Wat een hoop discussie weer
Anyways, Ik vond het zelf een super show. Met heel veel effecten. en zeer goed op de muziek geschoten! Samen met Gerdo en Daan hebben we 2 dagen Fireworks Europe geholpen om deze show te bouwen.
Al op de Donderdag dus arriveerden Gerdo en ik in een Haven in Hoorn waar de 3 pontons aan de kade lagen. Alle mortierrekken waren al opgesteld. Na een gezellig babbeltje zijn we aan de slag gegaan. Vandaag werden alle shells geladen.
Direct gingen we dus aan de slag met shells laden. Alle shells werden allemaal voorzien van een ontsteker. Deze werden een eindje verder op door een ander team voorzien van ontsteker. Als dit gebeurd was werden deze naar het ponton vervoert en konden wij ze laden volgens het script en de nummers die op de shells waren genoteerd.
Allereerst waren de 6inches aan de beurt. Na de 6inches de 5, 4 en de 3inches. dit proces liep zeer vlot al tegen de avond zaten alle shells op een aantal na al in de mortieren. Ook al sommige van de lagere effecten zoals mines en dergelijke daar was al een start meegemaakt.
Het was duidelijk dat we aardig zo niet voor op schema liepen met de bouw van deze show. zo tegen de avond was het tijd voor wat te eten. En zoals het Hayo beaamd wordt dat dus een BBQ. Alleen door de harde wind ging deze BBQ wel heel erg hard.. Dus de worstjes werden zowat gecremeerd op deze BBQ

Deze eerste lading op de BBQ konden we dus als verloren beschouwd worden hahaha.
Daan houd ontzettend van Singleshots
Dan toch maar even proberen om het vlees niet al te ver te laten aanbranden. Dat was dus een helse klus met een BBQ die zo heet was dat je er amper bij kon komen. Maar uiteindelijk konden we dan toch genieten van lekkere hamburgers een goed op smaak zijnde biefstuk en nog wat salades.
Na de BBQ werden nog wat werkzaamheden op het Ponton verricht, toen de duisternis zo stilletjes aan begon in te vallen werd het tijd om te stoppen. alles werd nog even nagelopen en vervolgens werd alles afgedicht met grote zeilen. Mocht het onverhoopt toch nog gaan regenen.
de Control trailer met allerhanden apparatuur
via een geadvanceerde draadloze verbnding is het ponton dmv van cameras goed in de gaten te houden
Omdat dit vuurwerk in 2 dagen gebouwd moest worden.. was het zaak dat dit bewaakt moest worden.. Dus zodoende bleven er 3 man achter, waaronder wij. Wij overnachten in de control trailer, die voorzien was van een goed tweepersoonsbed, en airco. en iemand anders in een caravan.
De volgende ochtend om 9 uur stond iedereen al weer paraat om verder te bouwen aan de show. aangezien alle shells al klaar waren was het vandaag de beurt aan de Singleshots, mines, candles, Waterbommen, en andere effecten. Op de wal was men dus druk doende om alles singleshots in de rekken te zetten, te voorzien van ontsteker om ze dan kant en klaar op het ponton te zetten.
zo tegen 16:00 uur was eigenlijk alles wel zo een beetje klaar, en konden we toch wel spreken dat deze show, onder leiding van Michael zeer gesmeerd liep qua voorbereiding en opbouw. wij zijn toen richting de dijk en kermis gereden waar savonds het vuurwerk zou plaats vinden.
Daar aangekomen bleek dat ook het geluid al zo stilletjes aan vorm begon te krijgen, dus ook dat liep. nadat we onze camera spullen in de control trailer hadden gezet en we nog even meegeholpen hadden om ook daar de techniek up and running te krijgen zijn we in de stad wat gaan eten.
Eenmaal terug gekomen had ik weer eens wat aan de hand. een sjieke tante was pal voor me neus haar hondje uit aan het laten. tot zover niets bijzonders.. Maar dat beestje ging prompt voor me neus op de stoep zitten schijten. Ik sta dat zo eens aan te kijken en denk bij mezelf keurige vrouw die ruimt dat wel op...
Ja niet dus.. ze kijkt me aan.. en loopt prompt weg. Ja als ik iets smerigs vind.. is het wel een hond die zn behoefte midden op straat doet.. en dat dat blijft liggen. Ik roep dus naar deze madam of ze dat normaal vind om die hond op de stoep te laten schijten, of ze het ook zo leuk zou vinden als iemand dat bij haar voor dr deur zou doen. Zou u dat niet eens opruimen.
Geen reactie, ja zeg ik.. Ik meen het!. er kwam een groepje mensen aangelopen. en die zaten al te kijken.. wat gaat ze doen.. loopt ze door.. of ruimt ze het op. Ze doet een paar stappen terug. en roept er ligt hier wel meer hoor.. ja dat kan me niks schelen ik zie uw hond het doen. Straks staan hier duizenden mensen in uw schijt te trappen.. lekker joh! Ze pakt morrende mopperend een zakje uit er zak en ruimt het op. Het groepje mensen dat dit stond bekijken stond het allemaal lachend gade te slaan.
Maar goed,
Na dit tafereeltje verder gegaan met het technisch in orde maken van wat zaken. Zo tegen 21:30 Komen we ook nog Erik, Harm, Taco en nog 2 bekende tegen ( ben de naam even kwijt

) na een gezellig babbeltje ben ik om 21:50 naar mn camera's gelopen en kon de show beginnen.
Nadat Hayo om klokslag 22:00 uur het sein groen gaf, werd de knop ingedrukt en begonnen de rode bengale direct te branden. Zoals in het begin al gezegd ik vond het een geweldige show, goed op muziek geschoten. En in mijn ogen nu zeker een absolute topper in Nederland in de Pyromusicals.
Natuurlijk heb ik een video geschoten van dit vuurwerk, deze kun je
*HIER* bekijken. Meer fotos kun je vinden in
ons fotoalbum
Veel kijk plezier.
als slot wil ik Hayo en zijn team bedanken voor 2 fantastische dagen, zeker voor herhaling vatbaar!