Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2025

DarkSoul

VWC lid
Stad/dorp: Knokke-Heist
Datum: 22 augustus 2025, 24 augustus 2025, 26 augustus 2025, 28 augustus 2025 en 30 augustus 2025
Tijdstip: 22:00 uur
Schietbedrijf:
22 augustus 2025: Verenigd Koninkrijk: Komodo Fireworks – A Night Full of Stars
24 augustus 2025: Zuid-Afrika: Fireworks for Africa Serengeti
26 augustus 2025: Australië: Skylighter Fireworks – Great Southern Land
28 augustus 2025: Zweden: Göteborgs FyrverkeriFabrik – From Sweden With Love
30 augustus 2025:
Prijsuitreikingsceremonie + eindshow geschoten door HC Pyrotechnics (België), buiten mededinging – Through the Ages

Max. kaliber: 6 inch
Bijzonderheden: Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist.
Let op de weersverwachtingen; bij harde wind kan het festival afgelast worden.

Gisteren de eerste show gezien van Komodo. Ik ken de meeste deelnemers van dit festival niet, dus ik ging er redelijk onbevangen heen. Maar het was een prima show! Echt een pyromusical; keurig geschoten op muziek en met een goede keuze van nummers. De thema's waren fijn uitgewerkt en de show werd goed gelaagd opgezet in de lucht. Het blijft echt een flink eind rijden naar Knokke, maar shows van deze kwaliteit vinden we helaas niet meer in Nederland. Voor mij zeker de moeite waard.

Misschien toch maar de 26e naar Australië kijken. Het valt me eigenlijk mee hoever het is en het ziet dr toch wel heel erg goed uit.

Wat een dikke show. Op film komt deze over als een van de betere van afgelopen jaren. De lat ligt hiermee erg hoog. Hoop de dinsdag en donderdag shows te kunnen zien.

Omdat een mens nu eenmaal keuzes moet maken in het leven, heb ik de eerste twee shows gemist. (Zat het weekend in Stuttgart bij Flammende Sternen). Dat maakt het vergelijken voor mij wel lastig en misschien ook niet helemaal gefundeerd. Want live heb je naast dat je ziet en hoort ook nog eens dat je het voelt (en ruikt). Zoals op bovenstaande foto's van @Janniekske is te zien heeft Göteborgs FyrverkeriFabrik de nodige vuurwerkjes meegenomen waar ook de ander teams gebruik van maken.
Gisteren weer een dikke show gezien met heel veel gave producten. Vond zelf tof dat er bij de muziekkeuze voor native klanken is gekozen.
Was dit de beste show? Denk het zelf van niet. De manier van schieten paste mijn inziens niet altijd helemaal bij een pyromusical. Wat ik zelf altijd een verademing vind, is als een bedrijf iets anders dan een klassieke goudfinale schiet. En Skylighter Fireworks heeft naar mijn idee echt een leuke draai aan de finale gegeven. Maar ik zou zeggen oordeel zelf. De mensen die mijn post kennen weten dat ik uit de hand met een aardappel film, maar dan kan je in ieder geval een beeld vormen.

Helaas, mijn internet is zo traag als dikke... Dus zal nog even duren voordat deze zichtbaar wordt.

Resumé: Prima show gezien waarvoor ik direct weer in de auto zou springen, maar denk niet de winnaar van het festival.

Laatst bewerkt:
Resumé: Prima show gezien waarvoor ik direct weer de auto voor in zou springen, maar denk niet de winnaar van het festival.
Nog aanraders qua plek om te staan en is parkeren goed te doen? Ik ben van plan om morgen naar de show van Zweden te gaan waar ik inmiddels hoge verwachtingen van heb.

Ergens op de zeedijk ter hoogte van de Meerlaan sta je redelijk centraal t.o.v. het vuurwerk. Ik zou je adviseren wat verder weg van het strand parkeren. Want lopend ben je sneller weg dan met de auto. Als je een vouwfietsje hebt, denk ik dat je spekkoper bent.

Volgens mij is vanavond de winnende show geschoten.
Het was inderdaad een hele gave show, alleen die muziek staat toch wel standje gehoorbeschadiging. Voorderest echt top.

Het weer was ook perfect, genoeg wind zodat de rook niet bleef hangen maar de effecten heel bleven.

Geweldige pyromusical! Voor mij de eerste keer dat ik Göteborg live kon zien en ze stelden niet teleur. Van begin tot het einde zat het prachtig in elkaar.

Back
Bovenaan