Inspectie strenger bij slecht vuurwerk

Ik hoop niet dat dit gaat betekenen dat importeurs op safe gaan spelen en hierdoor de kwaliteit achteruit gaat. (minder burst e.d.)

We zijn nou net een paar jaar op de goede weg

Ik hoop niet dat dit gaat betekenen dat importeurs op safe gaan spelen en hierdoor de kwaliteit achteruit gaat. (minder burst e.d.)

We zijn nou net een paar jaar op de goede weg

In een ander stuk stond zelfs geschreven door een medewerker van I&LT,waarom we op het randje gingen zitten qua vulling van het vuurwerk.
Nu de bedrijven nog meer verplichtingen krijgen kan het wel eens zo zijn dat iedereen op safe gaat spelen.

Ja 500gram en dat resulteert in meer nederlanders die meer vuurwerktripjes naar duitsland en belgie gaan maken dus schiet de overheid in hun eigen poot, buiten dat verdient degene dit dit heeft voorgesteld bij de overheid een diploma slimme ideeën.:bonk:

Te idioot voor woorden met dat achterlijke Nederland. Ze stellen wat eisen op en controle doen ze sporadisch en alle schuld wordt bij de importeurs gelegd

Voer een 100% controle uit en als er iets afgekeurd wordt heeft de importeur pech. Maarja, ze willen wel de lusten(goedkoop alle verantwoordelijkheden bij de importeurs leggen) maar niet de lasten!

Alsof de importeurs nu moedwillig allemaal de regels overtreden dat doet er geen één, raak je anders zo je papieren kwijt in dit land

Ik denk dat dit het Nederlandse consumenten vuurwerk geen goed zal doen als ze strenger worden gecontroleerd gaan ze voorzichtig doen om geen fouten te maken dit zal het Nederlandse vuurwerk geen goed doen en zorg alleen maar voor nog meer illegaal vuurwerk. Slecht plan!

Vind het zo ***lig voor de importeurs.
Deze hebben het al heel zwaar..
En nu gaan ze ook eens letterlijk alles in hun schoenen schuiven
Zo wordt het voor vuurwerkend Nederland wel erg moeilijk om hun boterham te behouden of te verdienen!

Zal deze regelgeving ervoor zorgen dat bedrijven
Zoals Marijn en schuurmans bewust of onbewust er
Het bijltje erbij neergegooid hebben?

Dat de straffen zwaarder worden is natuurlijk niet relaxed, ik denk alleen dat het wel iets genuanceerder ligt dan hierboven genoemd door sommigen ;) (en nee, ik werk niet bij de overheid, maar heb in mijn werk wel met soortgelijke dingen te maken (andere bedrijfstak)).

Weet dat de overheid deze werkwijze bijna overal hanteert tegenwoordig.
Juist omdat de overheid niet overal alles kan controleren, kijken ze naar het bedrijfsleven om goede controle processen op te zetten.

Dit zou je zelfs positief kunnen uitleggen: het bedrijfsleven dient processen op te zetten om goede controles en toezicht te kunnen uitoefenen, de overheid toetst of deze processen toereikend zijn, is dit het geval, dan gaat de overheid steeds meer vertrouwen op de door het bedrijfsleven opgezette controles en toezicht. De overheid zal altijd controles blijven uitoefenen, alleen zal de frequentie en intensiteit afnemen. Mocht het echter zo zijn, dat de overheid bij die controles gebreken constateert, dan zullen ze snel de conclusie trekken dat het vertrouwen niet helemaal terecht is geweest en mogelijk extra maatregelen (bijvoorbeeld boetes) worden genomen.

Dit is een trend die al jaren in het bedrijfsleven aan de gang is, ik zie ook niet in waarom een bepaalde (bijvoorbeeld de door ons geliefde pyrotechnische) bedrijfstak hiervan uitgesloten zou worden.

Wat voor ons vuurwerkliefhebbers alleen zo vervelend is hieraan, is dat er het risico is dat de importeurs inderdaad op safe gaan spelen en wij een aantal mooie producten misschien niet meer in die hoedanigheid terug zien in de toekomst.

Uiteraard kun je je ook nog de vraag stellen, waarom al die controles noodzakelijk zijn, wat weer een hele andere discussie is en waarvan de meesten wel zullen snappen dat er bepaalde regels nageleefd moeten worden, hoe arbitrair soms ook.

De meeste importeurs hebben een afgelopen dagen een brief van ILT ontvangen waarin wordt verwezen naar een overleg dat 10 januari 2014 heeft plaatsgevonden. Hetgeen hierboven staat is toen bij die bijeenkomst besproken. Het handhavingsbeleid hieromtrent wordt nog door de ILT geschreven en bekent gemaakt.

Met het oog op de importvergunning die er vermoedelijk na 2015 zal komen zullen de importeurs wel meer met rust worden gelaten door ILT. Ze zullen na het invoeren van de importvergunning en dit strenger handhavingsbeleid wel uitgepest zijn.

Ohja en dan hebben we nog 2017. Al die regels om gek van te worden.:rolleyes:

2017 laat me niet lachen nederland gaat zich daar echt niet aan houden altans niet zoals het bedoeld is.ik hou trouwens van vuurwerk en ik hoop in mijn dromen dat ze dat wel voor 100% doen maar ik ken nederland goed en ik denk dat we in 2017 er bekaaid vanaf gaan komen(dit is trouwens maar een onderbuik gevoel)

Om even op dit artikel in te haken.
Elke importeur wil natuurlijk zoveel mogelijk mooi vuurwerk en gaat zover mogelijk in het toelaatbare.
Echter zouden we helemaal niet aan de grens van het toelaatbare zitten als dat geweldige RACT er niet was.

Politiek moet zich eens flink achter de oren krabben en eens kijken wat al die wetjes, plichten, en vorboden nu hebben opgeleverd.

Heeft het gewerkt of heeft het averechts gewerkt?
Ik denk zelf het laatste.

Probeer eens een test jaar met versoepelde regels zoals het huidig opgestelde CE heeft en kijk wat er gebeurd?

Het gaat altijd om geld en dus kwaliteit ten nadelen van de klant en daardoor ook voor de ondernemer, ik zou bijna zeggen dan maar weer een route plannen naar duitsland en/of belgie.een beetje flauw dat snap ik wel maar de klant en vooral de ondernemer wordt op deze manier zo uitgeknepen en beperkt dat men veilig gaat spelen en gaan we straks weer terug naar het omwaai vuurwerk

Back
Bovenaan