[verslag, video, fotos] Hojen Magic - Denemarken - 21-8-2010
[verslag, video, fotos] Hojen Magic - Denemarken - 21-8-2010
Zo, het 2e vuurwerk van het enigste echt internationaal vuurwerkfestival aan de Noordzeekust. Dat van Knokke-Heist dus, is al weer voorbij. Dit keer was het de beurt aan Hojen-Magic uit Denemarken.
Nog voor dat ik Knokke-heist had bereikt. Bereikte mij al een SMSje met de volgende tekst: Focking veel buizen en singleshots man! Oh la la.. kan het nog gekker als de eerste show?
Aangezien het een Zaterdag was, en ik begrepen had dat nog veel vakantiegangers en dagjes mensen deze laatste weekend van de vakantie nog in Knokke-heist verbleven was het dus gigantisch druk.
Dit resulteerde er in dat wij dus een half uur hebben rond moeten karren tot we eindelijk een gaatje vonden om nog te kunnen parkeren. eenmaal op het strand viel mijn mond wagen weid open wat ik er aan trof..
Een enorme zee van oranje buizen kwam me tegemoet, links daar van wat verderop een klein vermogen aan singleshots! Liefst 170 stuks 150mm buizen waren er in gegraven in het zand. Op een totaal van een kleine 1100 shells verdeeld over 3 grote posten.
Ja het kan dus nóg gekker kennelijk. Ja een grote hoeveelheid shells wil natuurlijk niet betekenen dat we een goede show te zien kregen. Maar gezien de grote hoeveelheid singleshots en candles kreeg ik er toch direct een goed gevoel over.
Men was toen wij aankwamen nog bezig met het vullen van de rechter post. Dus snel onze camera spullen gepakt dat willen we natuurlijk niet missen. Wat we daar de buizen in zagen verdwijnen waren shells van onder andere Ipon Pagano, Zaragozana, Caballer, Zink, en meer.
Vooral de zink bommen die herken je direct aan hun specefieke vorm en verpakking. Nadat we dit hele schouwspel hadden vast gelegd op video zijn we maar eens gaan kijken bij de singleshots en andere kleinere effecten.
Daar troffen we wederom een keur aan bekende en goede merken aan zoals Caballer, Ricasa, Zaragozana, enz. Mijn indrukken van deze totale setup waren dus erg bemoedigend voor wat we te zien gaan krijgen vanavond!
Het wachten op de show kon dus beginnen. Savond seen uur voor de show was de omgeving rond het strand inmiddels compleet vol gelopen. en een 10 minuten voor de show kon je over de koppen bijna letterlijk lopen zo druk als het was!
Om stipt tien uur was het dan zover. Het volkslied van Denemarken klonk. En de eerste shell vertrok al snel. De show zwelf was een show die zeer goed gesynchroniseerd was en vol zat met verassingen.
Maar niet alleen dat. Ook bevatte de show enkele hele leuke vhumorvolle momenten. die ook het publiek lekker opakkte. Want wie verzind het om de vogeltjes dans bijvoorbeeld in te zetten bij een pyromusical. Nou de Denen schrokken daar niet van en jawel we kregen dat dan ook te horen.
Het publiek herkende deze muziek natuurlijk ook en begon het bekende dansje zo her en der dan ook te doen. Ook andere verrassende humorvolle muziek zoals Mahna Mahna uit de Muppets show smaakte prima door ons en het publiek.
tot slot in het rijtje humorvolle muziek stukjes kregen we ook nog het bekende Cirucs Deuntje van Circus Renz te horen en natuurlijk te zien. Ondanks een pijnlijk gat in de show vond ik eht een prachtig kleurrijke show.
Een klein stukje Hollands Glorie!
Doosjes met voeten!?
die vooral met het gebruik van de producten van Zaragozana soms zo kleurrijk en fel was dat er amper nog in te kijken was hahaha. Net zoals de vorige show van Intermede was ook deze show afgeladen vol met Europeese producten zoals eerder gemeld.
nog wat meer fotos van Gerdo van de show zelf:
Een massa volk op de dijk en boulevard
Natuurlijk zijn er nog meer fotos beschikbaar en deze kun je
*HIER* bekijken.
De video is natuulijk ook al klaar en deze kun je in 2 smaken bekijken of downloaden:
HD WMV:
*klik* voor download.
HD Youtube:
Part 1
part 2
veel kijk plezier!