Dinkydau
VWC lid
Nee hoor, is niet egoïstisch. Ik gun iedereen zijn plezier. Bedankt voor de steun in ieder geval. Ik hoop ook voor iedereen anders dat zoiets niet hoeft te gebeuren.?
?
?
Met alle respect, misschien dat je het niet zo bedoeld, maar je komt echt over als een gigantische egoïst die niet in de gaten heeft wat schuldgevoel en spijt met jou kunnen doen en wat voor desastreuze gevolgen sommige kleine dingen al kunnen hebben in het leven.
Het is een manier van in het leven staan, maar ik vraag me af of deze manier van leven voor jezelf het beste is.
Ik hoop het van harte, maar ik hoop ook van harte dat je nooit een de schuldgevoelens en spijt toekomt in je leven.
greetzz
Het is net zoiets als met mensen die in een wilde rivier gaan kajakken, of met een motor over een rij auto's heel salto's maken. Voor het geval je zou tegenwerpen dat je alleen jezelf daarbij zou kunnen verwonden: bijna iedereen wordt door wel een aantal mensen liefgehad. Dood gaan is dan ook voor anderen een klap. Ik heb weleens daarover gefilosofeerd en ben tot de conclusie gekomen dat er maar 1 reden is om geen zelfmoord te plegen: zolang je leeft ben je een mens, en wil je het je medemens niet aandoen om te verdwijnen en hen in de steek te laten.
Maar terug naar dat vuurwerk, ondertussen kan een brandweerman die doodgaat door vuurwerk in een huis, misschien wel een verschrikkelijke ******** geweest zijn voor iemand anders. Wie weet misbruikte hij wel regelmatig een kind seksueel, om maar effe iets te noemen. Ja, de kans is klein, maar het kan allemaal. Als je het echt goed wil doen moet je dan ook met die kans rekening houden, en zou je je vuurwerk juist zo onveilig mogelijk voor brandweer moeten opbergen. Dat vind ik dan weer niet redelijk, omdat je niet van tevoren weet wie de brandweer is, maar net zo min weet je van tevoren of er een brand komt, dus op die manier kun je concluderen dat het in beide gevallen afhankelijk van de kans verdedigbaar is om zwaar vuurwerk in huis te hebben.
Toch vindt blijkbaar iedereen die:Ik moest echt even 3x lezen.. staat heter nou echt.. ja het staat er echt! Verbijsterend dit! Ik heb zelf een familie vol (beroeps en vrijwillige) brandweerlieden. Die zouden graag met jou eens van gedachte willen wisselen over dit onderwerp. Ik hoop voor jou dat je huis niet per ongeluk in brand wordt gezet door wat voor reden dan ook op oudejaars dag\avond.. Hopelijk zijn ze er dan voor jou op tijd bij!.. Maar ja wat maak jij je zorgen.. je oud en nieuw feestje moet voorrang hebben.. Dat er vuurwerk richting deze uiterst dienstbare hulp verleners gaat.. ach wat maakt het uit!.. Veiligheid is er alleen voor mezelf, voor omstanders, hulpverleners en de rest van de buurt.. Allemaal niet zo belangrijk.. Stuitend, walgelijk dit!
- vuurwerk in huis bewaart
- zich realiseert dat er brand kan ontstaan
- toch vuurwerk in huis blijft bewaren
Tot op zekere hoogte vind ik dat acceptabel ja, anders zouden er ook geen vliegtuigen meer mogen vliegen, want ze zouden kunnen neerstorten op een huis. Als de kans op een ongeluk heel groot was, bijvoorbeeld 2/3, dan zou ik er niet zo over denken. Dan is het niet meer redelijk.Dus jij bent zo een type dat (kennelijk) doelbewust de veiligheid, en misschien wel de levens van omstanders in gevaar wil brengen ten gunste van je eigen genot en kick? Zit er een hele kabelboom aan draadjes bij je los ofzo???
Een mensenleven heeft voor mij hele grote waarde. Daarom vind ik mijn eigen mensenleven belangrijk genoeg, om voor mijn eigen genot, anderen potentieel in gevaar te brengen. Dat is een afweging en nogmaals, als de kans op een ongeluk niet zo verschrikkelijk klein was, zou ik er niet zo over denken. Ik heb trouwens sinds... ik ben even kwijt sinds wanneer precies, geen zwaar vuurwerk meer. Ik neem er genoegen mee om met oud en nieuw iets meer op de achtergrond te blijven overdag. Toch zal ik het bezit en afsteken van zwaar vuurwerk (op een fatsoenlijke manier), in gedachten blijven steunen.typisch gevalletje van eerst ellende veroorzaken dan pas nadenken?.. Wat er ook gebeurd.. is het potentieel verwoesten van een mensenleven niet erg genoeg dan?? Mensen zoals jij dat zijn nou exact die gevallen die mede (door hun gedrag, en idiote acties) er voor zorgen dat vuurwerk nogal eens in slecht daglicht komt te staan.
En bewaar je daar je grote dingen in. Gewoon slim denken , vochtvretertje erbij en klaar. Maar die 2" en nitraten enzv vind ik geen probleem.