Illegale handel in vuurwerk: werkstraf

moontan

VWC lid
17 okt 2007, 20:44 - ZUTPHEN/AALTEN - Een 23-jarige man uit Heelweg heeft een werkstraf van 180 uur en een maand voorwaardelijke gevangenisstraf gekregen vanwege zijn betrokkenheid bij een illegale vuurwerkhandel.

Een 21-jarige Aaltenaar kreeg voor zijn aandeel een werkstraf van 80 uur en twee weken voorwaardelijk. De twee andere verdachten in deze zaak, een 19-jarige Wehlenaar en een 21-jarige Aaltenaar, komen later dit jaar voor de Zutphense rechtbank.

De verdachten liepen eind vorig jaar tegen de lamp nadat de politie een A4tje met een 06-nummer in handen kreeg. Een advertentie met soorten vuurwerk en de prijzen.

De man uit Heelweg werd destijds gepakt met 950 kilogram illegaal vuurwerk: vlinders, nitraatrotjes en flowerbeds. Om het spul te vervoeren gebruikte hij twee busjes en voor de opslag had hij een schuur. Van de opbrengst wilde de man graag een crossmotor kopen. De Aaltenaar had tien kilo van hem afgenomen.

Een schuur die die volstrekt niet aan de eisen voldeed. Bij een calamiteit waren de gevolgen niet te overzien geweest. Zo staat in het vonnis dat gisteren door de meervoudige kamer van de rechtbank werd gewezen.

Bron:
http://www.gelderlander.nl

Niet echt handig nee. Maar dat viel me laatst ook al op dat handelaren met zulke bestanden gewoon heel internet af gaan. Had laatst ook weer een lijst in me hand van een handelaar met het hele ratteplan erop vind ik geen slimme actie om zo iets zo openbaar te maken.

Maar goed die benaming in de media blijft altijd leuk, altijd wat anders: nitraatrotjes.

Ik wil niet ***lig doen maar als jij ergens geen verstand van hebt, probeer je je er ook maar een beetje in te praten. Vooral als het gaat om bepaalde benamingen en begrippen zoals nitraten.
Ik denk dat we na al die jaren de mediaberichten te hebben afgekraakt, over de gekke benamingen die daarin staan vermeld, we nu eens serieus op de inhoud van het bericht moeten in gaan.

Back
Bovenaan