Ik wed dat ik het kan

moontan

VWC lid
Intro
Velen van jullie zullen zich nog kunnen herrinneren dat ik in december 2008 meegedaan heb met het programma: "Ik wed dat ik het kan" van RTL met als presentator Carlo Boshardt.
Mijn opdracht was toen om uit 100 artikelen 6 artikelen goed te raden
Een vrij simpele weddenschap die mij naast 1000 euro een hele leuke dag in de RTL studio,s hebben opgeleverd.

Nieuwe opdracht
Inmiddels staat er weer een nieuw seizoen voor de deur.
Ik ben dit topic gestart om te vragen of er iemand onder jullie zin heeft om een nieuwe weddenschap aan te gaan.
Dan kan ik iemand van jullie opgeven.

Geblinddoekt geluiden van producten raden.
Geblinddoekt stukken vuurwerk voelen en raden.

Labels raden waarvan de namen verwijderd zijn.

Geblinddoekt op de tast de cupmaat van een reeks lieftallige dames raden. Zelfs als je dan verliest heb je gewonnen :D

Nee, sorry. Even serieus. Was een prima weddenschap inderdaad vorig jaar en die heb jij compleet terecht gewonnen. Overigens hadden ze het je inderdaad veel moeilijker kunnen maken, maar dat hebben ze niet gedaan. Zijn ze trouwens op zoek naar opnieuw een vuurwerkgerelateerde weddenschap?

Cameo

Nick, ik heb inmiddels al weer contact gelegd met het secretariaat van de organiserende programmadirectie.
Ik heb zelf het initiatief genomen dit keer en hun gevraagd of er dit jaar opnieuw een mogelijkheid is om een weddenschap met vuurwerk aan te gaan.
De eerste reactie van hun kant luidt positief.

Begrijp ik uit jouw reactie dat jij belangstelling hebt?
Leuk man, kom ik jou aanmoedigen. :p

Haha, ik was vorig jaar al benaderd zoals je weet, maar ze waren toen dermate vaag over de weddenschap dat ik er niet verder op in ben gegaan. Uiteindelijk hebben ze er toch iets leuks van gemaakt gelukkig.

Nee, ik heb geen interesse om daar te gaan staan hoor. Maar wel aardig dat je me was komen aanmoedigen :wink:

Nick

Mij lijkt het wel tof.. Ik heb zelf een aardig geheugen maar ik heb zelf helemaal geen idee wat ik dan moet doen?

Misschien 10 artikelen raden? Maar dat vind ik zelf niet helemaal eerlijk tegenover Fred:sad:

Ik denk dat ze wel een ander soort weddenschap willen dit jaar, ruttie-partyboy. Op zich is er van alles te bedenken, alleen is men bij het programma nogal beperkt met de praktische uitvoering.

Een leuke weddenschap zou volgens mij bijvoorbeeld kunnen zijn:

- Benoem 10 uitgevoerde luchteffecten bij hun pyrotechnische naam
(bijvoorbeeld crossette of falling leaves)

Lastigheidje hierbij is dat er een veelvoud aan gemengde effecten zijn. Bijvoorbeeld een crossette in een crossette of een Sunflower w/salute. Aan de andere kant kun je je prima voorbereiden, want ik denk dat 90% van de effectn inmiddels wel via Youtube en dergelijken is terug te vinden.

Cameo

Dank voor je reactie in bovenstaande post Nick.
Natuurlijk is het leuker als de redactie een andere weddenschap krijgt voorgeschoteld.
Nick noemt al een prima voorbeeld.
Er zijn hiet zat experts aanwezig die een dergelijke weddenschap aankunnen.
Een weddenschap kan ook aangegaan worden op basis van feitenkennis over onze hobby. Het hoeft niet altijd visueel te zijn.

Misschien een beetje een dom idee maar bijvoorbeeld een merk uitzoeken en van een aantal producten de prijzen noemen.. Het jammere daaraan is dat het niet bar veel meer met vuurwerk te maken heeft:sad:

Het jammere daarvan is dan weer dat de prijzen kunnen verschillen per dealer.

Maar het zou wel gaaf zijn weer is een freak op tv te zien.
Ik ben al een keer op RTL 4 geweest ( Ja op de achtergrond ) dus ik hoef niet meer.

Inderdaad job, dat is wel jammer, ik zou ook graag nog een freak op tv willen zien.
Ik ben zelf al een keer op onze plaatselijke zender (tv drimmelen) geweest, werd ik geintervieuwd met oud en nieuw :D

Het probleem met vuurwerkliefhebbers (ik vind freak altijd een beetje een negatief woord) op televisie is dat men ze meestal alleen uitnodigd voor een bijrol van een negatief verhaal. Je krijgt nauwelijks tot geen gelegenheid om je eigen verhaal te doen. Denk aan het bezoek dat we vorig jaar met Pieter in Aalsmeer bij "Lange Frans" hebben afgelegd. Mijn god, we werden daar afgeschilderd als een stel vandalen die tussen het drugs dealen allemaal een stereotype garagebox vol illegale vuurwerkmeuk hebben liggen. Kans voor verweer krijg je niet, want het ene zielige verhaal over een gestressed marmotje met oudjaar wordt overtroffen door het andere "mijn hond is altijd zo bang voor die knallen". Pieter (maar ook Ramon) deden verwoedde pogingen om wat zaken te vertellen, maar kregen gewoon de kans niet.

Dus op die manier hoef ik niet op tv, nee. Ik zou, in de rol van liefhebber of deskundige, alleen betrokken willen zijn bij een serieus interview of debat (zoals bij Radio Discus in januari, het debat met Arno en David).

Maar zo'n spelprogramma is natuurlijk wel een mooie plek bij uitstek om te laten zien dat wij ook gewone mensen zijn, alleen met een bijzondere hobbie of passie. Dat straalde Fred uitstekend uit vorige keer. En als "we" weer mogen hoop ik dat er opnieuw een representatieve liefhebber staat. Dat draagt zeker bij aan het verbeteren van ons imago. :)

Nick

Toch moet ik Cameo gelijk geven.
Als je over vuurwerk begint, dan gaat 90% van de mensen rare blikken trekken.
En krijg je vragen en opmerkingen van: Hoeveel geef je er aan uit, dat is toch zonde van je geld, blaas je ook prullenbakken op, dat is toch kinderachtig (Jeuk opmerking!) en nog meer domme vragen of opmerkingen verder.

Mensen snappen niet, dat er ook mensen zijn die op een goede en normale manier van vuurwerk genieten.
Ik ben het hele jaar bezig met vuurwerk bezig.
Ik ga naar shows, metingen, enz, enz.
Ik doe er niemand kwaad mee, ja oke ik steek ook wel harde knaller af.
Ik ben ook geen heilige, maar ik sloopt er geen prullenbak mee.

Maar het is ook Nederlands eigen, om op andere hobby's en gebruiken zeiken.

En ik doe het zelf ook, ik stoor me ook als er weer eens een Alfa achter me plakt, op de A2, als ik met 130 een vrachtwagen in haal.
Ik stoor me ook aan kakkers, mensen met een dikke wagen, mensen die hooligan zijn uit naam van een club, mensen die nordic walking beoefenen, Lange Frans, hip hoppers, alternatieve muziek, enz, enz.

Of te wel ik ben een Nederlander, ik mot wat te zeiken hebben.
En ik verwijt ook iemand anders om zijn/haar doen en laten.

Wat een gezeik weer zeg.:angry::wink:

Laatst bewerkt:
Denk aan het bezoek dat we vorig jaar met Pieter in Aalsmeer bij "Lange Frans" hebben afgelegd. Mijn god, we werden daar afgeschilderd als een stel vandalen die tussen het drugs dealen allemaal een stereotype garagebox vol illegale vuurwerkmeuk hebben liggen. Kans voor verweer krijg je niet, want het ene zielige verhaal over een gestressed marmotje met oudjaar wordt overtroffen door het andere "mijn hond is altijd zo bang voor die knallen". Pieter (maar ook Ramon) deden verwoedde pogingen om wat zaken te vertellen, maar kregen gewoon de kans niet.

Nick

Heb je niet nog iets van beeldmateriaal van ofzo? Ik heheb gezocht via uitzending gemit, maar misschien dat jij het wel kan vinden? :shy:

Back
Bovenaan