Huizen (NH) 19-09-2009

moontan

VWC lid
wanneer: 19 september 2009
plaats : Huizen
provincie : Noord Holland
wie : Wagenvoort Vuurwerk
wat : nog niet bekend
Locatie: achter Restaurant De Kalkovens bij de aanlegplaats van de veerboot.
tijdstip: 22.00 uur

Persbericht

Vuurwerk zaterdag 19 september in Huizen
Huizen, 08-09-2009

Het op Koninginnedag geplande vuurwerk kon door de tragische gebeurtenis in Apeldoorn niet doorgaan. Het vuurwerk op Koninginnedag werd mede gesubsidieerd door de exploitant van de Koninginnekermis. Geen vuurwerk, dus ook geen financiële bijdrage.

De Oranje Stichting Huizen en de Stichting Actief Huizen hebben de handen ineen geslagen om in 2009 alsnog een vuurwerk in Huizen te hebben. Het vuurwerk zal nu worden afgestoken op zaterdag 19 september om 22.00 uur achter restaurant Kalkovens aan de Havenstraat. Op deze dag zal ook de Huizer Botterdag gehouden worden met festiviteiten rond de Oude Haven.

http://www.6fm.nl/nieuws/22528/vuurwerk_zaterdag_19_september_in_huizen.html

Inmiddels ben ik ook weer thuis :)
Godallemachtig, wat zijn die plaatsjes in het Gooi toch lastig te navigeren - zelfs met de fiets en de kaart in je handen. Over veertien kilometer heb ik 60 minuten gedaan :bonk:

Ik kwam daarom te laat aan, ik was er om 22:06 precies. Ik had al in de verte wat tails gezien. De show ging gelukkig dan ook erg soft van start, dus veel belangrijks heb ik gelukkig niet gemist. Het was gezellig druk op het terrein, en de rook waaide de goede kant op. Maar het terrein verlaten viel niet mee. Bottleneck in de weg ter hoogte van kartbaan Huizen, veel mensen, auto die de weg blokkeert...zelfs op de fiets kan je moeilijk wegkomen.

De show werd met de hand geschoten (gefakkeld), en er zat een aardige opbouw in. Het was geen zwaar spektakel, maar ik heb wel 25 minuten lang kunnen genieten :) Voornamelijk consumenten cakes die per twee afgingen. Maar ik heb werkelijk geen flauw idee welke merken! Ik heb niet één cake kunnen herkennen! Dat zal wel aan mijn productenkennis liggen hoor, en niet aan de kwaliteit van de cakes. Want ik heb echt mooie staaltjes pyrotechniek gezien. Volmaakte crackling crossettes bijvoorbeeld, en snoeiharde salutes.
De finale bevatte volgens mij wat klein kaliber prof vuurwerk. Ook halverwege in de show zag ik wat salutes die volgens mij harder gingen dan bij consumenten vuurwerk mogelijk is.
Ik heb wat delen van de show gefilmd. Ik heb getracht deze vanavond al te uploaden, maar het werkte niet echt mee. Hopelijk dat ze morgen beschikbaar zijn. :)

Laatst bewerkt:
Films zijn geüpload!

Mijn fotocamera vreet geheugen, wat ik daarom te kort kom op de kaart. Ik heb dus drie fragmenten om te laten zien, want ik kon niet de gehele show à 25 minuten opnemen.

Fragment 1
Fragment 2
Finale
(Diezelfde Finale op andere site.)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan