboden vuurwerk is.
Als je lang genoeg meeloopt weet je dat wel

Het gaat altijd goed hier in de buurt en alles word zelf opgeruimt en je word altijd gestraft er word nooit echt geluisterd.
Het boeit de tegenstanders niet, ook niet als het valse informatie of verboden vuurwerk is.
Hvlv geeft aan dat het bij de vorige consultatie de reacties wel degelijk effect hebben gehad, toch het minste wat we kunnen doen dan

Dat kan ook een reactie zijn. Alles is beter dan zwijgen.

Hoewel, als ik sommige reacties zie dan denk ik dat die mensen wel beter kunnen zwijgen.

Zo weinig reacties. Ook van de tegenpolen.....
Erg opvallend
Heb het idee dat tegenpolen eigenlijk niet reagerend kunnen onderbouwen, zie wel 1 reactie, blij met het vuurwerkverbod, niet echt onderbouwend. Het gaat om scenario A of B en daar kunnen ze niks mee. Als er had gestaan wat vind u van een vuurwerkverbod? Dan staan er een tal van pagina's vol dat ze blij er mee zouden zijn.

Back
Bovenaan