HVLV op Social Media

De roep op een totaalverbod is een vooropgezet plan met de bedoeling dat het vroeg of laat afgelopen is met onze hobby.
Daarom hulde HVLV, dat jullie stug door blijven gaan om het tegendeel te bewijzen.

Happiness, die discussie loopt al sinds 1934 incl lokale verbodsexperimenten enz etc. Als jouw doemdenken waar zou zijn, was het al laaaang en breed over geweest, hadden jij en ik nooit NL vuurwerk meegemaakt.

Dit is gewoon een continue niet-aflatende strijd van ratio vs emotie. En het blijft zaak dat er partijen van gewicht de ratio tegenover het idealistische onderbuikgegil blijven zetten. Dan ontstaat er qua regels de status quo van nu, die ook makkelijker in stabiele balans te houden blijft. Zolang de partijen voor het vuurwerk, van de regio en geiten dus, maar gestaag blijft doorgaan. Want nieuwe (verkiezings)ronden en politici...en mensen nemen lessen uit het verleden helaas zelden mee naar heden en toekomst.

Ik ben niet aan het doemdenken. We gaan het wel zien wat de toekomst brengt.
Natuurlijk hoop ik, en velen met mij dat een verbod uitblijft.

Top, zoals jullie het omschrijven zo zie ik het ook. Er is een bepaalde natte droom die ze willen verwezenlijken. Ze hadden het liefst gehad dat heel nederland in fik was gezet om deze droom te kunnen onderbouwen. Helaas het liep anders en dat is niet wat ze wilden dus wordt er veel verdraaid en overdreven om alsnog het verbod er doorheen te rammen.
En de vraag of het nog van deze tijd is, lijkt me met €120.000.000 reeds beantwoord.
Verder zijn de BTW inkomsten alleen op de verkoop van vuurwerk €23.000.000, haal daar €10.000.000 schade vanaf. Dan heb je tevens een mooie cashcow.

Naast BTW inkomsten ook inkomsten-/omzetbelasting winkeliers, importeurs en werkgelegenheid + loonbelasting… :wink:

Wil dit met jullie graag delen. Onze gemeente wat echt een vuurwerkdorp is,omdat er altijd met Oud en Nieuw superveel vuurwerk de lucht in gaat, geeft het voorbeeld zoals het in Nederland moet met de jaarwisseling. Kunnen die vuile verpesters en raddraaiers in de grote steden nog s een voorbeeld aan nemen0E741094-802A-454F-A494-42884BC98EE7.jpg

In navolging van hierboven deel ik ook even een bericht uit de lokale krant van afgelopen week. Een goed en positief stukje met een Burgemeester gelukkig wel snapt hoe de vork in de steel steekt.

5CA91A71-8756-4C84-8E2A-0C2C1DE8999B.jpg

Betreft het opruimen, vuurwerkafval kon worden ingeleverd voor een beloning van €1 per volle zak. Er zijn 750 zakken ingeleverd. :)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan