Importeur Broekhoff ziet niets in uitbreiding vuurwerkverbod

Broekie

VWC lid
Artikel Omroep Flevoland:

Importeur Broekhoff ziet niets in uitbreiding vuurwerkverbod

DRONTEN - Vuurwerkimporteur Broekhoff Fireworks International in Dronten vindt uitbreiding van het vuurwerkverbod voor legaal vuurwerk een slecht idee. Er lijkt een Kamermeerderheid te zijn voor een verbod op het afsteken van zware vuurpijlen en zogeheten single shots vuurwerk. Dat zijn kleine lichtkogels die weggeschoten worden en eindigen in een harde knal. De Single Shots zijn populair onder jongeren.
De kwestie komt woensdag aan de orde in de Tweede Kamer, op initiatief van regeringspartij CDA. De uitbreiding van het verbod zou volgend jaar in moeten gaan.

"Verkeerde manier van aanpakken"

Verkoopleider Marcel Schutteman van importeur Broekhoff vindt dat de overheid de problematiek op een verkeerde manier aanpakt. Het gaat volgens hem om legaal vuurwerk dat nu op een zwarte lijst komt te staan. Behalve dat het de branche geld gaat kosten, is het volgens Schutteman beter om op te treden tegen illegaal vuurwerk. "Veel jongeren kunnen redelijk eenvoudig aan zwaar explosief materiaal komen. Goede voorlichting, in combinatie met een goed opsporingsapparaat, zou het gebruik van illegaal vuurwerk kunnen terugdringen". De overlast van vuurwerk zit 'm volgens Schutteman vooral in die hoek. De meeste gewonden vallen ook door illegaal vuurwerk.

Schutteman zou ook graag zien dat de Europese wetgeving wordt gelijkgetrokken. Nu gelden per land nog verschillende regels. Het populaire illegale knalvuurwerk Cobra is een Italiaans product dat gewoon geproduceerd mag worden. "Eigenlijk is het munitie die alleen aan bepaalde groepen verkocht zou mogen worden".

Vuurwerkbril

Importeur Broekhoff was ook betrokken bij de oprichting van de stichting Vuurwerkcheck, een initiatief van de branche zelf. De stichting werkt aan het verbeteren van het imago van vuurwerk. De introductie van de vuurwerkbril heeft daaraan bijgedragen. De bril wordt geadviseerd, om letsel aan ogen te voorkomen. Daarnaast is het bedrijf lid van de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland. Deze voert geregeld overleg met de rijksoverheid.

Het artikel is hier te vinden, inclusief (verknipt en bewerkt) interview met Marcel Schutteman (audio): https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/174798/importeur-ziet-niets-in-uitbreiding-vuurwerkverbod

Prettig om te lezen dat er iig een importeur de moeite neemt om hier ook op het forum te reageren. Mijn dank is groot.

tip voor broekhoff, verlaat lekker de BPN!
kzou wel eens willen weten welke importeurs er NIET bij de BPN aangesloten zijn.
die kunnen van mij vanaf volgend jaar rekenen op mijn uitgaven aan vuurwerk!

Meneer Broekhoff en andere importeurs moeten zelf eens in de speigel gaan kijken, wat ik dit jaar allemaal weer zie wat 1 op 1 gekopieerd is van het illegale vuurwerk is gewoon niet normaal meer.
Imago van vuurwerk halen ze zelf beneden, alles om lekker te scoren en te cashen.
Ik zie vlinders, driehoekje, cobra namaak, imitatie lawinepijlen zelf met 901 aanduiding erop enzv.
Nee mannen, straks niet gaan huilen als het verbod erdoor is he?

Jullie moeten je juist sterk maken tegen het illegale vuurwerk, dat is de veroorzaker / aanstichter.... nee wat doen jullie?, jullie gaan er lekker in mee.

Schutteman zou ook graag zien dat de Europese wetgeving wordt gelijkgetrokken. Nu gelden per land nog verschillende regels. Het populaire illegale knalvuurwerk Cobra is een Italiaans product dat gewoon geproduceerd mag worden. "Eigenlijk is het munitie die alleen aan bepaalde groepen verkocht zou mogen worden".

Vooral dit stukje tekst vind ik verfrissend nu een importeur dit een keer openlijk uitspreekt. Dit is ook iets wat heel duidelijk gemaakt moet worden tegenover de politiek en ook geëist moet worden!

Bovenstaand stukje gelezen en interviewtje beluisterd, maar ik ben niet onder de indruk. Het zou fijn zijn indien Broekhoff de daad bij het woord voegt en de sponsoring van YouTubers als Enzo Knol stopt, want tot nu zijn ze met deze uitspraken nogal hypocriet.

Bovenstaand stukje gelezen en interviewtje beluisterd, maar ik ben niet onder de indruk. Het zou fijn zijn indien Broekhoff de daad bij het woord voegt en de sponsoring van YouTubers als Enzo Knol stopt, want tot nu zijn ze met deze uitspraken nogal hypocriet.

Die samenwerking is reeds beëindigd.

Verfrissend dat er vanuit deze importeur een publieke reactie komt. Dank!

Dat was 1 malig die samenwerking. Doordat Enzo dingen deed die niet door de beugel kon is de samenwerking stop gezet, alles behalve hypocriet dus :wink:

Dat was 1 malig die samenwerking. Doordat Enzo dingen deed die niet door de beugel kon is de samenwerking stop gezet, alles behalve hypocriet dus :wink:

En dat is meer dan terecht, had dat stukje even gemist! Ik ben al enkele jaren klaar met die meegaande halfslachtige houding van o.a. Groeneveld en consorten.

Back
Bovenaan