Impressie Zena Trophy 2006

Cameo

VWC lid
Dag kruitvrienden,

Zojuist heb ik een video online gezet met beelden van de Zena Trophy. Omdat alle shows reeds op diverse plaatsen zijn te downloaden en bekijken heb ik gemeend meer een impressie van een aantal zaken eromheen te monteren. Je ziet beelden van de voorbereidingsdag (16/12) en de dag zelf (23/12). In het laatste deel van de videoclip heb ik een reeks hoogtepunten (op gevoel) geselecteerd om een idee te geven wat en hoe er is geschoten.

Klik op de afbeelding om op de downloadpage te komen:

Groet,
Cameo

In het bijzonder bedankt Cameo voor deze rapportage
Het geeft een goede impressie van deze wedstrijddag.
Leuk voor degenen die erbij waren maar ook voor de vuurwerkfans thuis.
Ik hoop in 2007 van de partij te kunnen zijn.

Groet

Moontan

:cool: :cool:

In het bijzonder bedankt Cameo voor deze rapportage
Het geeft een goede impressie van deze wedstrijddag.
Leuk voor degenen die erbij waren maar ook voor de vuurwerkfans thuis.
Ik hoop in 2007 van de partij te kunnen zijn.

Groet

Moontan

Niets meer aan toe te voegen:thumbsup:

Inderdaad erg leuk voor de mensen zelf maar ook voor ons thuis!!
Gelijk wat vraagjes:
Hoeveel had ieder tot zijn beschikking om te spenderen bij original?
Kreeg je ook lont of dergelijke om dingen door te lonten?
Moest je een lijst maken met wanneer wat afgeshoten moest worden of hoe werkte dat?
Verder super leuk om te zien volgend jaar vwc afgezante sturen? :D
:bye:

Bedankt voor alle leuke reakties :)

@Firespree
Officieel mocht voor 350 euro aan vuurwerk (winkelprijs) uitgezocht worden, en dan zowel uit het Nederlandse als het Belgische assortiment. Ik geloof dat alleen het Museum binnen die marge is gebleven. Er werd door Original niet zo moeilijk over gedaan.

16 december was een voorbereidingsavond. Alle teams waren toen aanwezig in Olen om een plan samen te stellen of reeds gemaakte plannen in te leveren en te bespreken met de pyro-technicus.

Nu is er op sommige punten een groot verschil tussen hetgeen vooraf is verzonnen en er uiteindelijk is uitgevoerd. Zo zou de show opgebouwd gaan worden door een Pyro technicus en een clubje helpers. De helpers kwamen echter niet opdagen, dus werden de teams (voornamelijk AVP en VWM, want die waren allebei al vroeg aanwezig) ingezet om zelf de shows (ook die van anderen) in elkaar te zetten. Dat was een erg leuke activiteit, maar wel stressig omdat er veel werk verzet moest worden. Voor het Museum was het extra stressig, omdat we diezelfde middag een Museumstand moesten opzetten en bemannen en tevens de veiligheid rond de schietterreinnen voor onze rekening moesten nemen. We kwamen dus ineens mannen tekort. Was dus flink rennen voor de deelnemers, maar ook van Jan (de pyro technicus).

Voor het opzetten van de shows kregen we zo'n beetje alles wat denkbaar is tot onze beschikking. Uiteraard (snel-)lont, tierips, ductape, staken (paaltjes) en touwen, maar ook een stellage (steigertje) om zaken aan op te hangen.

Toen het "showtime" was werd ons zelfs gevraagd om als helper mee te schieten bij de shows, alleen moesten we daar helaas van afzien, omdat we de shows ook op film wilden vastleggen en er nog andere zaken geregeld moesten worden.

Al met al was het een erg leuk evenement. Als Zena instemt met een vervolg (in welke vorm dan ook), dan zal het Museum zeker weer betrokken zijn bij de organisatie. Uiteraard lijkt het ons te gek als er dan nog meer kruitfreaks in teamverband verschijnen. Vuurwerkcrew, UtBunkertje, Pyromovies, hoe meer zielen hoe meer (vuurwerk-)vreugde. En dat de beste dan maar mag winnen :cool:

Groetjes,
Cameo

Bedankt voor de zeer heldere uiteenzetting Cameo.
Ja een wedstrijd met de mannen van de Vuurwerkcrew, Utbunkertje, Vuurwerkmuseum, Pyromovies erbij zou natuurlijk grandioos zijn.
Cameo is er al iets bekend over de editie van 2007?

Back
Bovenaan