Ik heb een enorme drang om vuurwerk af te steken als er sneeuw ligt!

Geniet het meest van fonteinen en tollen etc :) Elke dag fiets ik met een tas Cat 1 lekker ergens heen om te stoken. Zaterdag Funke Cat 1 halen.. echt heerlijk man!
 
Nee geen last van ik hou me aan de regels om draagvlak onder de mensen te houden hier in de buurt. Mensen die nu nog afsteken vind ik echt tokkies die vuurwerk geen warm hard toe dragen

Nou nou... cat 1 is het hele jaar door legaal. Een pleziertje hebben in de sneeuw moet kunnen. Dan ben je niet gelijk een vuurwerktokkie lijkt mij. Koop jij ook ieder jaar braaf maximaal 25 kg vuurwerk?
 
Afgelopen week ook even een rustig plekje opgezocht om even een paar minuten wat cat. 1 af te steken. Normaal gesproken steek ik echt alleen vuurwerk af op 31 december en doe ik dat dus ook met cat. 1 als ik dat heb. Vorig jaar liep natuurlijk totaal anders, dus toen een paar keer op een rustig plekje, ver weg van huizen, wat cat. 1 getest. Toen ik alle prachtige filmpjes en foto's hier in dit topic voorbij zag komen, begon het toch te kriebelen. Ik had nog een aantal Funke F1 artikelen over, waaronder de Star Kids, Bengalfeuer Mix, Silbertürme en Silber Fontänen. Alleen de Star Kids bevat hele lichte crackling, maar voor de rest bewust gekozen voor deze artikelen omdat ze vrij weinig geluid produceren.

's avonds even naar een groot veld gelopen en aan de rand bij een sloot, een paar meter van het riet vandaan, de fonteintjes in de sneeuw gestoken. Ik was al razend enthousiast over de verschillende Funke F1 items, maar in de sneeuw komen ze ook geweldig tot hun recht. Vooral de Bengalfeuer Mix leek nu nog veel intenser. Niet normaal wat een bak licht daar vanaf komt. Zelfs bij één enkele was al een groot deel van het veld verlicht, dit is ook goed te zien in de video aan het riet.

Het waren maar een paar minuutjes, maar het was toch even mooi om weer een lontje aan te steken en vooral de combinatie met een goed pak sneeuw maakt het magisch en uniek. Leuk om eens te hebben gedaan en nu weer lekker wachten op de 31ste, al duurt dat nog wel even.


Screenshot_20210213-225916_Video Player.jpg

Screenshot_20210213-230126_Video Player.jpg

Screenshot_20210213-230204_Video Player.jpg

Screenshot_20210213-230222_Video Player.jpg

Screenshot_20210213-230258_Video Player.jpg

Screenshot_20210213-230506_Video Player.jpg

Starkids screenshot.jpg
 
Afgelopen week ook even een rustig plekje opgezocht om even een paar minuten wat cat. 1 af te steken. Normaal gesproken steek ik echt alleen vuurwerk af op 31 december en doe ik dat dus ook met cat. 1 als ik dat heb. Vorig jaar liep natuurlijk totaal anders, dus toen een paar keer op een rustig plekje, ver weg van huizen, wat cat. 1 getest. Toen ik alle prachtige filmpjes en foto's hier in dit topic voorbij zag komen, begon het toch te kriebelen. Ik had nog een aantal Funke F1 artikelen over, waaronder de Star Kids, Bengalfeuer Mix, Silbertürme en Silber Fontänen. Alleen de Star Kids bevat hele lichte crackling, maar voor de rest bewust gekozen voor deze artikelen omdat ze vrij weinig geluid produceren.

's avonds even naar een groot veld gelopen en aan de rand bij een sloot, een paar meter van het riet vandaan, de fonteintjes in de sneeuw gestoken. Ik was al razend enthousiast over de verschillende Funke F1 items, maar in de sneeuw komen ze ook geweldig tot hun recht. Vooral de Bengalfeuer Mix leek nu nog veel intenser. Niet normaal wat een bak licht daar vanaf komt. Zelfs bij één enkele was al een groot deel van het veld verlicht, dit is ook goed te zien in de video aan het riet.

Het waren maar een paar minuutjes, maar het was toch even mooi om weer een lontje aan te steken en vooral de combinatie met een goed pak sneeuw maakt het magisch en uniek. Leuk om eens te hebben gedaan en nu weer lekker wachten op de 31ste, al duurt dat nog wel even.


Bekijk bijlage 60875

Bekijk bijlage 60876

Bekijk bijlage 60877

Bekijk bijlage 60878

Bekijk bijlage 60879

Bekijk bijlage 60880

Bekijk bijlage 60881
 
Drang was zeker hoog afgelopen dagen, laatste resten cat. 1 ook maar weer opgemaakt! Mooi ook om al deze verhalen en video's te zien! v:D
 
Ik had eigenlijk maar aandrang tot één ding de afgelopen periode. En dat was zoveel mogelijk schaatsen. Maar nu de sneeuw en het ijs weg is zit ik heerlijk na te genieten met jullie foto's en filmpjes. Vuurwerk en sneeuw blijft toch wel een hele mooie en unieke combi.
 
Dit jaar veel sneeuw dus cat1 in de sneeuw kansen zat.(topdog bag ligt nog steeds te wachten op sneeuw)

O en de jaarwisseling wordt dit jaar koud en wit dus ja stoken in de sneeuw met zn allen !
 
Als er aan het eind van het jaar een mooi sneeuwdek lig, het vriest, het is helder en nagenoeg windstil dan zou ik dat wel magisch vinden.☃️⛄☃️⛄
 
Dan benoem je ook wel gelijk veel dingen die je tegelijk zou moeten hebben om er iets moois van te maken.
De ervaring leert echter dat al die dingen tegelijk,al thuis horen in het boekje vroeger toen was alles anders,en nu dus eigenlijk niet meer haalbaar zijn tegelijkertijd :no:
 
Back
Bovenaan