Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist 2023

Ongekend he, erg mager was San Pio. Het was naar mijn mening dan ook de minste show van de 4 deelnemende landen. Ik vernam dat een deel van hun spullen niet op tijd in Knokke was, lijkt me, gezien de show wel te kunnen kloppen.

Gisteren was echt een Topshow, na het volkslied was het gelukkig droog. Wat een prachtige show, echt genoten. Ik denk ook wel dat A-TEAM Services, Germany wint.

Heeft iemand al een video van A-TEAM Services beschikbaar? De andere 3 heb ik live gezien.

En ja, zelfs met de waarschuwing vooraf dat Italianen niet per se een goede show neerzetten in Knokke was het zeer matig. Het was behoorlijk druk dinsdag en kon daardoor niet goed de "grond" effecten zien. Om die reden video gekeken of mijn mening nog moest bijstellen. Maar kom toch tot de conclusie dat ik mij in de verwoording van Screaming Girl kan vinden: een veredelde demo met muziek.

Ook de show van Régie Fête Pyrotechniek terug gekeken. Zag nu een paar grappen, die live niet bij mij doorgedrongen waren. Bijvoorbeeld de smileys bommen op het moment dat er gelachen wordt in de muziek. Maar blijf erbij dat het onder aan de streep beperkt creatief gebruik was van het beschikbare materiaal.

Dus voor mij stak Pyro MX er met kop en schouders bovenuit. Maar heb A-TEAM dus niet gezien.

Inmiddels Filmpje gezien van Duitsland, en dat ziet er ook heel dik uit. Op film is het natuurlijk een hele andere beleving dan live. Om die reden heeft voor mij Pyro MX gewonnen, maar kan mij voorstellen dat de eer naar A-TEAM services gaat.

Laatst bewerkt:
Duitsland in mijn ogen een terechte winnaar dit jaar! Als de show van gisteren mee had gedaan had deze zomaar eens kunnen winnen gok ik. Heerlijke show gezien gister en wat een dikke finale!

Hele dikke finale zo na die prijsuiterijking. A-Team lijkt mij ook een geschikte winnaar zo op video te zien. Op naar volgend jaar :D

Back
Bovenaan