Illegaal knalvuurwerk duikt op in Zeeland

ylke

VWC lid

GOES - De Super Cobra 6, zeer zwaar illegaal vuurwerk met de kracht van een handgranaat, duikt ook in Zeeland op.

De politie maakte gisteren bekend dat twee minderjarigen uit de gemeente Goes zijn aangehouden die in het bezit bleken van onder meer Super Cobra's 6. Dat is gebeurd na onderzoek naar aanleiding van meerdere klachten over zwaar vuurwerk in Goes. Eén van de jongens bleek in het bezit van vier Super Cobra's 6, de andere jongen wordt verdacht van de handel in vuurwerk. Bij hem werden 23 Super Cobra's 6, 15 lawinepijlen en 3 shells aangetroffen, allemaal verboden in Nederland.
In Kruiningen deden zich op 22 en 29 oktober zware explosies voor die volgens de politie vermoedelijk door illegaal vuurwerk zijn veroorzaakt. Ook Zierikzee is al een aantal keer opgeschrikt. Volgens een woordvoerster van de politie komen meldingen over zware knallen uit de hele provincie.
Het Openbaar Ministerie heeft al aangekondigd dat mensen die vuurwerkbommen maken of stunten met zwaar professioneel illegaal vuurwerk, veel zwaarder bestraft zullen worden. Het wordt niet langer meer gezien als overtreding, maar als misdrijf.
Meldingen over handel en de opslag van (verboden) vuurwerk kunnen gemaild worden naar [email protected] of via anoniem: 0800-7000.

Bron

stond ook in de pzc van vanochtend ,maar dan een iets ander bericht ,dat van de email en nsb-lijn stond er niet in, wil het in priniciepe wel ff fotograferen en uploaden bij intresse

Zo! Die super cobra 6 zijn echt zwaar professioneel.:p Sjonge jonge dat gezever elke keer over wat vuurwerk. Straks zijn de straffen voor verboden vuurwerk nog hoger dan voor relschoppen bv. Dan weet ik wel wat ik ga doen met Oud en Nieuw..

Zo! Die super cobra 6 zijn echt zwaar professioneel.:p Sjonge jonge dat gezever elke keer over wat vuurwerk. Straks zijn de straffen voor verboden vuurwerk nog hoger dan voor relschoppen bv. Dan weet ik wel wat ik ga doen met Oud en Nieuw..

gezever??kijk als er een tegen anti vuurwerk mafia is ben ik het wel ik heb in mijn jeugd maanden na oud en nieuw nog met vuurwerk lopen klooien.maar wat the f..k doen minderjarigen met cobra,s en lawine pijlen waar zijn de ouders dit is gevaarlijk ook voor de gewone vuurwerkliefhebber.wat denk je als er binnenkort een 15 jarige een ziekenhuis word binnengebracht zonder handjes?nou dan zijn alle liefhebbers binnenkort de pineut.dit is koren op de molen voor de vuurwerkhaters.in mijn tijd liepen pubers met astronauten en thunders te gooien en de oudere met zwaarder vuurwerk.je maakt mij niet wijs dat de ouders dit niet wisten ,die mogen van mij ook naar halt:angry::angry::angry::angry:

gezever??kijk als er een tegen anti vuurwerk mafia is ben ik het wel ik heb in mijn jeugd maanden na oud en nieuw nog met vuurwerk lopen klooien.maar wat the f..k doen minderjarigen met cobra,s en lawine pijlen waar zijn de ouders dit is gevaarlijk ook voor de gewone vuurwerkliefhebber.wat denk je als er binnenkort een 15 jarige een ziekenhuis word binnengebracht zonder handjes?nou dan zijn alle liefhebbers binnenkort de pineut.dit is koren op de molen voor de vuurwerkhaters.in mijn tijd liepen pubers met astronauten en thunders te gooien en de oudere met zwaarder vuurwerk.je maakt mij niet wijs dat de ouders dit niet wisten ,die mogen van mij ook naar halt:angry::angry::angry::angry:

Mwa toen ik 15 jaar was liep ik ook al rond met (jawel jup:p)"super" blitz knal raketen. Mijn handen zitten er ook nog aan. Het is natuurlijk wel vervelend dat het aanbod tegenwoordig zo groot is dat iedere imbeciel die dingen kan kopen. Vandaar dat de heksenjacht dit jaar echt geopend is. Iets waarvan wij ook last zullen gaan ondervinden als we bv. doorlontprojectjes of superhandgranaatbommen en mitrailleurkogelbanden uit België afsteken.
De handelaren zorgen er voor dat wij uiteindelijk misschien wel zonder hobby zitten.

Hard aanpakken deze gasten. Het is toch te gek voor woorden dat minderjarigen met cobra's en shells rondlopen....

Dit zijn precies de situaties waar het goed mis kan gaan. Stoer doen, zwaar vuurwerk, drankje (te veel) erbij, één verkeerde inschatting en weer een zwaar gewonde of misschien wel dode erbij.

Persoonlijk denk ik dat de straf wel mee gaat vallen, als je wordt aangehouden met een pistool op zak krijg je ook een boete van ongeveer 400 euro. Dus een stukje vuurwerk zal hier niet bovenuit komen

Gaan we hier nou echt een discussie voeren of het nou wel of niet supercobra's zijn?

Ik vind het veel minder dat er minderjarigen met dit soort vuurwerk rondloopt en dat we na oud en nieuw weer allemaal zielige verhalen krijgen als deze schatjes gewond raken door verkeerd gebruik hiervan.
Dit is wel het type vuurwerk waardoor het consumentenvuurwerk een slechte naam krijgt en al onze anti-vuurwerk vrienden weer redenen krijgen om over een verbod te gaan zeuren.

Misschien wil je er een foto van posten.
Zou ik leuk vinden. En wat andere mensen ook. :D

Google does the job:

b6vpll.jpg

2uzs64j.jpg

Ik zie daar toch duidelijk "super cobra 6" staan. Maar goed, het zal zo wel weer zo gedraaid worden dat ik weer weggezet wordt als degene die zeurt...

EDIT:

Gaan we hier nou echt een discussie voeren of het nou wel of niet supercobra's zijn?

Daar ben ik ook helemaal niet op uit. Ik vind het gewoon vervelend dat er bij bijna elk bericht over in beslag genomen vuurwerk dat ik lees weer mensen zijn die vallen over het verkeerde gebruik van de namen van het in beslag genomen vuurwerk.

Het is de media, live with it.

Ik kan niet begrijpen dat sommige personen de verkeerde namen belangrijker vinden dan het feit dat er de laatste tijd schijnbaar zoveel zwaar illegaal vuurwerk in omloop is. En ook nog eens bij minderjarige kinderen.

nou met een cobra 6 hoef jij niet bang te zijn dat je alleen je handjes kwijt bent.
je heb gelijk de jackpot.

deze zooi hoor je als verkoper niet te verkopen aan kleuters.
18+ tot daar aan toe maar dit gaar te ver.

jammer dat ik ze niet ken ga in goes naar school kan je nog eens lachen met zulke figuren.
hoe dom ben je om nu al vuurwerk af te steken

Back
Bovenaan