'Illegaal vuurwerk internationaal aanpakken'

moontan

VWC lid
'Illegaal vuurwerk internationaal aanpakken'

RIJSSEN-HOLTEN - De gemeente Rijssen-Holten blijft hameren op een internationale aanpak van illegaal vuurwerk.

Volgens B en W is illegaal vuurwerk de voornaamste bron van vernielingen tijdens de jaarwisseling. De Nederlandse eisen moeten voor heel Europa gelden. Burgemeester Koelewijn schrijft een brief naar minister Guusje ter Horst van binnenlandse zaken waarin hij haar vraagt maatregelen te nemen. De brief is een reactie op een rapport van de commissie-Thom de Graaf, de burgemeester van Nijmegen. Een van de conclusies is dat illegaal vuurwerk uit Duitsland en België een groot probleem is. De commissie wil dit oplossen door extra politiemensen in te schakelen voor de opsporing. Volgens Rijssen-Holten is deze maatregel alleen niet genoeg. Volgens Koelewijn richt legaal vuurwerk weinig schade aan. Tijdens de jaarwisseling is er verscherpt toezicht in Rijssen-Holten. Vorig jaar werd voor 27.538 euro schade aangericht, 10.000 euro minder dan het jaar daarvoor.

http://www.destentor.nl/regio/deventer/holten/4234021/Illegaal-vuurwerk-internationaal-aanpakken.ece

De opmerkingen van deze man zitten iig in de goede richting.

1) Er moet voor heel Europa gelijkwaardig vuurwerk komen.
Alleen om dit dan volgens de Nederlandse eisen te doen lijkt me te hoog gegrepen.
Heel Europa rond de tafel (waren ze geloof ik al mee bezig?) en dan gezamelijk tot een oplossing komen.

2) Legaal vuurwerk richt weinig schade aan.
Correct.

Goed om iig te zien dat iemand een andere oplossing zoekt ipv verbieden.

Edit: En al die chaos die er heeft geheerst tijdens de jaarwisseling heeft puur te maken met de huidige normen en waarden.
Toen ik 18 was had je al dat gedoe niet van ouderen die worden overvallen en/of in elkaar geslagen, hulpverleners aangevallen etc.
Dat moet allemaal veel harder aangepakt worden, het is nu allemaal veel te soft.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan