Illegaal vuurwerk

Ik heb waar ik woon eigenlijk nog nooit een agent gezien op oud en nieuw. (gelukkig :P) Ik woon niet echt in een stad ofzo, maar meer een in dorp. (20.000 inwoners) Ik neem ook nooit veel illegaals mee en ik gooi alles gewoon in een tas. Het is ons wel overkomen dat mensen gingen zeuren door Nederlands vuurwerk (oude mensen he...) en dat ze toen gingen dreigen dat de politie gebeld werd. Naja, ik denk dat hier al genoeg informatie staat :p Hou het gewoon een beetje rustig en val geen mensen lastig dan is er sowieso niets aan de hand XD

Vorig jaar stonden ze hier met 4 man constant de ene naar de ander BSC te smijten,toen kwam de politie.
Gewoon niet teveel meenemen,ervoor zorgen dat je het snel weg kan gooien(appart zakje) niet te lang op dezelfde plek blijven staan en goed opletten.
Volgens mij valt het dan allemaal reuze mee.

Haha ik stond vorig jaar nota bene tegenover politie bureau, hebben er zon 100 BSC doorheen gejast en nog matten en flowerbeds, geluk verschilt he ^^

vorig jaar ontplofte er een bsc in de bosjes, ik denk dat het een weigeraar was want ik en nog iemand anders waren enige personen in de buurt en we hadden allebei geen bsc's.

maarja wat gebeurt er.... komt er zo een gefrustreerde wijkagent op zn fietsje aansnellen om onze tassen te controleren op illegaal vuurwerk maar ik begrijp dus dat hij onze tassen niet eens in mocht kijken!

er zat wel wat illegaalsin maar hij had het niet gezien, voordat hij tassen in keek kwam er wat gefrustreerd gemompel uit zijn mond over dat als we iets illegaals hadden dat we dan mee naar bureau moesten en weeet ik niet wat:frusty: maarja zo zie je maar weer dat de gemiddelde criticus van vuurwerk totaal geen verstand heeft waar die over praat:D

Ga ook niet paniekerig doen als je politie ziet.

Verdorrie ik ren altijd gelijk weg als ik ze zie :D

ik had gehoord van een vriend, die zijn vader is politie agent, dat ze dit jaar niet zomaar in je tas mogen kijken en als een oude opa of oma belt dat ze harde knallen horen dan mogen ze er ook niet op reageren. ze mogen ze alleen aan houden als ze je het zien afsteken.

hehe die ga ik onthouden

inderdaad, en als je het niet wil laten zien nemen ze je wel mee naar het bureau ofzo. Dus ik zou er maar vanuit gaan dat ze in je tas mogen kijken, kom je minder snel voor verrassingen te staan.

Hier een paar tips van mijn kant:
1. Niet heel je tas volproppen met al het illegale, gewoon af en toe bijtanken.
2. Ga NIET slopen, dan vraag je er om.
3. Niet gevaarlijk gaan doen met vuurwerk bij huizen, op een heel groot veld kan het nog wel.
4. Als je een politiewagen ziet, en hij kijkt naar je, moet je even legaal spul gaan stoken.
5. Varieer met je stookplekken, half uurtje hier, half uurtje daar.
6. Als je zwaar spul hebt (Denk aan Cobra's, salutes enz.) neem er dan maar altijd eentje mee in je tas en/of steek het in het bos af (geen overlast voor mensen)
7. Als je iemand ziet die sloopt, spreek hem er eventjes op aan ;)

Als je gewoon al het legale in je rugzak doet en het illegale in je jaszakken dan komen ze er ook niet achter want ze controleerde mij en wat vrienden en ze keken alleen in de rugzak. En dat pliesiewijfie pakte mijn rugzak vast en toen vond ze m wel goed gevult xD.

@pyromaan1990
salutes in het bos??
nee niet doen ten eerste staan er bomen in de weg en ik neem aan als je salutes heb dat je ze wel de lucht in schiet!
geen overlast??
veel mensen die voor e rust op 31e even het bos op zoeken om zo ongestoord de hond uit te laten!
nee ze wachetn niet op salutes cobras in het bos!
mijn tip zoek een groot veld/weiland dat is het beste!

Gewoon normaal stoken. Ze komen alleen maar als er overlast gemeld word. denk hieraan bij:

..
- Onveilig omgaan met vuurwerk (constant single shots overal heenschieten etc, mensen zijn dan bang voor hun auto en dergelijken).
..

Bij ons kwam die politie ook vanwege illegaal vuurwerk. Maar op het moment dat die politie aan kwam rijden, werd er in hun richting een Knock out geschoten. TUNK! via de auto van die politie... Maar ze merkte niets :rolleyes:

Toen stond ik daar, ik werd aangesproken omdat ik een tas met vuurwerk had. Gelukkig zat er geen illegaal in :wink:

Dus ik raad je aan om gewoon niet te veel af te steken. En ook niets alles in een tas proppen idd!
Maar op oudjaarsdag zelf, heb je nog minder kans dat je gepakt word, maar neem niet te veel risico :p

@pyromaan1990
salutes in het bos??
nee niet doen ten eerste staan er bomen in de weg en ik neem aan als je salutes heb dat je ze wel de lucht in schiet!
geen overlast??
veel mensen die voor e rust op 31e even het bos op zoeken om zo ongestoord de hond uit te laten!
nee ze wachetn niet op salutes cobras in het bos!
mijn tip zoek een groot veld/weiland dat is het beste!

In een bos heb je ook open velden? Maargoed je snapt m'n idee toch wel?

@ 3xh , ik denk dat er meer mensen in je straat lopen dan in het bos:bonk:

En je kan toch om je heen kijken of er niemand is? in het bos is het lekker overzichtelijk, je hebt veel openvelden enzo waar je dit spul juist lekker kan afsteken. Denk trouwens ook niet dat de politie in het bos komt:D

weet iemand wat de boetes zijn die je kan krijgen van illegaal vuurwerk?

Kan je je vraag nóg opener stellen hey :bonk:
Je moet specificeren wat voor overtreding het is. In het algemeen kan je stellen dat je in Nederland een boete kan krijgen variërend van vrijspraak tot 20 jaar celstraf.

@ 3xh , ik denk dat er meer mensen in je straat lopen dan in het bos:bonk:

En je kan toch om je heen kijken of er niemand is? in het bos is het lekker overzichtelijk, je hebt veel openvelden enzo waar je dit spul juist lekker kan afsteken. Denk trouwens ook niet dat de politie in het bos komt:D

nee ik snap het ik zeg tog op een ope veld:wink:
tuurlijk had ik er niet aan gedacht dat in een bos vaak ook openvelden te vinden zijn!

Kan je je vraag nóg opener stellen hey :bonk:
Je moet specificeren wat voor overtreding het is. In het algemeen kan je stellen dat je in Nederland een boete kan krijgen variërend van vrijspraak tot 20 jaar celstraf.

sorry misschien een beetje onduidelijk gevraagd maar ik bedoelde met gewoon simpel vuurwerk uit belgie :D

Ligt er ook aan hoe oud je bent.. ben je minderjarig dan zal het een halt verwijzing worden of als je geluk heb een waarschuwing.

Ligt aan:
- Je leeftijd
- Categorie (je kan ook 1.3G vuurwerk in Bels krijgen)
- Aantal stuks op zak
- Handelen ja/nee
- Invoeren of afsteken?
- Humeur van agent
- Humeur van OvJ indien van toepassing

Het simpele antwoord: tussen de 10 uur Halt en €400,- schikking.

Back
Bovenaan