Illegaal vuurwerk

Ik dacht laat ik even alle informatie op dit topic samenvatten:
Wat wel te doen:
- Zo min mogelijk illegaal vuurwerk opzak hebben
- Van stookplek variëren
- Altijd beleeft blijven tegen de politie
- Normaal omgaan met vuurwerk zowel legaal als illegaal
- Steek je iets hards af (explod ofzo) zorg datje meteen weer weg bent
- Als de politie er is alleen legaal vuurwerk stoken

Wat niet te doen:

- Dingen slopen
- Verdacht gaan doen
- Heel je tas vol proppen met explod's of iets dergelijks
- Dicht bij huizen, auto's, mensen of dieren stoken
- Stunten met vuurwerk (wedstrijdjes wie het langs een explod vast durft te houden enzo)

Hou je je hier aan dan is de kans klein dat je gecontroleerd wordt (er is altijd een kans!!)

Verder mag de politie in je tas kijken zodra jij verdacht bent, jammer genoeg maakt de agent daar ter plekke uit of jij verdacht bent of niet.
Deze info komt van mijn vader, hij werkt bij het OM dus ik geloof hem zeker.

Bye!:bye:
PyroPowerZ

@ PyroPowerZ

Misschien is het nog beter als je je explods op plaatsen laat knallen waar er vrijwel niemand last van heeft i.p.v. meteen er van door gaan beetje rare tip van je!

Als je gewoon normaal doet met je vuurwerk is er niets aan de hand en van de idiooten met kartonen cobra s ,explods e.d. snap ik zowiezo niet een paar is leuk maar zo veel?

Wat maakt het uit of iemand een karton cobra's heeft of niet? Diegene kan het gewoon leuk vinden om zoveel af te steken, is niets mis mee.

Zolang degene dat ergens doet waar hij/zij zo min mogelijk overlast veroorzaakt en er niets mee sloopt dan is daar idd niets mis mee.
Helaas zijn er ook lui die precies het tegenovergstelde doen...

Mocht je echt veel illegaal vuurwerk thuis hebben liggen dan raad ik ook aan om nooit voor je woning vuurwerk af te steken.

Ik doe dat wel, vind het altijd makkelijk om voor de deur te staan en mocht je wat nodig hebben of meer vuurwerk dan ken je zo naar binnen. Grotendeels stond het vuurwerk ook gewoon in de hal. Maar mocht politie langskomen en even willen kijken dan is het nooit handig om al je vuurwerk daar te hebben staan.

Mocht je echt veel illegaal vuurwerk thuis hebben liggen dan raad ik ook aan om nooit voor je woning vuurwerk af te steken.

Ik doe dat wel, vind het altijd makkelijk om voor de deur te staan en mocht je wat nodig hebben of meer vuurwerk dan ken je zo naar binnen. Grotendeels stond het vuurwerk ook gewoon in de hal. Maar mocht politie langskomen en even willen kijken dan is het nooit handig om al je vuurwerk daar te hebben staan.

Op oud en nieuw kijkt de politie vaak niet echt om naar illegaal vuurwerk. Ze denken meer van, we kunnen het ze beter nu zien afsteken, dan dat je het de hele tijd door het jaar heen hebt:)

Zo heb ik vorig jaar de hele dag op dezelfde plek alleen maar illegale knallers staan afsteken:) Niks geen politie gezien.

Het jaar ervoor gooide een maat een nitraat op straat, er kwam net politie langs, die nitraat knalde vlak voor de auto van de politie. Ze reden gewoon door.

Daar maak ik me dus niet zo druk over:)

(Het kan zijn dat het bij jullie wel zo is hoor, dat jullie wat chagrijnige agenten hebben daar:p)

EDIT: Een beetje oplettendheid is natuurlijk nooit weg hea:p

zolang je je normaal gedraagt en niks gaat slopen doen ze hier nooit moeilijk over illegaal vuurwerk.
ze komen wel kijken als er overlast gemeld word

Het ligt ook een beetje aan jezelf of ze daar op pakken of niet. De buurjongen werd 2 jaar geleden in de boeien geslagen voor het afsteken van strijkers, nadat ze speciaal voor hem door zijn straat reden om hem te controleren. Hij was immers al meerdere malen eerder aangesproken op vroegtijdig afsteken, overlast en illegaal vuurwerk.

Ik was het jaar daarna bezig met het opbouwen van een "mascleta" met zware knallers midden op straat, toen er een politie auto voor mijn neus stond. Deze reden weer terug achteruit omdat ie niet door kon, terwijl er ondertussen nog een aantal Chinese rollen werden afgestoken en de leeggeschoten blokken over de straat verspreid lagen, wetende dat hier dus geen klein spul word afgestoken in de straat.

Het maken van een klein vreugde vuurtje midden op de dag van het vuurwerk afval dat ik al had gecreëerd en bij elkaar geveegd deed binnen 5 minuten 3 politie agenten in burger in de straat verschijnen. Je doet vriendelijk en vertelt rustig de reden (ik wou al wat rotzooi weg hebben, dat vonden hun een goed excuus maar vanwege het risico dat andere dat dan ook gaan doen, hadden ze het liever niet), haalt op hun verzoek een emmer water en dooft het vuur, maakt een praatje met ze en zij wensen je vervolgens veel plezier.

Dat zelfde geld ook met je buren. Zij laten jou lekker de hele dag door knallen, ik ga de volgende dag één voor één de papiersnippers uit de struiken van hun voortuin plukken.

Het ligt er aan wie jij voor je hebt, maar ook vooral wie zij voor zich hebben en in zekere zin het moment van de dag.

ik steek al een paar jaar illegaal af

nog nooit echt problemen gehad

1x vorig jaar dat 2 min nah dat we c6 hadden afgestoken in straat politie langs kwam en zij hoe gaatie jongens beetje mooi vuurwerk blabla

en toen reden ze verder

Ach, soms is het ook zo dat het minder illegale vuurwerk (zoals niet al te hard knalvuurwerk of cakes uit het buitenland (die puntje bij paaltje minder grammen hebben) alsware gedoogbeleid worden.

ik heb het slechts 1 keer meegemaakt dat ik een halve aanhouding had,
ik was namelijk in een parkje aan het stoken en op een gegeven moment reed er een politie wagen door de straat net op het moment dat er een mooie chooêt banger zo'n 7 meter van de auto af knalde.

de agenten zetten de auto aan de kant en spreken mij hier op aan, ik rustig en uiterst beleeft vertellen dat het een thunderking was die omviel.
gelijk 1 uit mijn tas gegrist en laten zien hierna geen verdere vragen en een "knallend uiteinde" toegewenst gekregen.

mijn tips:

- beleeftheid
- alternatief voor de knal verzinnen
- direct overgaan op wondertollen en rotjes
- variëren van stookplek (niet op een open veld/plek) in de stad dan
- bij zware knallers, aansteken kijken en van plek veranderen

Back
Bovenaan