Illegaal vuurwerk gevonden bij man die overvallers neerstak.

Bij Jermain, de 19-jarige man uit Purmerend die twee overvallers in de rug zou hebben gestoken, heeft de politie een grote hoeveelheid contant geld aangetroffen. Ook is de man in bezit van twee dure auto's, hoewel hij geen officiële inkomsten uit arbeid heeft. Verder is in zijn woning illegaal vuurwerk aangetroffen.

Dat heeft het Openbaar Ministerie vanavond bekendgemaakt. De verdachte is behalve poging tot doodslag ook witwassen ten laste gelegd. Hij blijft nog zeker 14 dagen vastzitten.

'Geen noodweer'
Sinds begin dit jaar zijn de regels om je als burger te mogen verdedigen in een noodweersituatie versoepeld. Het OM vindt dat er in het geval van deze steekpartij geen sprake was van noodweer.

De twee 18-jarige overvallers waren op de vlucht geslagen en werden meerdere malen in de rug gestoken. Drie van de overvallers zijn inmiddels voorgeleid en zitten voor 14 dagen vast. De vierde man is voortvluchtig.

Gewelddadige overval
De moeder van Jermain vertelde vandaag in het AD over de gewelddadige overval die afgelopen vrijdag plaatsvond in het huis van het gezin aan de Edelmanstraat. 'Het was afgrijselijk,' zei ze. Haar drie kinderen (15, 17 en 19 jaar) kregen ieder een mes of pistool op het hoofd gedrukt toen de vier overvallers binnen wisten te komen.

Jermaine werd bovendien geblinddoekt en op het gezicht geslagen, terwijl haar 17-jarige dochter Felicia werd gewekt met een mes op de keel. Op Gerda's 15-jarige zoon Revelino werd zelfs een schijnexecutie uitgevoerd.

bron

dus de overvallers hebben pistolen en messen en dreigen daar mee, en dan worden ze als ze op de vlucht slaan neergestoken. Vind je het gek, je weet dat als je zulke dingen gaat doen dat je eventueel het risico loopt dat iemand het niet pikt en je terugpakt. Van mij had die hem kapot mogen steken. De eerste die het lef heeft om bij mij binnen te komen als ik thuis ben is ook nog niet jarig. Ik zal mijn best doen om zo veel mogelijk schade aan te richten. ga gewoon werken voor je geld, pannekoek.

Het is triest dat de crimineel meer verdedigt word dan het slachtoffer.

In dit geval denk ik eerder dat het een wraakactie was. Ik weet zelf wel wat over dit wereldje. Niet over deze zaak, dat niet, maar als er overvallers in je huis komen die de overhand hebben vluchten die niet zomaar. En als het écht overvallers waren was dat contant geld en die dure auto's nooit gevonden. Mensen die weten waar iets te halen valt weten ook waar het ligt! Ik denk dat Jermaine iets zal hebben gedaan wat deze mensen niet heel leuk hebben gevonden. Je bent natuurlijk wel een idioot als je dan met wat wapens kinderen gaat bedreigen, begrijp me niet verkeerd. In dit geval zullen het allebei de groepen niet heel lief zijn geweest. Beide partijen zijn dom bezig geweest en de ene nog een stuk meer dan de ander. Wie ik precies gelijk moet geven? Geen idee, met zulke krantenartikels weet je nooit wat er nou precies is gebeurd. En ik geef ook liever geen van beide gelijk. Maargoed als mij broertje onder schot zou worden gehouden en mijn zusje wakker zou worden gemaakt met een mes zou ik het wel weten denk ik. In zo'n situatie reageer je echter onvoorspelbaar, niemand hier kan zeggen wat hij dan zal doen. Geloof mij maar.

Dit plaatste de telegraaf, volgens de advocaat ging het dus niet om wit wassen en dure auto's...

PURMEREND*-* Bij de 19-jarige man uit Purmerend die twee overvallers in de rug zou hebben gestoken, heeft de politie een grote hoeveelheid contant geld aangetroffen. Ook is de man in bezit van twee dure auto's, hoewel hij geen officiële inkomsten uit arbeid heeft. Verder is in zijn woning illegaal vuurwerk aangetroffen.

Dat heeft het Openbaar Ministerie dinsdagavond bekendgemaakt. De verdachte is behalve poging tot doodslag ook witwassen ten laste gelegd. Hij blijft nog zeker 14 dagen vastzitten.
Volgens de advocaat van de verdachte, Peter Plasman, geeft het OM een onjuiste voorstelling van zaken. „Het zogenaamd grote geldbedrag bedroeg 1600 euro. Van die auto's was er eentje duur, het andere exemplaar is een Volkswagen die ooit voor 8000 euro is gekocht.”
Sinds begin dit jaar zijn de regels om je als burger te mogen verdedigen in een noodweersituatie versoepeld. Het OM vindt dat er in het geval van de steekpartij, die vrijdagavond plaatshad, geen sprake was van noodweer. De twee 18-jarige overvallers waren op de vlucht geslagen en werden meerdere malen in de rug gestoken. De twee overvallers hadden samen met twee anderen de woning van de 19-jarige overvallen.
Advocaat Plasman zegt dat zijn cliënt heeft gestoken toen de overvallers zeiden dat ze zijn moeder zouden doodschieten. „Dat wordt door andere getuigen in de woning bevestigd”, aldus de raadsman. Ook bestrijdt de verdachte dat de overvallers op de vlucht waren geslagen op het moment dat hij hen stak. „In zijn beleving was er op dat moment geen sprake van vluchten”, zegt Plasman, die daarbij aantekent dat zijn cliënt „finaal in elkaar geslagen en bedreigd is”.
Drie van de overvallers zijn voorgeleid en zitten voor 14 dagen vast. De vierde man is voortvluchtig.

Er is vaak ook een reden waarom er ingebroken is, volgens mij wisten de inbrekers dat deze gozer wel wat in huis had.

Back
Bovenaan