Illegaal vuurwerk

lbanoa

VWC lid
https://www.politie.nl/nieuws/2019/december/12/04-illegaal-vuurwerk.html

Heerhugowaard - Op woensdagavond hield de politie twee Heerhugowaarders van 18 en 20 jaar aan op verdenking van vernieling en het voorhanden hebben van illegaal vuurwerk.

Omstreeks 22.30 uur kreeg de politie melding dat er op de Roosje Vostuin prullenbakken vernield zouden zijn met behulp van zwaar vuurwerk. De daders zouden zijn ingestapt in een auto en met gedoofde lichten zijn weggereden. Een getuige had echter een (deel van) het kenteken genoteerd en aan de politie doorgegeven. Korte tijd later werden de verdachten aangehouden.

In de auto vond de politie zevenentwintig Cobra 6. Het gaat hier om zwaar illegaal vuurwerk. Het vuurwerk is in beslag genomen.

https://www.politie.nl/nieuws/2019/december/12/04-illegaal-vuurwerk.html

Heerhugowaard - Op woensdagavond hield de politie twee Heerhugowaarders van 18 en 20 jaar aan op verdenking van vernieling en het voorhanden hebben van illegaal vuurwerk.

Omstreeks 22.30 uur kreeg de politie melding dat er op de Roosje Vostuin prullenbakken vernield zouden zijn met behulp van zwaar vuurwerk. De daders zouden zijn ingestapt in een auto en met gedoofde lichten zijn weggereden. Een getuige had echter een (deel van) het kenteken genoteerd en aan de politie doorgegeven. Korte tijd later werden de verdachten aangehouden.

In de auto vond de politie zevenentwintig Cobra 6. Het gaat hier om zwaar illegaal vuurwerk. Het vuurwerk is in beslag genomen.

Niet om een discussie uit te lokken, maar ik vind dat burger en politie hierbij goed hebben samengewerkt. De burger in kwestie is oplettend geweest en actie ondernomen om overlast aan te pakken, de politie is daarna serieus met de melding om gegaan. De burger had ook niks kunnen doen en vanachter zijn toetsenbordje om een verbod kunnen roepen.

Ik zal iemand die met een paar BE knallers loopt niet zo snel aangeven, tenzij hun gedrag dat uitlokt. Iemand die dingen sloopt, overlast veroorzaakt en/of mensen of dieren belaagt, zijn bij mij wel de klos.

Goed gehandeld van die burger.
Snitchen is nooit goed.
Alleen zodra men een misdrijf begaat in mijn ogen, en dat is oa het vernielen van openbaar goed dan vind ik het geoorloofd.

Mee eens, onderscheid tussen misdrijf en overtreding blijft belangrijk!

Precies, al steekt een knaap een nitraat af in de straat, oke slechte actie, niet de plek om dat af te steken, ook niet de tijd. Maar er is niks aan de hand. Daarom zou het onredelijk zijn om in dit geval al de politie er bij te halen, maar als iemand iets opblaast is het heel anders natuurlijk.

Nou ik denk dat ik ze zelf een disco oog zou bezorgen, hersenloze kleuters en dan met je lichten uit weg rijden......de stumpers.

Back
Bovenaan