Initiatief 'Nederlandse' Mascleta (miniatura) Fallas 2013

mijn inziens heeft dat ook een beetje met de eerlijkheid te maken, kan toch niet zo zijn dat er een paar man 100 euro doneren en er 20 man 10 euro ( dat schiet trouwens ook weinig op )

Dat is hetzelfde als je een pot met oud en nieuw maakt en er 3 man 1000 euro instoppen en 1 man 50 euro.

De minimale inleg is € 50,-. Het staat echter iedereen vrij om meer in te leggen! Het is echter geen wedstrijd wie het meeste inlegt of wiens portemonnee het grootste is. De bedoeling is om zoveel mogelijk geld binnen te halen om het idee haalbaar te maken. En hoe meer geld, hoe meer spektakel! Laten we gewoon aan het gemeenschappelijk belang denken van een "eigen mascleta" waar we allemaal van kunnen genieten!

Staat in de startpost vermeld, minimale inleg is vermeld.
En ik snap Kamikaze zijn standpunt ook wel dat elke euro is meegenomen, maar zal de reden wel zijn dat er een minimaal bedrag is vermeld. Dus laten we hierdan ook maar niet verder over doorgaan, maar het dan daarbij maar laten.

Je bent vrij om te doen wat je wilt en of je wilt doneren en kan je het niet missen, dan neem niemand je iets kwalijk.

In NL is een Mascleta zeker wel mogelijk.
Het hoeft niet persee een spaana bedrijf te zijn die het schiet..
Er zijn ook wel NL liefhebbende bedrijven die een mooie gedeeltelijk gesponserde mascleta neer kunnen zetten.
Kwa afstanden zal het ook zat mee valen.
.
Wil je er met je neus boven op ataan kun je uitwijken naar Duitsland of Belgie..

Niets is onmogelijk..
Kijk maar na Ano vuurwerk 2 jaar geleden!!.
Was tog een 16" de lucht in gegaan wat vooeheen onmogrlijk werd geacht!.

Een 16 inch op 800 meter afstand en daardoor totaal niet indrukwekkend helaas.

Ik denk dat er op het moment geen bedrijven in nederland zijn die een echt goede mascleta kunnen bouwen zoals een Vicente/Ricasa/Marti etc etc dat kunnen.

Je hebt alleen Mellendijk die volgens mij op cursus is geweest in spanje en die wel iets in elkaar kunnen zetten.

mensen word beetje ontopic, nu even laatste van mij kant uit .

In nederland is in 2008 een mascleta geweest in Doetinchem dus is wel degelijk mogelijk :wink:.
Zie movie:)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xb4rs8RcMaQ

zo lang het onder de 75 mm blijft !

En mensen hou eens op me dat gezeik van regel,s en 16 inc op 800 m afstand wees blij dat dit in ons koud kikkerlandje kan!! en dat bedrijven dit willen doen!!

(pyroclock val je niet aan , is in algemeen)
mensen gaat over Spanje en niet over Nederland nu.

jojo

hier is nog een mascleta het filmpje is niet van mij maar het laat wel zien wat er kan ook in dit kikkerland
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

en dan ......?
je kan natuurlijk ook een eigen actie opzetten voor iets in nederland.

de plannen voor de miniatura zijn er al en het geld van deze actie zal in valencia geïnvesteerd worden dat is voor 99% zeker.

Kunnen we niet beter dit geld in een stookvergunning ergens in nederland steken?

Het hele idee achter dit initiatief is dat Valencia en las Fallas het zwaar hebben door de economische en financiële crisis. Het aantal shows door de diverse buurten is de afgelopen jaren sterk verminderd (2011-2012 -30%, en verwacht 2012-2013 nog eens -40%). De meeste buurten zullen de laatste dagen waarschijnlijk wel gewoon shows laten schieten maar vooral op de dagen 16e en 17e zullen er weinig showtjes zijn in de buurten.

Om wat terug te geven aan Valencia in deze moeilijke tijden is dit initiatief begonnen. Deze mascleta miniatura Holandesa zou een unieke kans zijn om gezamenlijk als groep Nederlanders een show neer te zetten in Valencia.

En het bijdragen aan een show in het mekka van het vuurwerk, opbouw kijken, en het geweld dat een goed geschoten miniature in de straten van Valencia produceerd is een heel andere beleving dan het zelf stoken van vuurwerk ergens in Nederland.

Een stookvergunning oid regelen is op zich zelf staand ook een leuk initiatief maar open graag daar over een ander topic. Dit gaat over een miniatura in Valencia.

Het hele idee achter dit initiatief is dat Valencia en las Fallas het zwaar hebben door de economische en financiële crisis. Het aantal shows door de diverse buurten is de afgelopen jaren sterk verminderd (2011-2012 -30%, en verwacht 2012-2013 nog eens -40%). De meeste buurten zullen de laatste dagen waarschijnlijk wel gewoon shows laten schieten maar vooral op de dagen 16e en 17e zullen er weinig showtjes zijn in de buurten.

Om wat terug te geven aan Valencia in deze moeilijke tijden is dit initiatief begonnen. Deze mascleta miniatura Holandesa zou een unieke kans zijn om gezamenlijk als groep Nederlanders een show neer te zetten in Valencia.

En het bijdragen aan een show in het mekka van het vuurwerk, opbouw kijken, en het geweld dat een goed geschoten miniature in de straten van Valencia produceerd is een heel andere beleving dan het zelf stoken van vuurwerk ergens in Nederland.

Een stookvergunning oid regelen is op zich zelf staand ook een leuk initiatief maar open graag daar over een ander topic. Dit gaat over een miniatura in Valencia.

Exact :)
Het staat iedereen natuurlijk vrij om naar Valencia te komen, net als wij ;)

Wij kiezen er gewoon voor om een leuke show te financieren in Valencia.

Hoewel ik niet eerder bij Fallas ben geweest, kan ik me zo indenken dat de ervaring van zowel Fallas, het zijn op een onbekende plek in het buitenland, maar toch met een aantal Nederlanders bij elkaar, dit juist zo uniek maakt, dat je dit niet snel vergeet.

Hoe cool is het niet om zoiets op te starten en geregeld te krijgen.

Tot nu toe staat de teller al op € 2025,- (ex de nog niet bekende bijdrages).
Een prachtig bedrag!! Een dank voor allen die tot nu toe hebben toegezegd!
Echter zou het natuurlijk prachtig zijn als dit bedrag nog hoger zou worden.
Dus wie o wie wil dit initiatief nog meer steunen?

tis wel een soort van ontwikkelingshulp lol

Nee chappie,
Liefhebbers onder mekaar die iets tofs neer willen zetten.
En als dat dan in het vuurwerk walhalla van de wereld kan waarom dan niet.
Maar aan je reactie te lezen ben je er nog nooit geweest.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit lijken wel Griekse Euro praktijken.

Misschien is het een idee om middels dit goede initiatief het uiteindelijke gesponsorde Spaanse schietbedrijf te vragen om ook een keer in Nederland een Mascleta te geven, tegen een compensatie tarief. Of om een Nederlands schietbedrijf te ondersteunen in het orderen, opbouwen en afsteken van een Mascleta in Nederland.
Ik denk maar even hard op.

Hoi Theo, Je blijft zitten met de finiancien. Er is inderdaad geinformeerd voor een aankomend feest wat een mascleta zou kosten. Het bedrag van €25.000 heb ik al vaker horen bij diverse bedrijven horen vallen. Dus ik schrok er niet van toen ze vertelden wat het zou moeten kosten. Ze zitten echt niet op liefdadigheid van hun kant te wachten. Meer dan de helft staat op omvallen vanwege de crisis. Het is sowieso nog een wonder dat we tijdens Fallas de gekste shows en mascletas te zien krijgen. Buiten de Fallas festiviteiten is het totaal anders. Dan zie je de crisis in elke rastre of lijnen met trueno's terug.

Ik snap alleen niet waarom er een minimum bedrag is om te doneren?
Elke euro is een euro, en als ik bijvoorbeeld 20 euro wil doneren omdat ik niet meer kan missen, KAN DAT GEWOON NIET!

Volgende keer beter over nadenken dus.

Even voor de duidelijkheid. Dit is geen FPM mascleta of iets dergelijks. Een aantal members kwamen op het idee en ik heb alleen maar aangeboden om te helpen waar ik dit kan. Natuurlijk is elke euro er 1. Maar zo werkt het helaas in de praktijk niet altijd. Als er was gezegd we houden 10 euro als minimaal te doneren bedrag aan dan zou iedereen rond die 10 euro gaan zitten en dan red je het gewoon niet. Je moet als je een bepaald bedrag wilt binnenhalen de boel een klein beetje sturen. In dit geval is dit €50,- geweest wat voor een groot aantal mensen ook een behoorlijk bedrag is.

Het is niet zo dat we mensen willen uitsluiten maar om het beoogde bedrag te bereiken moest er een minimum ingesteld worden. Naar mijn mening is ook echt iedereen welkom, ook als je niet hebt gedoneerd.

In NL is een Mascleta zeker wel mogelijk.
Het hoeft niet persee een spaana bedrijf te zijn die het schiet..
Er zijn ook wel NL liefhebbende bedrijven die een mooie gedeeltelijk gesponserde mascleta neer kunnen zetten.
Kwa afstanden zal het ook zat mee valen.
.
Wil je er met je neus boven op ataan kun je uitwijken naar Duitsland of Belgie..

Niets is onmogelijk..
Kijk maar na Ano vuurwerk 2 jaar geleden!!.
Was tog een 16" de lucht in gegaan wat vooeheen onmogrlijk werd geacht!.

Het hoeft niet perse een Spaanse bedrijf te zijn die het schiet?? Ik heb nog nooit een ander bedrijf in een ander land een goede mascleta zien neerzetten. Hoe goed dit ook bedoeld was, het is nog nooit in de buurt gekomen. Zelfs buiten Valencia is de mascleta iets heel aparts en ook daar zie je al bedrijven die het gewoon niet kunnen, ondanks dat ze de spullen hebben, weten hoe het hoort en zo vaak kunnen oefenen als dat ze maar willen.

Qua afstanden is het zeker te doen. IPV de salutes moet je gewoon wat anders verzinnen. Maar ik sla hem over want het lijkt vaak helemaal nergens op.

1e post geupdate.

Teller staat nu op *knip* €2700,-.

De maslceta heeft een GO!
Tony heeft inmiddels de informatie m.b.t. de betaling in het topic op FPM gepost.
Wil je dus nog iets bijdragen, bekijk dat topic dan hier en laat een berichtje op fpm of hier achter.

Laatst bewerkt:
ik ga ook lekker mee,moh975(bazzman fpm). freaks loop niet te zeuren gewoon mee doen en er naar toe gaan daar gaat het toch eigenlijk om

Nee chappie,
Liefhebbers onder mekaar die iets tofs neer willen zetten.
En als dat dan in het vuurwerk walhalla van de wereld kan waarom dan niet.
Maar aan je reactie te lezen ben je er nog nooit geweest.
Aangezien mijn posten worden verwijderd als ik mensen op dezelfde manier benader als ze mij benaderen,wil ik toch vriedelijk vragen om het bij chappie te houden ipv de namen die jij bedenkt

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan