Hulp en of inspiratietopic doorlontprojecten / show 2014 / 2015

Even een vraagje, wanneer je net als hierboven de 'eind' lont doorverbind hoeveel tijd zit er dan ongeveer tussen, tussen het einde van Cake A en begin Cake B ?

Zo ff alle lonten gefixt met tie wraps dat ze bij het begin van de lont goed vast zitten voor de vonk overslag :) en daarna wat alu folie erover heen gedaan voor bescherming, en hier is het eind resultaat nu hopen dat alles goed gaat de 31e! Wat vinden jullie ervan aangezien dit de eerste keer is dat ik zoon projectje maak.

Foto's
Bekijk bijlage 20627
Bekijk bijlage 20628
Bekijk bijlage 20629
Bekijk bijlage 20630
Bekijk bijlage 20631

Ik weet niet zeker of het zo goed zit met de alu folie dus wat feedback zou geen probleem zijn :~)

Gr

Ziet er goed uit..zou gewoon op de punten waar de lonten elkaar kruisen nog een wat extra folie er losjes overheen plakken..dus niet echt strak om de lonten maar er gewoon er losjes overheen.Klinkt overdreven maar liever zo dan dat straks je hele project in 1 keer de lucht in vliegt. :p

Ziet er goed uit..zou gewoon op de punten waar de lonten elkaar kruisen nog een wat extra folie er losjes overheen plakken..dus niet echt strak om de lonten maar er gewoon er losjes overheen.Klinkt overdreven maar liever zo dan dat straks je hele project in 1 keer de lucht in vliegt. :p

haha zal het straks ff doen, snap wat je bedoelt kan ook wel een vet effect zijn :P maar liever alles mooi achterelkaar

Ook ik wil een showtje schieten met O&N alleen ben ik niet helemaal thuis is het mooi combineren van cakes.. Nu ben ik benieuwd hoe jullie dit zouden verwerken in een show en ideeen en tips voor mij hebben.
Misschien dat ik sommige producten er tussen uit moet laten omdat er veel fluit tussen zit!
Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt!

Mc whistle zena
The force zena
Fast Silver Whistling cafferata 2x
Ekim profi
Imperial blink broekhoff 2x
Concerto Rosso Dynasty 2x
Fuego Wolff 9x
Happy Thunder Q Evolution 2x
Melt Down Vulcan 2x
White tiger pangu 2x
Black Tortoise pangu
Super 4 -16 wolff
Wall of Gold Evolution
Ice Queen Evolution
JW418 Jorge
JW407 Jorge
Profi 10 meter Pyrostar 2x
Snake Pyrostar
100 shots salute Pyrostar

Ook kan ik nog voor 150 euro uitzoeken bij de rijswijkse vuurwerkhal.. Dit word hoogstwaarschijnlijk de Spain Fantstyle als hij goed presteert op de demo.

Mijn project die ik wil maken is de ultimate aan het eind van deze cake de new moon en dan wil ik terugwerken strak tegen de ultimate de green tail to purple star with green met als afsluiting de secret temptation. Waar ik alleen bang voor ben is dat door het vuur van de fanshapes van de ultimate de naastgelegen boxen (green tail to purple star with green of de secret temptation eerder afgaan. Iemand hier ervaring mee of zouden jullie dit project anders aanpakken?

Om het hoogtepunt van onze show (3x Rude Awakening + 3x Gate of Heaven 2) nog wat meer spektakel te geven willen we wat fluiters toevoegen.

De fluitbak, of een combinatiecake met fluiters moet ongeveer even lang duren als de Rude Awakening (25 seconden) (of eventueel 2 cakes die samen ongeveer 55 seconde duren)

Ik wil geen fluiters die eindigen op boeket vanwege persoonlijke redenen.

De cake of cakes mag/mogen 25 euro kosten.

Zelf kwam ik uit op de volgende cakes:

- The Force (Zena - Original). (fluiters en salutes)
of
- 3x Skyscrapers (Lesli - Bestsellers). (fluiters en crackling staarten)

Importeurs waar we het mee moet doen zijn: Wolff, Evolution, Royal, Zena, Rubro, Pangu en Lesli.

Iemand nog andere ideeën?

Ik zit nog te dubben over mijn fluit-thema tegen het einde van de show.
Wat ik nu genoteerd heb;

1) 4x 25sh missile scrammer, rubro (20 sec?) - lekker kalm beginnen
2) 2x concerto rosso, wolff (25 sec?) - al een aardige combi van fluiters + sier
3) 3x we like it, geisha (25 sec?) - dikke effecten van 3 posten (W-shape) met dikke 3-traps fluit
4) 3x sky screamer achtige (40 sec?) - alleen maar krijsende effecten
5) 1x gravity, rubro (15 sec?) - thema afmaken met een fluit+sier rammer en dan door naar de sierfinale

Ziet er leuk uit vind ik, maar ik ben bang dat ik de "chaos" of "wow" factor nog een beetje mis... ik wil zeker tegen het einde echt flinke herrie!

Er domweg 'meer' bijzetten kan natuurlijk (:wink:), maar misschien kan ik met andere cakes of andere combi's nog wat mooier opbouwen en eindigen?

Laatst bewerkt:
all,

Ineens twijfel ik over mijn opstelling; ik heb namelijk bij Zena een karton (6) Raw Wisthlers en 6x Ancient Knowledge besteld. (https://www.zenavuurwerk.nl/aanbieding/ancient-knowledge-raw-whistler.html)
Mijn eerste bedoeling was 2x 2 van beide cakes en dan weer 4x 2 van beide cakes. Dat moet een klap geweld geven... Met voorafgaand 2x Vulcan. Maar aangezien het totaal een halve minuut zal duren vind ik het andere kant ook weer zonde van de € 200,= die het heeft gekost.

Zojuist zag ik ergens een filmpje waarbij hij ze achter elkaar afstak, dus eerst de 6 fluiters en daarna de 6 knalcakes, hiervan geniet je er langer van maar gaat wellicht het effect wat ik voor ogen had misschien een beetje weg.

Hoe zouden jullie het doen? Of hebben jullie nog andere tips?

Wat verder goed is om te weten is dat ik het om 0:00 afsteek en dat ik met visco (snel)lont doorlont.

Ik vind 2x2 en daarna 2x4 cakes eigenlijk helemaal geen slecht idee. Je krijgt het zelfde effect alleen dan dubbel zoveel en dat gaat echt wel opvallen. Hiermee creëer je veel meer chaos dan dat je dit per effect los gaat schieten.

Hey luitjes.ik ben van plan 12stuks White thunder te verbinden.
Nu had ik 2 jaar terug de screamerkings van Broekhof.deze zijn nu na horen niet zo best meer.
Deze wou ik er bij tussen doen.zijn er nog een ander soort fluitpotjes als deze?

Hey luitjes.ik ben van plan 12stuks White thunder te verbinden.
Nu had ik 2 jaar terug de screamerkings van Broekhof.deze zijn nu na horen niet zo best meer.
Deze wou ik er bij tussen doen.zijn er nog een ander soort fluitpotjes als deze?

Misschien kun je kijken naar de howling wolf van dynasty? Is dan wel een fonteintje, maar fluit ook lekker door. Anders zijn misschien wat picolo's doorgelont wel de oplossing.

@nathanael ik zou voor 1,2,3 opstelling gaan. en danlaatste in w shape bijvoorbeeld. mooi opbouwend emlveel geweld aan het eind. duurt zo ook iets langer

Zo had ik in gedachten m'n nieuwjaarsshowtje te schieten. Alleen twijfel ik over de volgorde van de cake's. Iemand tips?

Product | Duur | Aantal
Amazing Fountain | 1,5 minuut | 1 stuk
We Like It | 1 minuut | 1 stuk
BonBini Blue | 1 minuut | 2 stuks (achter elkaar)
Heavy Legend 16 | 0,5 minuut | 1 stuk
Gate of Heaven 1 | 0,5 minuut | 1 stuk
Deep Space (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Sun Burst (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Space Odyssee (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Stars over Paris | 1 minuut | 1 stuk
Star Dust (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Black Hole (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Space Warp (BIG 19) | 1 minuut | 2 stuks (tegelijk)
Road Riot | 2 minuten | 1 stuk; 4 cake's
Space Odysee (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Massive | 0,5 minuut | 1 stuk
Toxic | 0,5 minuut | 1 stuk
Sky Palms | 1 minuut | 1 stuk
Brocade Willow Tip | 0,5 minuut | 1 stuk
New Moon | 0,5 minuut | 1 stuk

Loop sinds vanochend met dit idee.
Een mascleta van grondbloemen crackling weet niet waarom lijkt me gewoon kike eruit zien.

Zo had ik in gedachten m'n nieuwjaarsshowtje te schieten. Alleen twijfel ik over de volgorde van de cake's. Iemand tips?

Product | Duur | Aantal
Amazing Fountain | 1,5 minuut | 1 stuk
BonBini Blue | 1 minuut | 2 stuks (achter elkaar)
Heavy Legend 16 | 0,5 minuut | 1 stuk
Gate of Heaven 1 | 0,5 minuut | 1 stuk
Space Odyssee (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Stars over Paris | 1 minuut | 1 stuk
Space Warp (BIG 19) | 1 minuut | 2 stuks (tegelijk)
Road Riot | 2 minuten | 1 stuk; 4 cake's
Space Odysee (BIG 19) | 1 minuut | 1 stuk
Massive | 0,5 minuut | 1 stuk
Toxic | 0,5 minuut | 1 stuk
Sky Palms | 1 minuut | 1 stuk
Brocade Willow Tip | 0,5 minuut | 1 stuk
New Moon | 0,5 minuut | 1 stuk

Verkijk je niet op de minuten. Een Big 19 cake duurt zeker geen minuut, dan zou die wel erg saai worden.

Back
Bovenaan