’Ik mis het respect voor vuurwerk’

DarkSoul

VWC lid

Marijnvuurwerk.JPG

Evelien Arler. Foto: Studio Kastermans

Gepubliceerd op 29 april 11, 16:55
EEMNES - Ze is de enige vrouwelijke importeur van vuurwerk in Nederland, Evelien Arler van Marijn Vuurwerk uit Eemnes. Jaarlijks laat ze haar eigen vuurwerk maken in China om zich van de rest te onderscheiden. ,,Maar ik heb in mijn hele leven nog geen rotje afgestoken.’’

Vuurwerk en de verkoop er van werd haar met de paplepel ingegoten. Haar ouders verkochten al vuurwerk in hun feestartikelenwinkel De Zevenklapper in Hilversum. Arler kwam op 29 december ter wereld. ,,Mijn moeder is er die dag even tussenuit geknepen om van mij te bevallen. Volgens mij stond ze de volgende dag alweer in de winkel. Het was de drukste periode van het jaar, dan blijf je niet thuis.’’ Lees meer in het weekendmagazine Vrij van zaterdag 30 april

Bron.

Leuk artikel.
Mocht iemand die krant nog hebben en artikel aan mij willen geven, dan hou ik me aanbevolen.
Vergoeding, prijs van de krant + de verzendkosten.

Best knap dat je kan zien en horen dat de helft wat er in Nederland word afgestoken illegaal is! zelfs instanties als het vrom, die hier best diep inzitten weten dat niet eens..waar haalt ze deze onzin vandaan? en wat is snelsteeklont...nog nooit van gehoord.
Verder is het wel een leuk stukje.

Laatst bewerkt:
@poziloc snelsteeklont is lont wat erg snel brandt. En ik weet het niet zeker maar ik denk dat ongeveer een kwart van NL illegaal vw heeft.

@poziloc snelsteeklont is lont wat erg snel brandt. En ik weet het niet zeker maar ik denk dat ongeveer een kwart van NL illegaal vw heeft.

@ sander ik denk dat poziloc de term snelsteeklont bedoeld. Daar heb ik overigens ook nooit van gehoord :wink:
Verder is het heel makkelijk om te roepen dat de helft of een kwart van Nederland illegaal vuurwerk heeft. Maar kom dan met bewijzen gissen kan iedereen.

ik mis het respect voor de andere vuurwerk bedrijven.

Helemaal mee eens Vinnie. Kan me een artikel herinneren waarin haar dochter collega bedrijven openlijk beschuldigd van illegale handel in vuurwerk. In mijn ogen ben je dan erg triest bezig. Nee mijn respect voor marijn vuurwerk word steeds minder :wink:

echt een mooi artikel .
dit is echt zo n bijdrage die het imago van vuurwerk op tilt .
klasse evelien !!!!! :thumbsup::applause:

Best knap dat je kan zien en horen dat de helft wat er in Nederland word afgestoken illegaal is! zelfs instanties als het vrom, die hier best diep inzitten weten dat niet eens..waar haalt ze deze onzin vandaan?

Wel effe goed quoten hoor, als je besluit om ergens tegenin te gaan! Er staat:
"Ik denk wel dat bijna de helft van al het vuurwerk wat in Nederland met oud en nieuw wordt afgestoken geen consumentenvuurwerk is en dus illegaal.

Het is ten eerste niet de helft, maar bijna de helft. Verder, iemand mag altijd iets denken; dat is een mening. Dat jij een andere mening hebt, of graag een onderbouwing van haar mening wilt zien, is verder prima. Maar ga het niet afdoen als 'onzin', want ook dat is ongefundeerd.

Wel effe goed quoten hoor, als je besluit om ergens tegenin te gaan! Er staat:

Het is ten eerste niet de helft, maar bijna de helft. Verder, iemand mag altijd iets denken; dat is een mening. Dat jij een andere mening hebt, of graag een onderbouwing van haar mening wilt zien, is verder prima. Maar ga het niet afdoen als 'onzin', want ook dat is ongefundeerd.

Jij bent écht fan van Marijn he, dat is 1 ding dat wel duidelijk is.

Maar goed,

Lekker bijdehand weer... Ik denk dat je donders goed weet wat Donald bedoelde. Ik denk verder óók dat de bewering dat iemand zo hupetee in de krant knalt dat de helft van het afgestoken vuurwerk in Nederland illegaal is gewoon een opmerking is die je gewoon voor je moet houden. Immers beschuldig je dan indirect de helft meteen van alle Nederlanders die vuurwerk afsteken.. Niet handig.

Het is verder ook erg knap als je dat allemaal kunt horen en zien om 0:05 uur terwijl de hemel in Nederland op dat moment prop vol zit met vuurwerk in de lucht. Het is dan ook een opmerking die in mijn ogen gewoon nergens op slaat. En kan weer in het rijtje toegevoegd worden van de reeds gedane uitspraken. Het is allemaal niet zo geweldig wat hun iedere keer in de pers aan uitspraken doen.

Tsja, misschien ben ik fan van Marijn, maar dat jij er echt een grafhekel aan hebt is inmiddels ook wel duidelijk.

Ik beperk me tot de feiten. Dat poziloc (en jij nu ook) de feitelijke zinnen in het artikel naar je eigen emotie toe zetten, getuigt van een gekleurde bril.
Evelien zegt in het artikel NIET dat het illegale vuurwerk uitsluitend om 0:05 uur de lucht in gaat. Dan maak JIJ er weer van. Er staat geen tijdstip over het moment van afsteken in het artikel.
Verder betrap ik jou er ook op dat je denkt te lezen: "indirect beschuldig je dan de helft meteen van alle Nederlanders die vuurwerk afsteken van illegaal vuurwerk". Maar dat staat er niet. Er staat: (bijna) de helft van het VUURWERK, niet de vuurwerkafstekers. Tien procent van de bevolking kan best 50% totale vuurwerkmassa afsteken, om maar een tegenvoorbeeld te geven die jouw argumentatie per ommegaande onderuit haalt.

Afgezien of je nou van Marijn houdt of niet, beperk ik me graag tot de feiten en zinnen die in het artikel gegeven worden. Ik ben zelf ook zeker niet content met de uitspraak "Ik denk wel dat bijna de helft van al het vuurwerk wat in Nederland met oud en nieuw wordt afgestoken geen consumentenvuurwerk is en dus illegaal", maar ik maak er niets ergers van dan dat het al is - en dat is wel wat jij en poziloc er van maken.

Zullen we nu weer over het artikel gaan praten? :bye:

Het feit is, dat zo'n bedrijf zulke uitspraken niet eens moet willen doen.
Laat het duidelijk wezen, dat ik niks tegen hun vuurwerk heb, want elk jaar heb ik wel een aantal artikelen van hun.
Alleen in de media zijn ze niet echt bepaald slim...zo moeder zo dochter en met name hun dochter.

Alleen in de media zijn ze niet echt bepaald slim...zo moeder zo dochter en met name hun dochter.

Stukkie media training kan voor beide dames geen kwaad.
Want je jaagt wel een aantal mensen in het harnas.

En kan je als bedrijf zijnde in de toekomst duur komen te staan.

Met een uitspraak over illegaal vuurwerk probeert men alleen voor eigen parochie te preken. Belgie, Duitsland etc uit te sluiten. Stukje imago van buurlanden proberen te beschadigen om eigen positie te verbeteren.

Kan echter flink averechts uitpakken, zo'n uitspraak.

Back
Bovenaan