Illegaal vuurwerk in beslag genomen

ylke

VWC lid
RUURLO - De politie heeft vrijdag in Ruurlo 70 kilo merendeels illegaal vuurwerk in beslag genomen. De partij vuurwerk werd gevonden in een woning. De bewoonster en haar zoon zijn meegenomen voor verhoor.

Volgens de politie lag het erg zware en gevaarlijke vuurwerk opgeslagen middenin een woonwijk.

De vondst werd gedaan na een tip. Moeder en zoon hebben een verklaring afgelegd en zijn weer naar huis gestuurd. Het vuurwerk is in beslag genomen en wordt vernietigd.

Bron

Bijlagen

• b0755f73-7704-4f17-87bd-3fdf7bdf64dc_22-09-12_Partij%20vuurwerkGr%20(2).jpg
    b0755f73-7704-4f17-87bd-3fdf7bdf64dc_22-09-12_Partij%20vuurwerkGr%20(2).jpg
    272,1 KB · Weergaven: 0
Ze zijn er weer vroeg bij dit jaar. Het is ook niet verantwoordelijk om dit binnen een woonwijk op te slaan!

Erg ***lig dat dit weer door een anonieme tip is gebeurd.
Blijf het ***lig vinden als iemand gepakt word ook al doe ik zelf geen illegaal meer.
Er zit leuk spul tussen en zo te zien aan de diversiteit ook een liefhebber.

Ook al zullen er wel weer een groep zielige moraalridders het hier "goed" vinden dat dit niet meer in een woonwijk ligt, sterkte aan de jongen van wie dit voorraadje geweest is.

Ach, met een wapenvergunning mag je in Nederland 2000 patronen vervoeren en wel 10000 patronen bij je vuurwapen in huis hebben. Dan vallen die paar shells en flashknallers opeens best wel mee. Best wel krom als je er zo naar kijkt.

Ach, met een wapenvergunning mag je in Nederland 2000 patronen vervoeren en wel 10000 patronen bij je vuurwapen in huis hebben. Dan vallen die paar shells en flashknallers opeens best wel mee. Best wel krom als je er zo naar kijkt.

Als ik het goed heb, dan vallen wapenpatronen onder de gevarenklasse 1.4s en het vuurwerk hierboven onde klasse 1.3 en 1.1. Daar zit toch wel een behoorlijk verschil tussen. Vooral vuurwerk van klasse 1.1 hoort niet in een woonwijk thuis.

Daarnaast is dit dusdanig zwaar vuurwerk dat je er serieuze verwondingen aan kunt overhouden (zoals gister met die 11 jarige jongen die drie vingers moet missen). Je weet ook dat je met dit spul illegaal bezig bent en dat de consequenties serieus zijn.

Van een doos kogels zal je huis niet ontploffen nee. Maar er word altijd zo overdreven over wat vuurwerk. Als jij een goede brand in je huis hebt, heb je dan liever dat er een paar shells die af gaan binnen of dat er een paar duizend kogels lekker in de hitte liggen? Het grootste probleem van illegaal vuurwerk is nog altijd de opslag. Kartonnen hulzen klappen misschien sneller maar metalen richten toch echt meer schade aan.

Erg ***lig dat dit weer door een anonieme tip is gebeurd.
Blijf het ***lig vinden als iemand gepakt word ook al doe ik zelf geen illegaal meer.
Er zit leuk spul tussen en zo te zien aan de diversiteit ook een liefhebber.

Ook al zullen er wel weer een groep zielige moraalridders het hier "goed" vinden dat dit niet meer in een woonwijk ligt, sterkte aan de jongen van wie dit voorraadje geweest is.

De eerste moraalridders op vwc hebben al weer gereageerd.
Ben het helemaal met je eens kerel

Laatst bewerkt:
Scheinheilig boontje! Fuck de nsbers!

Stoer jonguh!

Je pa zou maar brandweerman zijn en proberen iemand uit een kamer te redden waar dit spul ligt opgeslagen. De gevolgen kun je zelf wel bedenken denk ik. Of ben jij zo kortzichtig?

Hier wordt over patronen gepraat, dit moet in een kluis liggen. Wordt jaarlijks gecontroleerd enz enz.

Stoer jonguh!

Je pa zou maar brandweerman zijn en proberen iemand uit een kamer te redden waar dit spul ligt opgeslagen. De gevolgen kun je zelf wel bedenken denk ik. Of ben jij zo kortzichtig?

Hier wordt over patronen gepraat, dit moet in een kluis liggen. Wordt jaarlijks gecontroleerd enz enz.

Hij bedoelt dat jij ws ook wel het 1 en ander heb liggen. En het is altijd maar 'als', er is een grotere kans dat je huis ontploft door een gaslek of dat er een tweede wereldoorlog bom in je straat of tuin wordt gevonden dan dat je huis ontploft door vuurwerk of door het vuurwerk van je buurman.

Als ik het goed heb, dan vallen wapenpatronen onder de gevarenklasse 1.4s en het vuurwerk hierboven onde klasse 1.3 en 1.1. Daar zit toch wel een behoorlijk verschil tussen. Vooral vuurwerk van klasse 1.1 hoort niet in een woonwijk thuis.

Daarnaast is dit dusdanig zwaar vuurwerk dat je er serieuze verwondingen aan kunt overhouden (zoals gister met die 11 jarige jongen die drie vingers moet missen). Je weet ook dat je met dit spul illegaal bezig bent en dat de consequenties serieus zijn.

Ik heb geen verstand van wapen wetgeving.
Maar ik ken mensen die hun patronen/kogels zelf thuis legaal vullen.
Ja dat vullen doen ze met pulver of tewel buskruit!
Deze mensen mogen gewoon buskruit opslaan tot een xx aantal killo..
Leuke is.. Puur buskruit/pulv valt in NL onder gevare klasse 1.1 .
Dus wat nou gevaarlijker?

Ik heb het even aan zitten kijken en ik grijp hier even in omdat ik van mening ben dat iedereen zijn mening kan gaan plaatsen zonder dat hij daar kei hard op wordt afgerekend, dus van af nu weer normale reacties !!!!

@ nitraat 12

Dus 3 jaar geleden bracht je wel vaders die brandweerman zijn in gevaar :bonk:

OP FPM las ik een opmerking over bestellen via internet. Dus wie zegt dat de tiplijn gebruikt is?

Danny in het mediabericht staat anonieme tip dus vandaar

In het artikel staat dat de vondst werd gedaan na een tip. edit: dennis was me al voor.

Waarom ik zo tegen dit vuurwerk ben door particulieren?
Het gaat mij er niet eens zo zeer om dat het gevaarlijk is door degene die het afsteekt. Ik ga ervan uit dat iemand die moeite doet om hier aan te komen ook moeite doet in hoe hij met dit vuurwerk om moet gaan om het toch enigzins veilig af te steken en niet na het nuttigen van enige alcholische dranken het midden in de straat gaat staan afsteken.

Maar stel dat er nu in een huis waar (zwaar) illegaal vuurwerk ligt opgeslagen, en dat zullen over heel Nederland toch wel wat huizen zijn, brand uitbreekt. Dan hoeft het vuurwerk niet eens de reden van de brand te zijn, maar het gaat wel door de brand af. Dan hoef ik niet uit te leggen waar de media en de antivuurwerk aanhangers zich op gaan richten. Dan moet ik er al helemaal niet aandenken dat er ook nog eens gewonden vallen onder brandweerlieden of andere omstanders. Dan kan je natuurlijk zeggen dat het hier om illegaal vuurwerk gaat, maar ik vermoed dat dat voor de publieke opinie niet zo zeer een rol speelt, er gebeurt een (groot) ongeluk met vuurwerk dus het vuurwerk moet verboden worden.

Daarnaast vind ik dat we eens tevreden moeten zijn met wat we wel mogen afsteken. Ik kan mezelf prima vermaken met consumentenvuurwerk. En als je dan toch echt shells wilt afsteken, dan kan je proberen of je eens mag helpen met een profshow. Ook worden de regels in Nederland langzaamaan steeds iets ruimer, laten we ons nou niet in de vingers snijden door domme dingen te gaan doen.

Ik vind dit artikel trouwens wel netjes geschreven. Er wordt naar mijn mening niet overdreven (lees niks over mortierbommen, super mega vlinders of dergelijke omschrijvingen). Hier zouden een hoop kranten, nieuwslezers etc. een voorbeeld aan kunnen nemen.

Dan vind ik je gewoon scheinheilig wel uitspraken doen als midden in een woonwijk levensgevaarlijk bla bla. Maar vervolgens wel zeggen ben al 3 jaar gestopt. :bonk:

Back
Bovenaan