In Simpelveld mag je nu juist wél vuurwerk afsteken Bewaar artikel

Babiloot

VWC lid
In Simpelveld mag je nu juist wél vuurwerk afsteken Bewaar artikel

Terwijl het aantal gemeenten dat vuurwerkvrije zones invoert gestaag stijgt, is er één gemeente waar het knal- en pijlverbod dit jaar juist weer wordt afgeschaft: het Limburgse Simpelveld. Dat verbood vorig jaar het geknal in een paar straten van de dorpskern Bocholtz, niet ver van de Duitse grens. Maar de vuurwerkvrije zone is nu weer geschrapt.

,,In één wijkje in Bocholtz woonde namelijk één jongen die he-le-maal dol is op vuurwerk,'' vertelt Annemie Bonten van Simpelveld. ,,Elk jaar kocht hij het maximum aantal kilo's vuurwerk dat je mag hebben. En dat deden z'n vrienden ook. Dan zetten ze de straten af en bouwden stellages vol vuurwerk. Een geknal, niet normaal. De buurt werd er gek van. Natuurlijk heeft de politie hem gevraagd om te stoppen, maar hij zei gewoon: 'het mag' en wilde niet stoppen. Dat is ook lastig met oud en nieuw, iemand vragen geen vuurwerk af te steken. Toen hebben we maar gezegd: dan stellen we daar een vuurwerkvrije zone in.''

Of het met het vuurwerkverbod te maken heeft is onduidelijk, maar inmiddels is de vuurwerkfanaat verhuisd. ,,Voor dit jaar vond de buurt de vuurwerkvrije zone niet meer nodig,'' zegt Bonten. Dus: streep erdoor.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...d-mag-je-nu-juist-wel-vuurwerk-afsteken.dhtml

Vind het nogal sneu dat ze het zo oplossen. De jongen heeft helemaal gelijk en dan gaan ze het op zo'n manier spelen wat triest haha. Typisch macht misbruik.

haha als ik jong was zouw ik nu terug gaan hele dag hard knallen :p op 31 met al je vrienden naaistreek van die mensen

Wat mij een creepy gevoel geeft is de volgende uitspraak; "Toen hebben we maar gezegd: dan stellen we daar een vuurwerkvrije zone in.''"

M.a.w. men doet gewoon wat ze op dat moment zelf willen, ongeacht wat. Vuurwerk afsteken is toegestaan maar toch zijn de gemeentes vrij in het bepalen om vuurwerkvrije zones in te stellen, wat in mijn ogen ook op ongepaste/onredelijke wijze wordt toegepast. Hiermee schep je het gevaar dat men je vrijheid beetje bij beetje toch wordt ingeperkt en hoeft een totaalverbod nog niet eens worden ingevoerd. Wederom kikker in het pannetje verhaal.

Nou de desbetreffende "jongen" in het artikel dat ben ik dus! Natuurlijk hadden we veel te veel vuurwerk dan wat toegestaan is.. dus dat klopt niet aan het artikel waarschijnlijk zeggen ze dit om rust te creëren, anders zou ik het niet weten? Daarnaast was het maar een straat in heel Limburg en dat was dus deze.

Ik ben inderdaad eerder dit jaar verhuisd, maar mijn ouders wonen nog steeds in deze straat en ik weet zeker dat mijn stook groep hier van harte welkom is!

Laten we nog een keer genieten van het laatste jaar dat ik hier gestookt heb !

1458428_589925337729572_1419083058_n.jpg

nog 34 dagen en dan mogen we weer!

De foto waar alles opgestapeld staat is ook master, heb je die nog....
Nou de desbetreffende "jongen" in het artikel dat ben ik dus! Natuurlijk hadden we veel te veel vuurwerk dan wat toegestaan is.. dus dat klopt niet aan het artikel waarschijnlijk zeggen ze dit om rust te creëren, anders zou ik het niet weten? Daarnaast was het maar een straat in heel Limburg en dat was dus deze.

Ik ben inderdaad eerder dit jaar verhuisd, maar mijn ouders wonen nog steeds in deze straat en ik weet zeker dat mijn stook groep hier van harte welkom is!

Bekijk bijlage 24902

Wat wordt alles weer uit zijn verband gerukt. Allereerst waren we niet de hele dag daar. Ik kwam tevens pas 's avonds net als een aantal anderen. We zijn gedurende de avond (en de rest ook 's middags) naar andere dorpen geweest.

En ja, de groep was best groot. Maar hoe kunnen wij het voorkomen. Het begon met een gezellig groepje van freaks. Maar er kwamen jongeren uit de hele wijk naar de straat toe. En feabal wordt erop aangekeken. Tegenwoordig doen we dit allemaal niet meer zo en is het beter georganiseerd. Klein groepje, showtje schieten op een plek waar meer dan genoeg ruimte is.

Dat de politie is komen vragen of we niks af willen steken is overigens ook niet waar. De politie is inderdaad 's ochtends om 09:00 uur aangekomen. Zijn door het huis gelopen en hebben ons meegegeven om alles veilig te laten verlopen. De hele dag is er geen agent meer in de wijk geweest om ons te vragen om weg te gaan.

Zoals jullie op de foto zien zorgden we er altijd voor dat cakes niet op de weg stonden (op 00:00 uur na) en hebben we alles opgeruimd. De straat maar ook alle opritten en tuinen. Een fatsoenlijk gesprek hebben de paar zeikerds in deze straat nooit aan durven gaan. De politie werd meteen gebeld.

We zijn er zelf nu achtergekomen dat de media zegt wat ze willen zeggen. Eén kant van het verhaal, en dan ook nog de verkeerde. Alles voor een vuurwerkverbod... Natuurlijk snappen we deze mensen ook voor een deel, als je niet van vuurwerk houdt is het niet fijn als er veel afgestoken wordt. Maar om meteen het plezier af te willen nemen van deze jongens, ze geeft zelfs nog aan dat ze weet dat we vuurwerkfans zijn vind ik echt absurt... Alsof ze zelf nooit een fatsoenlijke jeugd hebben gehad.

Bekijk bijlage 24902

ziet er gezellig uit! :)

Back
Bovenaan