illegaal vuurwerk knalt als een bom

Dat het opgeslagen wordt in brabant (Ulicoten) dat klopt. Dat het vernietigd wordt dat klopt niet. In die bunkers bij Ulicoten ligt echt duizenden, maar dan ook duizenden kilos vuurwerk wat de afgelopen jaren in beslag is genomen. En wat niet vernietigd is. Reden: vuurwerk laten vernietigen is een peper dure aangelegenheid als je dat helemaal officieel moet gaan lopen doen.

Klopt Jack. Er wordt groot gekopt in de krant met vette letters: Tonnen illegaal vuurwerk in beslag genomen en naar de domeinen in Ulicoten over gebracht waar het wacht op vernietiging.
Paar weken later kan het weer opgehaald worden omdat het wel legaal is.Maar dat lees je dan nergens terug.
Zou wel een leuke kop zijn voor in de krant trouwens.

...

Wat kopers, verkopers en afstekers van illegaal vuurwerk zich niet realiseren, is dat ze met een uiterst riskante handel bezig zijn. ,,We hebben weleens een auto aangehouden met echte vuurwerkbommen in de achterbak. Als die af waren gegaan, was er weinig van die wagen overgebleven. Kruize laat een prullenbak zien die op het politiebureau van Heemskerk ligt. Het ding is volledig aan flarden gereten. Waarschijnlijk is hier een Cobra ingegooid, een populaire vuurwerkbom van de zwaarste categorie. ,,Zo zwaar dat we ze niet eens op het politiebureau mogen bewaren. Dan zijn we zelf in overtreding , meldt Kruize. ,, Als één zo n Cobra afgaat in de kamer waar we nu in zitten, springen alle ruiten eruit. En ze worden per drie verkocht. Vernietigd...

Ja, en als een vrachtwagen vol 1.3 of zelfs 1.1 afgaat is er natuurlijk niets aan de hand he, want die hebben de juiste papieren en een brandblusser, dan is alle gevaar natuurlijk geweken :bonk:

Ja ik las toestraks ...

{ heel verhaal }

...voor jullie verder niet van belang :wink:

Bedankt voor je stoere praat, voel je je goed nu je even interessant hebt kunnen doen op het internet? :bye:

Beetje jammer dat posts hier gewist worden

Bedankt voor je stoere praat, voel je je goed nu je even interessant hebt kunnen doen op het internet? :bye:

Hij geeft toch alleen aan dat het belachelijk is dat men zulke straffen zou mogen kunnen geven voor het afsteken van een harde knaller?

Hij gebruikt gewoon voorbeelden om zijn ongeloof te beargumenteren daar is niks mis mee, en verder... ik geloof er weinig van 12 tot 15 jaar kom op zeg, dit is gewoon om de mensen af te schrikken (wat ik dan weer geen slecht idee vind aangezien cobra's explod's salutes noem het maar op, in mijn ogen TE ver gaan)

Ik hoop dat Alberto Stegeman een x undercover naar die opslag gaat en dat uitzend op tv. Dan kunnen we de fouten van de overheid eens echt zien.

Mooi verhaal weer verder, ik kan hier wel om lachen hoor. Het is gewoon zo mooi dat het niet meer geloofwaardig is.

Ik snap niet waarom jullie je zo druk maken om die 12 jaar celstraf, denk om je hart:p Het is alleen om de mensen bang te maken.
Denk je nou echt dat je 12 jaar gaat vastzitten voor vuurwerk? Nee:)

Handel in vuurwerk is niet nodig.
Handige Harry maakt gewoon zelf zijn boem!

index_gr.jpg

:D

Dat waren voorbeelden en geen stoere praat. Volgende keer even opletten voor je dat je andere gaat lopen bekritiseren :wink:

Staat er ook bij he
Ik geef nu even een voorbeeld van tv toestraks.

Beter lezen voortaan!!

Back
Bovenaan