Import van vuurwerk enorm toegenomen dit jaar

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De import van vuurwerk in Suriname is dit jaar enorm toegenomen. Tot op dit moment zijn er reeds 57 containers ingeklaard. Vorig jaar bedroeg het aantal aan het eind van de vuurwerkperiode slechts 36, meldt de Surinaamse krant Times of Suriname.

Paul Soebai, waarnemend hoofd Invoer-, Uitvoer- en Deviezencontrole zegt tegenover de krant dat het aantal containers kan oplopen omdat de importeurs tot en met 31 december vuurwerk mogen binnenhalen. Vorig jaar waren er ronde deze periode 22 containers geimporteerd.

De krant meldt verder dat er in 2015 80 containers geimporteerd waren. Vanaf 2016 was er een enorme daling merkbaar, toen maar 26 containers waren ingevoerd. De voorgaande jaren bedroeg het aantal tussen de 50 en 80 containers.

Inmiddels is de groothandel vanaf 1 december gestart. De verkoop aan consumenten en de afsteekperiode begint vanaf 27 december en duurt tot en met 2 januari.

https://www.waterkant.net/suriname/...werk-enorm-toegenomen-dit-jaar/?cn-reloaded=1

Leuk artikel.
Op Curacao en Aruba al eens o&n gevierd en Suriname staat nog steeds op mijn bucket-list.

Nog een paar jaar en dan kunnen we met z'n alle een ticket boeken, ziet het al voor me ff met z'n alle naar Suriname, lekker met de korte broek aan stoken.
Maar eerst nog een keer oud en nieuw in Napels vieren.

Ik vertrek over 6 dagen naar Aruba, en verblijf daar tot na oud en nieuw.

erg benieuwd wat er daar te koop is en de 31ste leggen ze wel wel wat echt grote rollen voor de hotels neer ( t/m 15 miljoen klappers 1.5 km lang ! )

3 jaar geleden daar o&n gevierd in Aruba. jammer genoeg niet met het zelfde budget als wat ik nu heb.

Maar:

50mm bakken
Shell kits
Leuke klappers
Day light cakes
En natuurlijk de rode tapijt makers!

3 jaar geleden daar o&n gevierd in Aruba. jammer genoeg niet met het zelfde budget als wat ik nu heb.

Maar:

50mm bakken
Shell kits
Leuke klappers
Day light cakes
En natuurlijk de rode tapijt makers!

Ik zal niet al te gek veel kopen aangezien we oud en nieuw in een strandtent vieren met uitzicht op de hotels die ook allemaal los gaan maar een paar 50mm cakes, klappers en een matje ga ik zeker wel halen.

ThunderING king moet je hebben.

16 setjes en een rol ductape heb je voor 150 euro een 12 x herlaadbare 16 2 inch ti salute cake !

Ik vertrek over 6 dagen naar Aruba, en verblijf daar tot na oud en nieuw.

erg benieuwd wat er daar te koop is en de 31ste leggen ze wel wel wat echt grote rollen voor de hotels neer ( t/m 15 miljoen klappers 1.5 km lang ! )

Kerel, bijna elk bedrijf steekt op oudejaarsdag een Pagara (klapper) af, die gaan ongeveer vanaf 250.000sh tot de kuubskisten met miljoenen klappers.
Check mijn verslagen/foto’s van o&n op Aruba op FPM.

Het meest geweldige vuurwerk wordt oa vanuit open zeecontainers verkocht.

De grootste show daar wordt verzorgt door Supermarkt Ling and Sons, destijds met zo’n 100x 8” en 10”.

Jij gaat genieten.

Ik zal niet al te gek veel kopen aangezien we oud en nieuw in een strandtent vieren met uitzicht op de hotels die ook allemaal los gaan maar een paar 50mm cakes, klappers en een matje ga ik zeker wel halen.

Owh maar er wordt daar vanaf kerst volop afgestoken hoor.
Geen probleem want daar gunt men elkaar nog wél wat.

Ik kocht destijds t/m 6” echter was dat officieel het laatste jaar, maar ze zijn daar niet zo moeilijk.:wink:
Destijds veel Lidu en Manchete (oid).

De verkoop aan consumenten en de afsteekperiode begint vanaf 27 december en duurt tot en met 2 januari.

Paradijs, moet maar ff aan mijn collega uit Suriname vragen of die een keer een tripje wilt maken :cool:

Owh maar er wordt daar vanaf kerst volop afgestoken hoor.
Geen probleem want daar gunt men elkaar nog wél wat.

Ik kocht destijds t/m 6” echter was dat officieel het laatste jaar, maar ze zijn daar niet zo moeilijk.:wink:
Destijds veel Lidu en Manchete (oid).

ik zal eens een praatje maken met de verkopers wat er nog wel allemaal mogelijk is :thumbsup:
en genieten gaan we sws met die temperaturen daar en geen vuurwerkstress meer.

Back
Bovenaan