Hoorn 14-08-2009

Firespree, Waarom heb je zo'n drang om jezelf/iemand te verdedigen? Helemaal niet nodig.

Ik vond de show niks en dat is mijn mening. Hoe geweldig het wel niet afgeschoten werd kan mij werkelijk geen ruk schelen. De show blijft eentonig en het zelfde als vorigjaar. Dat jij het daar niet mee eens ben.. fine.. maar ga niet als een kip zonder kop hier blaaten.

Iedereen heeft een andere smaak in shows.. als dit de jouwe is, prima... maar niet die van mij.

Firespree, Waarom heb je zo'n drang om jezelf/iemand te verdedigen? Helemaal niet nodig.

Ik vond de show niks en dat is mijn mening. Hoe geweldig het wel niet afgeschoten werd kan mij werkelijk geen ruk schelen. De show blijft eentonig en het zelfde als vorigjaar. Dat jij het daar niet mee eens ben.. fine.. maar ga niet als een kip zonder kop hier blaaten.

Iedereen heeft een andere smaak in shows.. als dit de jouwe is, prima... maar niet die van mij.

Ik heb die drang omdat ik het niet met je eens ben ik geef mijn mening net zo goed als dat jij jou mening geeft niet?

Ik ben alleen nogal verbaasd want ik ben een andere mening toegelegd en ik had niet verwacht dat iemand de show zo slecht vond...

Ik vind het vooral jammer dat jij wel de aanval tegen mij zoekt terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat dat juist niet de bedoeling was en ik enkel wilde reageren op jou post.
En als ik dat nog wel even mag zeggen ik ben volgens mij wel de laatste die je als een kip zonder kop zal zien blaten...
En als dit niet jou smaak is zou je dan een pm willen sturen met een link naar een show die wel naar jou smaak is want daar ben ik dan wel heel benieuwd naar...

200mm bedankt voor je reactie je reageerde niet zozeer op de show maar op het algemeen reageren op shows...
Ben benieuwd naar je reactie na het zien van de hele film als redbaron deze online heeft gezet!

Dit gaat voorderest nergens naartoe dus zal ook niet verder reageren maar jij hebt mij nergens zien zeggen dat ik het een "slechte" show vond dus volgensmij lees je wat je wil lezen.

Tevens ga jij overduidelijk wel de aanval in omdat jij ingaat op mijn opmerkingen die ik over de show heb gemaakt.

Genoeg nu...

Potverdorie , wat een gezeik allemaal zeg.
De show was gratis , voor iedereen toegankelijk , pracht lokatie,
kermis op de achtergrond , hele mooie bommen voorbij zien komen ,en geniale waterfalls zeg!!....

Wij met ze,n zessen hebben genoten , 140 km moeten rijden , en het was het meer dan waard.
Als je het vorig jaar al niet zo best vond mr. ballistic , waarom kom je nu dan weer.
Mijn zegen heb je hoor Daan:)

Cheers:bye:
Mek

Het was een super show, eentje die je niet snel in nederland ziet.
Prachtige kippenvel momenten, prachtig geschoten en getimed.
Het publiek ging helemaal uit zijn dak toen de show gedaan was. Prachtig gewoon.

Iedereen van Fireworks Europe (www.vuurwerkshows.nl) ontzettend bedankt !

hier wat foto's van deze geweldige show .

AfbeeldingK_050.jpg

AfbeeldingK_057.jpg

AfbeeldingK_059.jpg

AfbeeldingK_063.jpg

AfbeeldingK_071.jpg

AfbeeldingK_073.jpg

AfbeeldingK_079.jpg

AfbeeldingK_082.jpg

AfbeeldingK_083.jpg

AfbeeldingK_085.jpg

kijk voor meer foto's even hier : http://www.thundershow.nl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=66

Laatst bewerkt:
Wat een hoop discussie weer :)

Anyways, Ik vond het zelf een super show. Met heel veel effecten. en zeer goed op de muziek geschoten! Samen met Gerdo en Daan hebben we 2 dagen Fireworks Europe geholpen om deze show te bouwen.

Al op de Donderdag dus arriveerden Gerdo en ik in een Haven in Hoorn waar de 3 pontons aan de kade lagen. Alle mortierrekken waren al opgesteld. Na een gezellig babbeltje zijn we aan de slag gegaan. Vandaag werden alle shells geladen.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_025.JPG

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_055.JPG

Direct gingen we dus aan de slag met shells laden. Alle shells werden allemaal voorzien van een ontsteker. Deze werden een eindje verder op door een ander team voorzien van ontsteker. Als dit gebeurd was werden deze naar het ponton vervoert en konden wij ze laden volgens het script en de nummers die op de shells waren genoteerd.

Allereerst waren de 6inches aan de beurt. Na de 6inches de 5, 4 en de 3inches. dit proces liep zeer vlot al tegen de avond zaten alle shells op een aantal na al in de mortieren. Ook al sommige van de lagere effecten zoals mines en dergelijke daar was al een start meegemaakt.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_078.JPG

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_072.JPG

Het was duidelijk dat we aardig zo niet voor op schema liepen met de bouw van deze show. zo tegen de avond was het tijd voor wat te eten. En zoals het Hayo beaamd wordt dat dus een BBQ. Alleen door de harde wind ging deze BBQ wel heel erg hard.. Dus de worstjes werden zowat gecremeerd op deze BBQ :D Deze eerste lading op de BBQ konden we dus als verloren beschouwd worden hahaha.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_065.JPG

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_066.JPG

Daan houd ontzettend van Singleshots :D

Dan toch maar even proberen om het vlees niet al te ver te laten aanbranden. Dat was dus een helse klus met een BBQ die zo heet was dat je er amper bij kon komen. Maar uiteindelijk konden we dan toch genieten van lekkere hamburgers een goed op smaak zijnde biefstuk en nog wat salades.

Na de BBQ werden nog wat werkzaamheden op het Ponton verricht, toen de duisternis zo stilletjes aan begon in te vallen werd het tijd om te stoppen. alles werd nog even nagelopen en vervolgens werd alles afgedicht met grote zeilen. Mocht het onverhoopt toch nog gaan regenen.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_068.JPG

de Control trailer met allerhanden apparatuur

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_SETUP_14-07-2009_070.JPG

via een geadvanceerde draadloze verbnding is het ponton dmv van cameras goed in de gaten te houden

Omdat dit vuurwerk in 2 dagen gebouwd moest worden.. was het zaak dat dit bewaakt moest worden.. Dus zodoende bleven er 3 man achter, waaronder wij. Wij overnachten in de control trailer, die voorzien was van een goed tweepersoonsbed, en airco. en iemand anders in een caravan.

De volgende ochtend om 9 uur stond iedereen al weer paraat om verder te bouwen aan de show. aangezien alle shells al klaar waren was het vandaag de beurt aan de Singleshots, mines, candles, Waterbommen, en andere effecten. Op de wal was men dus druk doende om alles singleshots in de rekken te zetten, te voorzien van ontsteker om ze dan kant en klaar op het ponton te zetten.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_001.jpg

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_005.jpg

zo tegen 16:00 uur was eigenlijk alles wel zo een beetje klaar, en konden we toch wel spreken dat deze show, onder leiding van Michael zeer gesmeerd liep qua voorbereiding en opbouw. wij zijn toen richting de dijk en kermis gereden waar savonds het vuurwerk zou plaats vinden.

Daar aangekomen bleek dat ook het geluid al zo stilletjes aan vorm begon te krijgen, dus ook dat liep. nadat we onze camera spullen in de control trailer hadden gezet en we nog even meegeholpen hadden om ook daar de techniek up and running te krijgen zijn we in de stad wat gaan eten.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_008.jpg

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_009.jpg

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_022.jpg

Eenmaal terug gekomen had ik weer eens wat aan de hand. een sjieke tante was pal voor me neus haar hondje uit aan het laten. tot zover niets bijzonders.. Maar dat beestje ging prompt voor me neus op de stoep zitten schijten. Ik sta dat zo eens aan te kijken en denk bij mezelf keurige vrouw die ruimt dat wel op...

Ja niet dus.. ze kijkt me aan.. en loopt prompt weg. Ja als ik iets smerigs vind.. is het wel een hond die zn behoefte midden op straat doet.. en dat dat blijft liggen. Ik roep dus naar deze madam of ze dat normaal vind om die hond op de stoep te laten schijten, of ze het ook zo leuk zou vinden als iemand dat bij haar voor dr deur zou doen. Zou u dat niet eens opruimen.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_010.jpg

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_019.jpg

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_034.jpg

Geen reactie, ja zeg ik.. Ik meen het!. er kwam een groepje mensen aangelopen. en die zaten al te kijken.. wat gaat ze doen.. loopt ze door.. of ruimt ze het op. Ze doet een paar stappen terug. en roept er ligt hier wel meer hoor.. ja dat kan me niks schelen ik zie uw hond het doen. Straks staan hier duizenden mensen in uw schijt te trappen.. lekker joh! Ze pakt morrende mopperend een zakje uit er zak en ruimt het op. Het groepje mensen dat dit stond bekijken stond het allemaal lachend gade te slaan. :D

Maar goed,

Na dit tafereeltje verder gegaan met het technisch in orde maken van wat zaken. Zo tegen 21:30 Komen we ook nog Erik, Harm, Taco en nog 2 bekende tegen ( ben de naam even kwijt :)) na een gezellig babbeltje ben ik om 21:50 naar mn camera's gelopen en kon de show beginnen.

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_038.jpg

FIREWORKS_EUROPE_HOORN_14-07-2009_042.jpg

Nadat Hayo om klokslag 22:00 uur het sein groen gaf, werd de knop ingedrukt en begonnen de rode bengale direct te branden. Zoals in het begin al gezegd ik vond het een geweldige show, goed op muziek geschoten. En in mijn ogen nu zeker een absolute topper in Nederland in de Pyromusicals.

Natuurlijk heb ik een video geschoten van dit vuurwerk, deze kun je *HIER* bekijken. Meer fotos kun je vinden in ons fotoalbum :)

Veel kijk plezier. :D

als slot wil ik Hayo en zijn team bedanken voor 2 fantastische dagen, zeker voor herhaling vatbaar!

Laatst bewerkt:
Jack, goede film man en lekker weer eens een film van de server zodat we een groter en beter beeld te zien krijgen.
Mijn mening over de show: naar Nederlandse maatstaven een zeer goed verzorgde show, een perfecte timing op muziek.
Het eerste gedeelte op Princess of the Universe van Queen bezorgt mij kippenvel, letterlijk en figuurlijk. En dan de overgang vanaf 9.30 minuut met waterfall/brocades: prachtig, dit moet iedereen wel mooi vinden.
Een van de betere shows, dat is duidelijk.
Complimenten aan het schietbedrijf en de makers van de film en foto,s zijn op zijn plaats.

Moontan, ik ben een beetje teleurgesteld in je...
Net zoals bij vele andere forums.. eigen meningen worden weer eens niet gewaardeerd.
Wat is het punt van dit forum?

Blijkbaar moet je gewoon je bek houden of mee***len met de schieters over hoe geweldig het wel niet was.

Beetje jammer en kinderachtig. Ik had meer van je verwacht.

Ballistic? wat is er aan de hand?
Mag ik niet meer zeggen dat ik een show mooi vond?
Is jouw mening de enige die telt?
Ik val je toch nergens aan ?
Jij mag je mening gewoon verkondigen hier, ik heb er geen probleem mee, anderen blijkbaar wel.

En wat betreft dat je teleurgesteld bent in mij: jammer, maar ik kan er niet mee zitten. Ik doe mijn best hier op het forum, ik maak hier er daar ook wel eens fouten, maar ik praat met niemand mee, want als je met iedereen meeloopt kom je jezelf onherroepelijk tegen.

@moontan; Ik denk dat hij het heeft over de volgende stukjes in jouw post:

Het eerste gedeelte op Princess of the Universe van Queen bezorgt mij kippenvel, letterlijk en figuurlijk. En dan de overgang vanaf 9.30 minuut met waterfall/brocades: prachtig, dit moet iedereen wel mooi vinden.
Een van de betere shows, dat is duidelijk.
Complimenten aan het schietbedrijf en de makers van de film en foto,s zijn op zijn plaats.

Sommigen vonden dit misschien wel helemaal niet mooi en vinden niet dat de makers een compliment hebben verdient. (Ik heb de show op film oid nog niet gezien; dus ik kan het niet eens/oneens zijn met een van beide) Op de manier waarop je het neerzet lijkt het net alsof iedereen het wel mooi gevonden moet hebben, terwijl dit natuurlijk helemaal niet hoeft.

@ballistic; Je reactie vind ik wat pinnig, de manier waarop moontan het neerzet is niet de allerhandigste (zeker niet na de discussie op de vorige pagina), maar ik weet zeker dat eigen meningen hier wel gewaardeerd worden.

Laten we het nu alsjeblieft weer over de show hebben en niet over of persoon A of persoon B vindt dat de anderen wel of niet deze of een andere mening zou moeten hebben (wat een zin, wat een zin).

Paul

Ik ga er verder niet meer op in Paul,ik ben daar inmiddels te oud en wijs voor geworden. En ik heb veel andere dingen te doen hier.
Maar lezen is een kunst, en dat moeten nog veel mensen leren hier.

@Ballistic Ik begrijp je reactie echt niet hoor. Alsof wij geen mening mogen geven van een show als die goed is ? Als ie slecht was hadden wij dat echt wel gezegt. We hebben dit forum gedaan om te kunnen discuseren over vuurwerk. Als wij als mods en admins dat zelf niet meer mogen dan hadden wij dat nooit gedaan.

Ik heb de film gekeken en vond de show goed uitgevoerd en netjes op muziek. Helaas afentoe wat fouten door vw wat rechts wel gaat en links niet maar dat gebeurt iedereen. En een stuk dat je onder rode corsettes hebt en dan boven gif groene bommen maja iedereen zijn keus ik had het liever in geheel rood gezien.

Al met al een goeie show met goeie afwisseling van effecten.

Ik heb de show ook gezien (op film van pyroworld.)
Naar mijn mening is dit voor NL ook een prima show.
vind stukken beter dan Nijmegen of Lelystad. alhoewel dit een kopy is van Emmerich,
(of een gedeelte daarvan) maar dat kan me eigenlijk niks barsten. Hayo en zijn team hebben perfect werk verricht. Hier kan de concurrent nog wat van leren.
ook deze show krijgt van mij een ruime voldoende.

Ik heb de show ook gezien (op film van pyroworld.)
Naar mijn mening is dit voor NL ook een prima show.
vind stukken beter dan Nijmegen of Lelystad. alhoewel dit een kopy is van Emmerich,
(of een gedeelte daarvan) maar dat kan me eigenlijk niks barsten. Hayo en zijn team hebben perfect werk verricht. Hier kan de concurrent nog wat van leren.
ook deze show krijgt van mij een ruime voldoende.

Ik vind dit persoonlijk een van de beste show van dit jaar (zeker op pyromusical vlak) in Nederland tot nu toe.

Dit is ook een concept die voor het eerst in Emmerich geschoten is. Die wordt dan ook als zodanig verkocht, en aangepast aan het budget. Er was ook 1 nummer uitgehaald. Ik had jou er trouwens nog wel verwacht Vinnie?

Ik vind dit persoonlijk een van de beste show van dit jaar (zeker op pyromusical vlak) in Nederland tot nu toe.

Dit is ook een concept die voor het eerst in Emmerich geschoten is. Die wordt dan ook als zodanig verkocht, en aangepast aan het budget. Er was ook 1 nummer uitgehaald. Ik had jou er trouwens nog wel verwacht Vinnie?

Helemaal mee eens. ik heb vanaf afgelopen vrijdag 17.00 tot aankomende vrijdag 08.00 uur Pieperdienst, en moet mij beperken tot de shows die alleen regio rotterdam geschoten zullen worden. Na vrijdag heb ik weer alle vrijheid (van mijn baas ,nu mijn vrouw nog)

Ik heb net de film even bekeken. En op film ziet het er toch keurig uit vind ik. Wat een appart effect trouwens. Die 2 parachutes met een waterval er tussen.

Is dit effect zelf bedacht en gemaakt. Of komt zoiets ook uit een shell? Ik heb het nog nooit eerder gezien.

Die goudfinale doet mij wel een beetje denken aan de finale van Bonn 2008 met de Rhein in Flammen. :)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan